Ο Nyck de Vries είναι ένα ακόμη θύμα του αδυσώπητου οργανισμού που ονομάζεται Red Bull. Όμως ειλικρινά, σοκάρεται κανείς από την τακτική των “Κόκκινων Ταύρων”;
Από τα εναρκτήρια Grand Prix της φετινής σεζόν κυκλοφόρησαν ψίθυροι σχετικά με το μέλλον του Nyck de Vries στην AlphaTauri, ελέω των κακών του εμφανίσεων με την θυγατρική ομάδα της Red Bull. Η φημολογία οργίασε όσο περνούσε ο καιρός και τελικά ο Ολλανδός αποτελεί κι επίσημα παρελθόν από την Ιταλική ομάδα. Η συγκεκριμένη κίνηση έχει σηκώσει πολύ συζήτηση σχετικά με το πώς χειρίστηκε η Red Bull τον οδηγό της, όμως γιατί πέφτουμε από τα σύννεφα;
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Αυστριακή ομάδα τσεκουρώνει οδηγό της μεσούσης της σεζόν, μάλλον θα λέγαμε ότι είναι κοινή πρακτική εδώ και πολλά χρόνια. Ρωτήστε αν θέλετε τον Sébastien Bourdais, που μετά την αποπομπή του στα μέσα του 2009 έγινε ένας από τους πιο πετυχημένους οδηγούς στο IndyCar της δεκαετίας που μας πέρασε. Ή πιο πρόσφατα τους Daniil Kvyat και Pierre Gasly (αν και δεν κόπηκε εντελώς, υποβαθμίστηκε από την Red Bull στην AlphaTauri).
Όμως γιατί να το περιορίσουμε εκεί; Γενικότερα μπορούμε να πούμε ότι η προσέγγιση των «Κόκκινων Ταύρων» δεν είναι ακριβώς φιλική ή υπομονετική όσον αφορά την αντιμετώπιση των οδηγών της. Πάρτε μερικά παραδείγματα ακόμα αρχής γενομένης με τους πολυπρωταθλητές του WEC, Sebastian Buemi και Brendon Hartley. Αμφότεροι έμειναν λίγο στην AlphaTauri/Toro Rosso πριν περάσουν στους αγώνες αντοχής όπου διαπρέπουν. Ο Alex Albon μετά από μία και μίση μη ικανοποιητική σεζόν στην Red Bull αποχώρησε εντελώς από τη Formula 1, πριν επιστρέψει με τα χρώματα της Williams. Αυτή τη στιγμή είναι από τους κορυφαίους οδηγούς, κι ένας περιζήτητος free agent ενόψει 2024 καθώς το συμβόλαιο του είναι μονοετές. Ο 27χρονος πιλότος μπήκε σε ένα περιβάλλον υγιές, χωρίς τοξικές συμπεριφορές και βρήκε τον αγωνιστικό εαυτό του.
Κι αν το τοξικό σας μοιάζει υπερβολή, σας πάω στον Jaime Alguersuari που οδήγησε για τρεις σεζόν με τα χρώματα της Toro Rosso. Ο Ισπανός είχε μιλήσει ανοιχτά κι είχε εξομολογηθεί σε συνέντευξη πως στράφηκε στην ψυχοθεραπεία για να αντιμετωπίσει το τραύμα που του άφησε εκείνη η περίοδος στη Formula 1. Συγκεκριμένα είχε πει ότι έβλεπε εφιάλτες με τον Helmut Marko να του ωρύεται. Ο σύμβουλος της Red Bull είχε εξηγήσει σε αυτόν και τον Buemi πως αποχωρείτε γιατί δεν μπορείτε να κερδίσετε. «You’re not winners» ήταν η ακριβής έκφραση που χρησιμοποίησε. Κάτι τέτοιο συνέβη και με τον de Vries στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Ο Christian Horner τηλεφώνησε στον Marko να τον ενημερώσει για τις προσπάθειες του Ricciardo στο τεστ ελαστικών της Pirelli στο Silverstone. Αν και με ελαστικά του 2024, ο Αυστραλός έγραψε γύρο που θα τον έφερνε στην πρώτη σειρά του φετινού grid, επίδοση άκρως εντυπωσιακή. Η συζήτηση αυτή έλαβε χώρα μόλις μία ώρα πριν ανακοινωθεί η αποπομπή του de Vries. Ο δε Horner φαίνεται πως δε συμμετείχε σε αυτή την απόφαση, κάτι που δεν μοιάζει απόκοσμο δεδομένου του πόσο σκληρός εμφανίζεται κατά καιρούς ο Marko με τους οδηγούς της Red Bull. Τα τελευταία χρόνια τον έχουμε δει να σχολιάζει αρνητικά σχεδόν άπαντες πλην του Max Verstappen.
Η κάπως βίαιη αποπομπή του de Vries μπορεί να εκληφθεί και να χαρακτηριστεί από τον καθένα ποικιλοτρόπως. Από τη μία, ήταν αρκετά πιο αργός από τον Yuki Tsunoda και σε κανένα σημείο δε φάνηκε ότι μπορεί να πλησιάσει τους βαθμούς. Αρκετές έξοδοι, ατυχήματα που κόστισαν χρηματικά στην ομάδα, λάθη εντός πίστας (ο Kevin Magnussen έχει δει παρδαλό Θεό) και σίγουρα η πίεση που κουβαλούσε από την αρχή της σεζόν δεν έκαναν πιο εύκολο το έργο του. Από την άλλη, μιλάμε για ένα μονοθέσιο καταστροφή στον έναν γύρο, με κάκιστα φρένα. Ακόμα κι ο άκρως εντυπωσιακός στην αρχή της σεζόν Tsunoda μάζεψε μόλις 2 βαθμούς με αυτό το αυτοκίνητο. Περίμενε κάποιος από τον de Vries να καταπιεί σπαθιά;
Σε δηλώσεις του σχετικά με την απόλυση de Vries, o Marko υποστήριξε την απόφαση αυτή λέγοντας πως ουδέποτε αντιμετώπισαν τον de Vries ως rookie επειδή έχει πολυετή εμπειρία από άλλες κατηγορίες, με πολλές επιτυχίες μάλιστα. Όμως ακόμα κι αν συμφωνήσουμε ότι ο Ολλανδός έχει ανδραγαθήματα στο βιογραφικό του (που έχει), πώς σχετίζεται αυτό με την προσαρμογή του στην κορυφαία αγωνιστική σκηνή στους τέσσερις τροχούς; Ο Albon επανήλθε δριμύτερος στα 27 του, μετά το ξύλο που έφαγε στη Red Bull, παρότι αποχώρησε ως αποτυχημένος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο de Vries ήταν από τους χειρότερους οδηγούς φέτος, απλά το να μην τελειώσει τη σεζόν ήταν απόλυτα άδικο.
Στην τελική ο αρχικός ερχομός του χαιρετήθηκε από όλο τον οργανισμό με διθυραμβικές δηλώσεις, παρά το ότι το μοναδικό τους δείγμα ήταν μία εμφάνιση στη Monza. Και μάλιστα σε έναν αγώνα που το grid ήταν ανακατεμένο λόγω τιμωριών, κι ο de Vries επωφελήθηκε από ένα τρενάκι DRS που τον κράτησε στη δεκάδα. Δεν αφαιρώ κάτι από την εμφάνιση του, ήταν από τις ιστορίες εκείνου του τριημέρου, απλά ίσως να προκάλεσε περισσότερο ενθουσιασμό από ότι έπρεπε. Ένα ρεύμα που η Red Bull ακολούθησε στο έπακρο, ακούγοντας και τον Max Verstappen που δημοσίως τάχθηκε υπέρ του συμπατριώτη του πολλές φορές.
Ακόμα κι αν δούμε τις περσινές δοκιμές του Ολλανδού στα P1 που ντύθηκε με χρώματα της Mercedes, Aston Martin και Williams, οι χρόνοι του δεν ήταν εξωπραγματικοί. Είναι ένας καλός οδηγός, που δε φαινόταν winning material εξαρχής για τη Formula 1 και κλήθηκε να αγωνιστεί σε μια ομάδα με τον πελέκι του Helmut Marko να τον απειλεί από την πρώτη μέρα. Όμως ανέκαθεν στη Red Bull δεν ενδιαφέρονταν για το δίκαιο ή το σωστό, παρά μόνο για το πώς θα κερδίσουν. Ακόμα κι αν χρειαστεί να χαραμίσουν όλη τη δεξαμενή οδηγών τους για να το καταφέρουν.
Αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση, φαίνεται πως ο de Vries ήταν ο ίδιος το μήνυμα κι όχι ο τελικός αποδέκτης. Checo ακούς;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!