Μόνο σε λίγους έχει δοθεί το δικαίωμα να στέκονται στην κορυφή του επαγγέλματός τους. Από τότε που το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula1 εγκαινιάστηκε το 1950, μόνο 32 οδηγοί έχουν στεφανωθεί ως παγκόσμιοι πρωταθλητές, και ακόμα λιγότεροι από αυτούς έχουν γευθεί την επιτυχία παραπάνω από μία φορά.
Με αυτή την σειρά θα πάμε ένα ταξίδι στους πρωταθλητές από τις απαρχές του θεσμό έως τις μέρες μας. Κάθε άρθρo θα περιέχει και την ιστορία ενός οδηγού, άλλοτε θρυλικού και άλλοτε λιγότερο γνωστού.
Giuseppe Farina – 1950
Γεννημένος στο Τορίνο το 1906, ήταν ο γιος του μεγαλύτερου από τους αδερφούς Farina, που θα σχημάτιζαν αργότερα τον διάσημο σχεδιαστικό οίκο Pininfarina. Παρόλο που αγωνίστηκε από μικρός, δεν ήταν παρά από τα μέσα του 1930, μετά το διδακτορικό του στις πολιτικές επιστήμες, θα άρχιζε να αποκτούσε διεθνή φήμη. Πριν από την μεσολάβηση του δευτέρου παγκοσμιου πολέμου είχε βάλει ήδη πλώρη να γίνει ένας από τους κορυφαίους οδηγούς GP.
Ο Farina ήταν ήδη 40 ετών όταν συνέχισε την καριέρα του μετά τον πόλεμο, και 44 με την έναρξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος το 1950. Σαν οδηγός με την πεπειραμένη ομάδα της Alfa Romeo είχε ήδη τα φόντα να φτάσει στην επιτυχία στο νέο θεσμό. Με την αντίπαλη ομάδα της Ferrari να μην είναι ακόμα πλήρως ανταγωνιστική, ο team mate του Farina στην Alfa, Fangio ήταν ο μοναδικός πραγματικός αντίπαλος.
Παρόλο που ο Fangio ήταν γενικά γρηγορότερος, ο Farina είχα χαρακτηριστική σταθερότητα. Στο δρόμο για την Monza, τον έκτο και τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, ο Farina είχε κερδίσει το Βρετανικό και Ελβετικό GP ενώ ο Fangio στο Μονακό, Βέλγιο και Γαλλία έχοντας τοποθετηθεί οριακά μπροστά στους βαθμούς. Στον Ιταλικό αγώνα όμως, ο Fangio υπέφερε από μια σειρά τεχνικών προβλημάτων δίνοντας στο Farina μια εύκολη νίκη και τον τίτλο του πρώτου Παγκόσμιου Πρωταθλητή Formula1.
Ο Farina έμεινε στα GP τρέχοντας μέχρι το 1955 όταν και αποσύρθηκε, μόνο για να σκοτωθεί μερικά χρόνια αργότερα το 1966 σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. O Fangio, είχε υποθέσει βάση του τρόπου οδήγησης, ότι θα «έφευγε» με αυτόν τον τρόπο…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!