Η Renault παραδέχτηκε ότι επηρεάστηκε πάρα πολύ από τον κινητήρα της τον περασμένο χειμώνα και το πλήρωσε αυτό με τα προβλήματα αξιοπιστίας.
Έχοντας την αίσθηση ότι η δική της μονάδα ισχύος είχε φτάσει το όριο εξέλιξης, η Renault προχώρησε σε ανανέωση της ιδέας για να πλησιάσει τους κινητήρες των Mercedes και Ferrari.
Ωστόσο, όταν η κατασκευάστρια εταιρεία κινητήρων άρχισε να παρουσιάζει σημάδια αναξιοπιστίας αυτή τη σεζόν, κάτι που την ανάγκασαν να επανέλθει στη χρήση της περσινής MGU-K, ο διευθυντής της Renault, Cyril Abiteboul, ομολόγησε ότι οι φιλοδοξίες της ομάδας ήταν ίσως πολύ μεγάλες.
«Δεν θα φανώ επαγγελματίας αν σας πω ότι αυτά ήταν αναμενόμενα προβλήματα, επειδή δεν σχεδιάζουμε έναν καινούριο κινητήρα προσδοκώντας να μη λειτουργήσει», δήλωσε ο Abiteboul στο Motorsport.com.
«Στην πραγματικότητα, και αυτό είναι το πιο απογοητευτικό, δεν είμαστε ακόμη αρκετά καλοί στο να σχεδιάζουμε κάτι πρώτη φορά.
«Έχει γίνει κακή δουλειά από πλευράς κινητήρα, η δομή του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι εντελώς διαφορετική, όπως επίσης και του ERS.
«Μπορούμε να αμφισβητήσουμε την απόφαση που πήραμε, δηλαδή το να κάνουμε τόσα πολλά σε ένα χειμώνα, και ειλικρινά, νομίζω ότι κάναμε το κάτι παραπάνω.»
Φαύλος κύκλος
Ωστόσο, ο Abiteboul πιστεύει ότι τα ζητήματα αξιοπιστίας της Renault έγιναν χειρότερα από το αναπόφευκτο πρόβλημα που προήλθε από την ανάγκη αλλαγής ελαττωματικών εξαρτημάτων.
«Όταν εμφανίζεται κάποια δυσκολία με την αξιοπιστία, αρχίζουν οι αλχημείες μέσα στο γκαράζ», είπε.
«Παίρνεις μία MGU-H από τον έναν κινητήρα, παίρνεις ένα τούρμπο από έναν άλλο κινητήρα, παίρνεις μία MGU-K από έναν άλλο και στη συνέχεια αρχίζεις να φτιάχνεις ένα τέρας!
«Αυτό, επίσης, πολλαπλασιάζει τη λειτουργία και δυσκολεύει αυτούς που ασχολούνται με τον κινητήρα καθώς, με όλες αυτές τις εργασίες που έχουν κάνει, ωθούνται σε λάθη. Αυτό χειροτερεύει την κατάσταση. Οπότε, είναι ένας φαύλος κύκλος, πολύ δυνατός και ισχυρός.
«Από την πλευρά του αμαξώματος, είχαμε επίσης μερικά θέματα αξιοπιστίας. Το τελευταίο δεν είχε καμία σχέση με τον κινητήρα. Ήταν μεγάλη απογοήτευση.
«Και πάλι, θέτω ως γεγονός το ότι είναι μία νέα ομάδα. Είχαμε πολλές αλλαγές στα μηχανικά μέρη και στο εργοστάσιο. Τα παιδιά που εργάζονται στην ομάδα αποκτούν εμπειρία και, για μένα, η έλλειψη ποιότητας σημαίνει και έλλειψη εμπειρίας.»
Το βήμα της επόμενης χρονιάς
Έχοντας υποστεί όλα αυτά τα προβλήματα αξιοπιστίας αυτή τη σεζόν, ο Abiteboul είναι τουλάχιστον σίγουρος ότι η Renault θα είναι σε καλύτερη κατάσταση στις αρχές του επόμενου έτους.
«Η φετινή είναι μια χρονιά προσαρμογής στο νέο κινητήρα. Θα υπάρξει πολύ μεγαλύτερη σταθερότητα το επόμενο έτος και θα επικεντρωθούμε στο να εκμαιεύσουμε περισσότερη απόδοση από τα διάφορα εξαρτήματα που έχουμε εισαγάγει, με έναν πιο αξιόπιστο τρόπο, ελπίζω.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!