Η FIA ολοκλήρωσε τη διερεύνηση στο ατύχημα του Romain Grosjean στο φετινό GP του Μπαχρέιν, επιβεβαιώνοντας πως ο οδηγός δέχτηκε 67g κατά την πρόσκρουσή του με τις μπαριέρες.
Ένα από τα χειρότερα ατυχήματα της ιστορίας της είδε η Formula 1 πριν λίγους μήνες. Στο Grand Prix του Μπαχρέιν, το 2020, και μετά από επαφή που είχε με τον Daniil Kvyat, ο Romain Grosjean έπεσε πάνω στις μπαριέρες με μεγάλη ταχύτητα, κάτι που είχε ως συνέπεια το μονοθέσιό του κυριολεκτικά να κοπεί στα δύο και να υπάρξει έναυση φλόγας που οδήγησε σε μεγάλη πυρκαγιά.
Αν εν τέλει ο Γάλλος βγήκε αλώβητος από την πύρινη κόλαση που είχε περικυκλώσει το cockpit του, παρά το γεγονός πως βρισκόταν εκεί μέσα εγκλωβισμένος για σχεδόν μισό λεπτό, γλιτώνοντάς τη με μερικά εγκαύματα στα χέρια και τα γόνατά του.
Στον απόηχο του ατυχήματος, η FIA ξεκίνησε διαδικασία διερεύνησης του ατυχήματος. Πλέον, μετά από σχεδόν τρεις μήνες ερευνών, η FIA έβγαλε στη δημοσιότητα τα ευρήματα που αποκαλύπτουν την έκταση του ατυχήματος.
“Το μονοθέσιο του Romain Grosjean προσέκρουσε στην μπαριέρα τριπλής προστατευτικής λωρίδας πίσω από την περιοχή εξόδου της πίστας με 192 km/h και υπό γωνία 29 μοιρών, με εκτιμώμενη γωνία απόκλισης από τη διεύθυνση πορείας κατά 22 μοίρες. Η προκύπτουσα μέγιστη δύναμη της σύγκρουσης είναι ισοδύναμη με 67g” σχολίαζε η αναφορά.
“Μετά την αστοχία της μεσαίας προστατευτικής λωρίδας της μπαριέρας και τη σημαντική παραμόρφωση των άνω και κάτω λωρίδων, το cockpit (ή αλλιώς survival cell) μπόρεσε να διαπεράσει τη μπαριέρα και σταμάτησε την πορεία του πίσω απ’ αυτή, περιοριζόμενο από το άνω μέρος του μονοθεσίου (roll structure) το οποίο είχε πιεστεί ενάντια στην άνω μεταλλική λωρίδα της μπαριέρας.
“Το μονοθέσιο υπέστη εκτενή ζημιά κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, συμπεριλαμβανόμενης αποκόλλησης της διάταξης μονάδας ισχύος από το survival cell. Η καταπακτή επιθεώρησης της δεξαμενή καυσίμου στην αριστερή πλευρά του σασί μετατοπίστηκε και το σύστημα παροχής καυσίμου αποσπάστηκε από την δεξαμενή ασφαλείας του αποθηκευτικού χώρου καυσίμων”.
FIA concludes investigation into Romain Grosjean’s accident at 2020 Bahrain @F1 Grand Prix and releases 2021 circuit racing safety initiativeshttps://t.co/2VRQ671oI6
— FIA (@fia) March 5, 2021
Ως αποτέλεσμα των ευρημάτων της έρευνας, η FIA αναγνώρισε συνολικά 22(!) περιοχές που επιδέχονται βελτιώσεων στο κομμάτι της οδηγικής ασφάλειας.
Αυτές περιλαμβάνουν τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν στα μονοθέσια, ειδικά στις κυψέλες καυσίμου, τις κολώνες του τιμονιού και το survival cell, όπως επίσης και στις πίστες, με την εγκατάσταση και τοποθέτηση των προστατευτικών φραγμάτων να αναθεωρείται.
“Σημαντικά μαθήματα αποκτήθηκαν από αυτή την έρευνα που θα δώσει ώθηση στη διαρκή αποστολή μας να βελτιώσουμε την ασφάλεια στη Formula 1 και τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό”, δήλωσε ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt.
“Η διαρκής δέσμευση της FIA, και ειδικά του Τμήματος Ασφάλειας, στο να μειωθούν οι κίνδυνοι που σχετίζονται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, βοήθησαν τον Romain Grosjean να διατηρήσει τις αισθήσεις του και να επιβιώσει σε ένα ατύχημα τέτοιου μεγέθους”.
“Η ασφάλεια είναι και θα παραμείνει η ύψιστη προτεραιότητα της FIA”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!