Στη Honda πιστεύουν πως ο υπερβολικός αμοιβαίος σεβασμός που υπήρχε με τη McLaren δεν επέτρεψε στις δύο πλευρές να επικοινωνήσουν σωστά, κάτι που οδήγησε σε ναυάγιο τη συνεργασία τους στην υβριδική εποχή.
Ο ιαπωνικός κολοσσός είχε μια περίοδο τεράστιων επιτυχιών με τη McLaren στα τέλη των 80s και στις αρχές των 90s, πριν εγκαταλείψει το άθλημα το 1992.
Οι δύο φίρμες ένωσαν ξανά τις δυνάμεις τους το 2015, όταν και η Honda έγινε πάροχος υβριδικών μηχανών για τη McLaren. Ωστόσο, αυτή τη φορά η συνεργασία τους έληξε πρόωρα και άδοξα μετά από τρεις απογοητευτικές σεζόν.
Συνεπώς, Honda και McLaren ακολούθησαν ξεχωριστούς δρόμους, με τους Ιάπωνες να γίνονται προμηθευτές της Toro Rosso (και μετέπειτα της Red Bull), ενώ η McLaren συνεργάστηκε με τη Renault (και μετέπειτα με τη Mercedes).
Και οι δύο πλευρές παραδέχτηκαν πως το μεγαλύτερο πρόβλημα που οδήγησε και στο τελικό ναυάγιο ήταν η κακή επικοινωνία, με τον Masashi Yamamoto, επικεφαλής της Honda στη F1, να ξεχωρίζει τον υπερβολικό αμοιβαίο σεβασμό ως ανάχωμα στη σωστή επικοινωνία και συνεργασία των δύο πλευρών.
“Ξεκινώντας από τις μέρες στη McLaren, μάθαμε πολλά απ’ αυτούς αλλά πιστεύουμε πως είχαμε υπερβολικό αμοιβαίο σεβασμό”, δήλωσε ο Yamamoto.
“Γι’ αυτό και είχαμε μάλλον κακή επικοινωνία και μετά ήταν κρίμα που το project δεν πήγε καλά”.
Η Honda συνεργάστηκε με την Toro Rosso το 2018 και ύστερα με τη μητρική ομάδα, Red Bull, με την εν λόγω συνεργασία να φέρνει φέτος και τον τίτλο στο Milton Keynes, μιας και ο Max Verstappen αναδείχτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ωστόσο, ανεξαρτήτως έκβασης του φετινού πρωταθλήματος, στη Honda είχαν πάρει απόφαση να φύγουν στο τέλος του 2021, δίνοντας την πνευματική ιδιοκτησία των κινητήρων στη Red Bull που θα ξεκινήσει δικό της τμήμα μονάδων ισχύος.
Παρά την επιτυχία της φετινής σεζόν, ο Yamamoto σχολίασε πως για τη Honda δεν υπήρξαν δεύτερες σκέψεις για ακύρωση της αποχώρησης από το άθλημα.
“Το να αφήσουμε τη F1 ήταν μεγάλη απόφαση για τη Honda και έγινε για την ουδετερότητα άνθρακα και για τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο”, πρόσθεσε ο Yamamoto.
“Αν και είχαμε καλά αποτελέσματα φέτος, ποτέ δεν συζητήσαμε περί μιας παραμονής στη F1”.
We love you too, @Max33Verstappen 😂❤️ #ThePowerOfDreams
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) December 23, 2021
Επιλέγοντας τις καλύτερες στιγμές του από τα χρόνια αυτά της Honda στη F1, ο Yamamoto ξεχώρισε το πρώτο βάθρο του Verstappen με κινητήρα Honda στον εναρκτήριο αγώνα του 2019 στην Αυστραλία.
“Η καλύτερη στιγμή για μένα ήταν το GP της Αυστραλίας το 2019, το πρώτο βάθρο με τη Red Bull Racing. Και φυσικά, η Αυστρία το 2019, η πρώτη νίκη με τη Red Bull”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!