Ο George Russell υποπτεύεται πως το παρθενικό GP στο Las Vegas θα αποδειχτεί καταστροφικό στους πρώτους γύρους αύριο, με τις ολισθηρές συνθήκες να επηρεάζουν πολλά.
Η πολυαναμενόμενη επιστροφή της F1 στο Las Vegas, την παγκόσμια πρωτεύουσα της διασκέδασης, έγινε φέτος μετά από 41 χρόνια, με μια ιδιαίτερη πίστα πόλης, 6,2 km, της οποίας το οδόστρωμα πατήθηκε πρόσφατα, έχοντας πολύ χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης.
Μετά τις δοκιμές τα ξημερώματα Πέμπτης προς Παρασκευή, ο Russell προειδοποίησε πως ενδεχομένως να δούμε πολλά pitstops στον αγώνα, λόγω της πιθανότητας για μεγάλα φαινόμενα graining, υπό τις ψυχρές θερμοκρασίες της νύχτας στην Νεβάδα.
Ο Βρετανός, που ήταν και η μοναδική εκπροσώπηση της Mercedes στο σημερινό Q3 των κατατακτηρίων, κατάφερε να φτάσει μέχρι την 4η θέση, ένα αρκετά καλό αποτέλεσμα δεδομένου ότι μπροστά του ήταν οι δύο Ferrari και ο Max Verstappen. Μάλιστα, στον αυριανό αγώνα θα εκκινήσει 3ος, λόγω των 10 θέσεων ποινής του Sainz.
Ωστόσο, ο Russell παραδέχτηκε πως δεν τον απασχολούσε ιδιαίτερα η εμφάνιση στις κατατακτήριες, δεδομένου ότι με τις επιλογές των ελαστικών, οι θέσεις στο grid της εκκίνησης ενδεχομένως να έχουν πολύ μικρή σημασία.
“Χαίρομαι με το αποτέλεσμα, ένιωσα σίγουρος στην πίστα αυτή, δεν περιμέναμε να είναι τόσο ανταγωνιστικά τα πράγματα, ερχόμενοι εδώ”, ήταν το πρώτο σχόλιο του Βρετανού.
“Θέλω όμως να είμαι ειλικρινής. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, δεν με απασχολούσαν τόσο οι σημερινές κατατακτήριες, ειδικά όσο ήμασταν εντός top-10 επειδή ο αυριανός αγώνας είναι η μεγαλύτερη άγνωστος της φετινής σεζόν”.
“Είδαμε τεράστια επίπεδα graining σε όλες τις ομάδες. Εάν μπορείς να μείνεις εκτός παραθύρου έναρξης graining, τότε τερματίζεις άνετα με ένα pitstop. Όταν όμως ξεκινήσει το graining στα ελαστικά, θα πρέπει να μπεις γι’ αλλαγή. Και δεν θεωρώ πως καταφέραμε να κάνουμε πάνω από 12 γύρους χωρίς graining. Αυτό θα είναι πρόκληση ενόψει”.
“Ερωτώμενος για το εάν γνώριζε το πώς να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών του ώστε να μείνει στη, βέλτιστη, στρατηγική του ενός pitstop, ο Russell απάντησε: “Εάν οδηγείς πιο αργά, αυτό θα βοηθήσει στη διαχείριση των ελαστικών. Θα σου επιτίθενται όμως από πίσω. Έχουμε, όμως, ένδειξη για το ποιες στροφές χρειάζονται διαχείριση για τα ελαστικά”.
“Όμως την έπαθα σε ένα stint μου, τα εμπρός ελαστικά έπαθαν graining και στον επόμενο γύρο τα πίσω έπαθαν το ίδιο. Ήμουν στην κόψη του ξυραφιού κυριολεκτικά”.
Η Ferrari έδειξε με τον σαφέστερο τρόπο σήμερα πως ήταν η ταχύτερη ομάδα, με τους δύο της οδηγούς να κλειδώνουν (στην πίστα) την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Την ώρα που η Ιταλική ομάδα φέτος έχει μετουσιώσει μόλις μια από τις 5 pole της σε νίκη (στη Σιγκαπούρη), ο Russell σχολίασε πως ο ρυθμός της SF-23 και σε συνθήκες αγώνα είναι αρκετά καλός.
“Η Ferrari δείχνει μια κατηγορία μόνη της”, συνέχισε ο Russell. “Δεν έχουν εμφάνιση graining και στα υψηλά φορτία καυσίμου έχουν αποδειχτεί πολύ γρήγοροι”.
“Την ίδια ώρα, όμως, καθώς η πίστα θα ανεβάζει την πρόσφυσή της αύριο, ίσως δούμε graining στο πρώτο stint, κάτι που όμως δύσκολα θα φανεί στα επόμενα stint, επειδή η πίστα πιθανώς στο τέλος να είναι τρία δευτερόλεπτα πιο γρήγορη σε σχέση με τους πρώτους γύρους. Ίσως και περισσότερο. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν πατιέται η πίστα από τις υποστηρικτικές κατηγορίες”.
“Στους πρώτους πέντε γύρους του αγώνα, η πίστα θα είναι σε άθλια κατάσταση”.
Starting P3 in Vegas 👊💙 pic.twitter.com/ZrfcVYDSdt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 18, 2023
Ο Russell έχει συχνά τοποθετηθεί απέναντι της απρόβλεπτης φύσης των ελαστικών της Pirelli, ωστόσο παραδέχτηκε πως οι ανησυχίες στο Vegas για το graining είναι αποτέλεσμα της στρώσης της πίστας και των θερμοκρασιών.
“Θεωρώ πως η μοναδική φορά που αντιμετώπισα graining φέτος ήταν στο Sprint του Qatar, όταν όλοι με τη μαλακή γόμα ξεκίνησαν να μαζεύουν κομμάτια. Και πάλι, αυτό οφειλόταν στις χαμηλές θερμοκρασίες επιφανείας και τη μεγάλη ολίσθηση του ελαστικού”.
“Έτσι, το μεγάλο πρόβλημα εδώ στο Las Vegas, προφανώς, είναι οι ψυχρές συνθήκες. Όταν, όμως, έχουμε αυτές τις μεγάλες ευθείες, οι θερμοκρασίες επιφανείας στα ελαστικά πέφτουν σημαντικά. Όταν φρενάρεις έντονα, και βάζεις μεγάλες καταπονήσεις στα λάστιχα, τότε αυτά μαζεύουν marbles στη στιγμή”.
“Αυτή τη στιγμή, είμαι εντελώς αβέβαιος για το πώς θα προσεγγίσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα. Και θεωρώ πως κανείς, επίσης, δεν ξέρει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!