Οι πρώτες λεπτομέρειες της συμφωνίας ανάμεσα σε Red Bull και Porsche για εξαγορά του 50% από τη Γερμανική φίρμα αποκαλύφθηκαν από νομικά έγγραφα, ενόψει των μεγάλων ανακοινώσεων από τις δύο πλευρές μέσα στον επόμενο μήνα.
Παρά την έλλειψη οποιασδήποτε επίσημης ανακοίνωσης περί πράσινου φωτός για συνεργασία ανάμεσα σε Red Bull και Porsche, οι διεργασίες για την, και επίσημα, έναρξη της σχέσης των δύο πλευρών έχουν ξεκινήσει ώστε να διασφαλιστεί πως δεν θα υπάρξουν “χαμένοι”.
Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεραστεί είναι το να δοθεί το πράσινο φως από τις αρχές που ασχολούνται με την αποτροπή δημιουργίας cartel, θεωρώντας πως μια πιθανή συνεργασία Porsche και Red Bull θα δημιουργούσε κάποιο ισχυρό μονοπώλιο.
Έτσι, πέρα από την Ε.Ε., έπρεπε να δοθεί έγκριση από 20 ακόμα χώρες σε όλο τον κόσμο. Μια από αυτές ήταν και το Μαρόκο, όπου η κυβερνητική νομοθεσία αναφέρει πως οι αποφάσεις θα πρέπει να δημοσιεύονται μετά την έγκρισή τους.
Έτσι, οι δύο πλευρές αναγκάστηκαν να αποκαλύψουν λεπτομέρειες της σχέσης τους, οι οποίες πλέον έχουν δημοσιευτεί από το Μαρόκο, μέσω του Conseil de la Concurrence.
Το έγγραφο που βγήκε στο φως της δημοσιότητας αποκαλύπτει πως η Porsche ενημέρωσε στις 8 Ιουλίου το Συμβούλιο πως η συνεργασία με τη Red Bull θα είναι δεκαετής και θα περιλαμβάνει εξαγορά του 50% των μετοχών του Αγωνιστικού Τμήματος.
Η συνεργασία αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα στις 4 Αυγούστου.
Η αποκάλυψη των λεπτομερειών από τις αρχές, πριν γίνουν οι όποιες επίσημες ανακοινώσεις, οφείλεται εν μέρει και από καθυστερήσεις για το πράσινο φως από την ίδια την Porsche και το VW Group για την επιστροφή της στη F1.
Το αρχικό σχέδιο έλεγε πως οι πρώτες ανακοινώσεις θα γίνονταν στο Αυστριακό Grand Prix, τρεις εβδομάδες πριν. Ωστόσο, η συγκεκριμένη ιδέα πήγε πιο πίσω, μιας και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA (WMSC) δεν ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων για το 2026, όπως είχε ανακοινωθεί πως θα γινόταν στις 29 Ιουνίου.
Οι οριστικοποιιημένοι κανονισμοί του 2026 είναι η κόκκινη γραμμή που έχει θέσει η ίδια η Porsche προκειμένου να αποφασίσει και τυπικά για την είσοδό της στο σπορ και να το επικοινωνήσει στα μέσα.
Αν και το έγγραφο από το Μαρόκο ανέφερε μόνο τη Red Bull, είναι πολύ πιθανό και η θυγατρική AlphaTauri να χρησιμοποιεί μονάδες ισχύος της Porsche, καθώς σε αντίθετη περίπτωση δεν θα υπήρχε ιδιαίτερο νόημα να διαθέτουν οι Κόκκινοι Ταύροι μια B Team.
Η ομάδα της Faenza, ωστόσο, δεν πρόκειται να αποκτηθεί (έστω εν μέρει) από τους Γερμανούς, με το 100% των μετοχών να παραμένει στα χέρια της Red Bull.
Everything you need to know about the #HungarianGP 🇭🇺
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 27, 2022
Η δεύτερη φίρμα του VW Group που καλοβλέπει την είσοδο στη F1, η Audi, η είσοδος της οποίας έχει πάρει έγκριση από όλα τα ρυθμιστικά σώματα που εμπλέκονται, δεν βρίσκεται στην ίδια φάση υλοποίησης του project όπως η Porsche.
Βάσει και του ρεπορτάζ του Motorsport.com, η Audi βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Sauber και τον ιδιοκτήτη της, Finn Rausing, για την απόκτηση του 75% των μετοχών.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του VW Group έχει δώσει σε αμφότερες τις φίρμες του το πράσινο φως για είσοδο στη F1, ήδη από τις 7 Απριλίου του 2022, ενώ έχει εγκρίνει και τους προϋπολογισμούς μετά και την έγκριση των επιμέρους διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών.
Οι όποιες αμφιβολίες για τη βιωσιμότητα του project που υπήρξαν μετά και την παραίτηση του Herbert Biess, CEO του VW Group στις 22 Ιουλίου, κάμφθηκαν, καθώς από 1η Σεπτέμβρη, τη θέση του θα πάρει ο τωρινός CEO της Porsche AG, Oliver Blume, ο οποίος ήδη ήταν από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές του προγράμματος της Porsche για την F1.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!