Ο Lewis Hamilton δήλωσε πως “δεν αποτελεί μυστικό” ότι οι αλλαγές στο πίσω μέρος του πατώματος των φετινών μονοθεσίων είχαν στόχο “να επιβραδύνουν τη Mercedes”.
Αν και οι ομάδες διατήρησαν ίδιο μεγάλο μέρος των μονοθεσίων του 2020 για φέτος, οι αλλαγές που υπήρξαν στους τεχνικούς κανονισμούς της F1 όριζαν πως έπρεπε να αφαιρεθεί για φέτος ένα τριγωνικό τμήμα από το πάτωμα, στην περιοχή ακριβώς μπροστά από τους πίσω τροχούς.
Αυτό έγινε ως μέρος της προσπάθειας να μειωθούν τα επίπεδα κάθετης δύναμης μέχρι και 10% σε σχέση με τα επίπεδα του 2020. Αυτή η γενικότερη προσπάθεια περιλάμβανε επίσης και τη μείωση του μεγέθους των κάθετων τμημάτων στους διαχύτες και έγινε ώστε να σιγουρευτούν στη Formula 1 πως τα ελαστικά της Pirelli δεν θα αστοχούσαν.
Κατά τις χειμερινές δοκιμές, όπου η Mercedes είχε εμφανείς δυσκολίες με το πίσω μέρος της W12, βγήκαν οι πρώτες υποθέσεις ότι οι ομάδες με low rake φιλοσοφία στα μονοθέσιά τους έχαναν πολύ αναφορικά με την προσπάθεια ανάκτησης κάθετης δύναμης εξαιτίας του περιορισμένου διαθέσιμου χώρου, λόγω του μικρότερου πατώματος. Στο αντίποδα, μονοθέσια με high rake φιλοσοφία, όπως αυτό της Red Bull δεν αντιμετώπιζαν τέτοιες δυσκολίες.
Την Παρασκευή, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, επιβεβαίωσε πως αυτό “ξεκάθαρα” συνέβαινε, με την κατάσταση αυτή να επηρεάζει επίσης και την Aston Martin. Υπενθυμίζεται πως πέρυσι, ως Racing Point, είχε φύγει από τη λογική του high rake, υιοθετώντας το low rake της Mercedes στην RP20, καθώς μεγάλο μέρος των εξαρτημάτων που λάμβανε ερχόταν από τη γερμανική ομάδα, άρα υπήρχαν θέματα συμβατότητας.
Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τα σχόλια του Wolff στη συνέντευξη τύπου μετά τις κατατακτήριες σχετικά με τη 2η θέση στο grid για τον εναρκτήριο αγώνα του 2021, πίσω από τη Red Bull του Max Verstappen, ο Hamilton δήλωσε: “Δεν αποτελεί μυστικό πως οι αλλαγές που έγιναν, έγιναν ώστε να μας επιβραδύνουν”.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής συνέδεσε τις φετινές αλλαγές με την περσινή αλλαγή που μπήκε μεσούσης της σεζόν, λίγο πριν το Ιταλικό GP. Τότε, η Formula 1 απαγόρευε στις ομάδες να αλλάξουν τις χαρτογραφήσεις των μονάδων τους και να τρέξουν με την ίδια χαρτογράφηση σε κατατακτήριες και αγώνα.
Έτσι, ο Βρετανός πρόσθεσε: “Επίσης, οι αλλαγές που είχαμε πέρυσι με τον κινητήρα μας έγιναν για το ίδιο πράγμα”.
“Αλλά αυτό είναι ΟΚ, λατρεύουμε τις δυσκολίες και δεν απογοητευόμαστε με τέτοια πράγματα, απλά δουλεύουμε σκληρά και κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε. Και αυτό είναι που θα κάνουμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!