Το φετινό μεταγραφικό “παζάρι” στην F1 δεν ήταν τελικά όσο συναρπαστικό περιμέναμε, με τις κορυφαίες ομάδες να διατηρούν τους οδηγούς τους και για την επόμενη σεζόν, με μεγάλες ανακατατάξεις να αναμένονται για το 2019, καθώς πολλά συμβόλαια λήγουν του χρόνου. Έτσι, οι μόνες θέσεις που μένουν ανεπιβεβαίωτες είναι αυτές στη Sauber αλλά και η μία στη Williams, με την τελευταία να συγκεντρώνει και το περισσότερο ενδιαφέρον το τελευταίο διάστημα.
Ο Lance Stroll έχει εξασφαλισμένη θέση στην ομάδα, τόσο λόγω χρημάτων, όσο και γιατί δικαιολόγησε αυτά τα χρήματα με καλές επιδόσεις, ενώ ας μην ξεχνάμε και το βάθρο του στο Baku αλλά και τις κατατακτήριες στη βρεγμένη Monza.
Το θέμα είναι ποιος θα βρεθεί δίπλα του. Όπως διέρρευσε πρόσφατα, η Williams έχει στα υπόψιν της τρεις οδηγούς – τον Felipe Massa, τον Paul di Resta και τον Robert Kubica, οι οποίοι πληρούν το βασικό κριτήριο που έχει θέσει η Martini στην ομάδα: τουλάχιστον ο ένας οδηγός να είναι άνω των 25 ετών (o Stroll είναι 18).
Ας ξεκινήσουμε με τον Massa. O Βραζιλιάνος αποσύρθηκε πέρυσι – ή καλύτερα αναγκάστηκε να αποσυρθεί – καθώς η Williams είχε ήδη υπογράψει με τον Stroll, και προτίμησε τον Bottas να τον πλαισιώσει. Μετά το όσα έγιναν με τον Rosberg, η ομάδα ζήτησε από τον Massa να αναιρέσει την απόσυρσή του και να επιστρέψει για έναν ακόμη χρόνο, αποτελώντας την καλύτερη διαθέσιμη λύση. Ο Felipe διανύει φέτος μια μέτρια σχετικά σεζόν, έχοντας πάντως ένα ομολογουμένως κακό μονοθέσιο στα χέρια του. Ξεκίνησε δυναμικά όντας σημαντικά ταχύτερος του team-mate του, όμως όσο προχωράει η σεζόν η ψαλίδα κλείνει υπέρ του νεαρού Καναδού. Η παρουσία του Massa είναι σημαντική στην ομάδα καθώς η εμπειρία του είναι απαραίτητη, οι περισσότεροι όμως θα σας πουν ότι πλέον ο δευτεραθλητής του 2008 δεν αποδίδει όσο καλά όσο στο παρελθόν. Αυτός είναι και μάλλον ο λόγος που η ομάδα δεν του έχει ήδη ζητήσει να υπογράψει και για το 2018.
Επόμενος υποψήφιος είναι ο Robert Kubica. O Πολωνός κάνει τα πάντα για να έχει μία ακόμη ευκαιρία στην F1, και οι πρόσφατες δοκιμές του με τη Renault έδειξαν ότι μπορεί να τα καταφέρει. Στο Hungaroring ήταν γρήγορος, ενώ συμπλήρωσε και τεράστιο αριθμό γύρων χωρίς προβλήματα με τη φυσική του κατάσταση. Το γεγονός ότι η Renault τελικά επέλεξε τον Sainz δεν πρέπει να μας παραπλανεί, καθώς ο Ισπανός αδιαμφισβήτητα αποτελεί πιο σίγουρη και δοκιμασμένη λύση από τον Πολωνό, όντας στο “peak” της καριέρας του και αρκετά νεότερος.
Η γαλλική ομάδα είχε εξάλλου ξεκαθαρίσει εξαρχής ότι θα βοηθούσε τον Kubica να προσπαθήσει να επανέλθει, χωρίς όμως να δεσμεύεται για κάτι παραπάνω. Και αυτό έκανε. Η επιλογή του Kubica από τη Williams σίγουρα θα “τραβήξει τα βλέμματα” πάνω στη βρετανική ομάδα (και κατά συνέπεια χορηγούς), ενώ αν τελικά ο Πολωνός αποδειχθεί όσο καλός ήταν παλιά, η F1 θα έχει κερδίσει πίσω ένα αστέρι της. Αυτά είναι γνωστά στο Grove, και να είστε σίγουροι ότι ο Kubica έχει αξιολογηθεί ήδη στον προσομειωτή της ομάδας, ενώ μάλλον θα οδηγήσει και σε ιδιωτικό τεστ όταν βρεθεί η ευκαιρία.
Τρίτη λύση αποτελεί ο Paul di Resta, τρίτος οδηγός της ομάδας φέτος που αγωνίζεται στο DTM μετά τη φυγή του από την F1 στα τέλη του 2013. Ο Σκωτσέζος πολύ δύσκολα θα είχε μια δεύτερη ευκαιρία στο σπορ, αν δεν είχε πρόβλημα υγείας ο Felipe Massa στην Ουγγαρία. Ο πρώην οδηγός της Force India οδήγησε λοιπόν την FW40 του Βραζιλιάνου, και εντυπωσίασε με το πόσο γρήγορα προσαρμόστηκε σε ένα μονοθέσιο που δεν είχε ξαναοδηγήσει ποτέ στο παρελθόν. Έδειξε ωριμότητα, και έκανε, σύμφωνα με τα λεγόμενα της ομάδας, την καλύτερη δυνατή δουλειά με τις συγκεκριμένες συνθήκες. Ο Σκωτσέζος λοιπόν “άρπαξε την ευκαιρία από τα μαλλιά” και ξαναμπήκε στο ραντάρ της ομάδας ως πιθανός επίσημος οδηγός, αν και θα πρέπει – για να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την υποψηφιότητά του – να βρει και οικονομική υποστήριξη.
Πέρα από τους τρεις παραπάνω, έχουν ακουστεί και τα ονόματα των Ericsson και Palmer. Και οι δύο θα φέρουν χρήματα στην ομάδα, όμως στην αντίληψη των περισσοτέρων αποτελούν απλώς “pay drivers”, και τα αποτελέσματά τους δεν δικαιολογούν να βρεθούν στη Williams. Η γνώμη μου είναι ότι είναι απίθανο να πάρουν τελικά τη θέση, καθώς όλοι οι παραπάνω αποτελούν σαφώς καλύτερες επιλογές, ενώ σίγουρα θα ικανοποιήσουν και περισσότερο τη Martini, που όπως προανέφερα έχει λόγο στην επιλογή που θα κάνει η ομάδα. Για να σας προλάβω, ο Alonso θα παραμείνει στη McLaren, όσο και αν η Williams θα ήθελε να κάνει το “μπαμ”.
Πάντως, τα δεδομένα δείχνουν ότι η Williams θα αργήσει να αποφασίσει, θέλοντας να εξετάσει προσεκτικά τα υπέρ και τα κατά της κάθε επιλογής. Αυτό δε χαροποιεί τους οδηγούς, όμως στην ουσία δεν μπορούν να κάνουν και κάτι παραπάνω, μην έχοντας άλλες εναλλακτικές. Εξάλλου, και ο Massa δήλωσε ότι το 2018 θα είναι ή στη Williams ή εκτός F1, και το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους.
Το σίγουρο είναι ότι και οι τρεις οδηγοί είναι πολύ καλοί, όμως είναι και ζήτημα συγκυριών. Θα προτιμηθεί η εμπειρία του Massa, οι προοπτικές του Kubica ή σίγουρη και σταθερή λύση του di Resta;
Εσείς ποιον θέλετε να δείτε δίπλα στον Stroll το 2018;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!