Ο αλυτάρχης αγώνων στη Formula 1, Michael Masi, δήλωσε πως μια θεμελιώδης αρχή των αγωνοδικών είναι το να μην λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις ενός συμβάντος όταν αποδίδουν ποινές.
Ακόμα, ο Masi υπογράμμισε πως οι επικεφαλής των ομάδων πήραν μέρος στη συζήτηση όταν συμφωνήθηκε να ακολουθηθεί ο δρόμος αυτός.
Η σύγκρουση ανάμεσα στους Max Verstappen και Lewis Hamilton στον πρώτο γύρο του Βρετανικού Grand Prix οδήγησε στην εγκατάλειψη του Ολλανδού. Ακόμα, συνέπεια της επαφής αυτής ήταν και η ποινή των 10 δευτερολέπτων που έλαβε ο Lewis Hamilton ως υπαίτιος για το συμβάν.
Παρά τον εκνευρισμό του Verstappen και της Red Bull που δεν μπόρεσαν να διεκδικήσουν τη νίκη, μένοντας εκτός αγώνα, ο Hamilton κατάφερε να υπερκεράσει το εμπόδιο της ποινής αυτής και να αναδειχτεί νικητής.
Ο Masi τόνισε πως οι αγωνοδίκες δεν μπορούσαν να λάβουν υπόψη τους το ότι ο Verstappen εγκατέλειψε και ο Hamilton συνέχισε τον αγώνα, καθώς και τις όποιες επιπτώσεις είχε αυτό στη μάχη του τίτλου.
“Πιστεύω πως ένα από τα σημαντικά σημεία που τηρείται εδώ και πολλά, πολλά χρόνια είναι πως δεν θα πρέπει να λαμβάνεις υπόψη τις επιπτώσεις ενός ατυχήματος”, δήλωσε ο Masi. “Και αυτό έχει συζητηθεί πριν από τη θητεία μου μεταξύ όλων των ομάδων, της FIA και της F1 και όλοι οι επικεφαλής τότε ήταν ξεκάθαροι γι’ αυτό”.
“Έτσι, όταν (οι αγωνοδίκες) εξετάζουν ένα συμβάν, εξετάζουν το ίδιο το συμβάν και τα στοιχεία αυτού, όχι το τί συμβαίνει μετά απ’ αυτό ως συνέπεια. Και αυτό είναι κάτι που οι αγωνοδίκες κάνουν για πολλά, πολλά χρόνια”.
“Έχουν λάβει τη γραμμή να το κάνουν από πάνω μέχρι κάτω αυτό. Και μιλώ για εμπλοκή των ομάδων και ούτω καθεξής. Έτσι, με αυτό τον τρόπο οι αγωνοδίκες κρίνουν ένα συμβάν, επειδή όταν ξεκινήσεις να λάβεις υπόψη σου τις συνέπειες, υπάρχουν τόσα που πρέπει να ληφθούν υπόψη, που φτάνεις στο σημείο να μην κρίνεις το ίδιο το συμβάν με τις παραμέτρους του”.
Η διεύθυνση της Red Bull ξεκαθάρισε πως θεωρεί την ποινή του Hamilton “χάδι”, με τον Helmut Marko να κάνει έκκληση ακόμα και για αποκλεισμό του Lewis Hamilton από τον αγώνα.
Ερωτώμενος σχετικά με τα παράπονα για τη μη αντιπροσωπευτική ποινή, ο Masi δήλωσε: “Θεωρώ πως εάν το εξετάσετε στη βάση αυτή, τότε δεν θα βρείτε ποτέ μια ποινή που θα αντιμετωπίζει μια τέτοια ανισορροπία”.
“Εάν το εξετάσετε στη συγκεκριμένη αυτή περίσταση, τότε καταλαβαίνετε και γιατί πριν μερικά χρόνια οι ομάδες ή οι επικεφαλής αυτών έκαναν σαφές πως δεν ήθελαν οι επιπτώσεις να ληφθούν υπόψη, ήθελαν η απόφαση να βασίζεται στο ίδιο το συμβάν”.
“Κατανοώ πλήρως την άποψη αυτή και θεωρώ πως εν γένει, μέσα στους αγωνοδίκες, αποτελεί κοινή άποψη, το να μην εξετάζουν τις επιπτώσεις για τον λόγο αυτό”.
Ο Masi δήλωσε πως δεν βλέπει λόγο οι αγωνοδίκες να πρέπει να εξηγήσουν το γιατί αποδόθηκε η ποινή αυτή. Όταν του ζητήθηκε να συγκρίνει την κατάσταση αυτή με το VAR στο ποδόσφαιρο, όπου οι φίλαθλοι μπορούν να δουν τα replay που βλέπουν οι διαιτητές, δήλωσε πως η διαδικασία αυτή είναι πιο περίπλοκη στη Formula 1″.
“Θεωρώ πως υπάρχουν πολλοί αναλυτές της τηλεόρασης και πολλοί έμπειροι πρώην οδηγοί εκεί έξω που θα δώσουν την άποψή τους”, σχολίασε ο Masi. “Και οι αγωνοδίκες κοιτούν όλα τα πλάνα που έχουν διαθέσιμα”.
“Αντίθετα από το VAR, το οποίο είναι μια διαδικασία 30 δευτερολέπτων, μερικές φορές ίσως και ενός λεπτού, οι αγωνοδίκες συνήθως έχουν την εντολή να πάρουν όσο χρόνο χρειάζονται ώστε να αναλύσουν κάθε πιθανή παράμετρο του συμβάντος που έγινε”.
“Έτσι, δεν το βλέπω από την οπτική αυτή. Θεωρώ πως οι αγωνοδίκες πρέπει να παραμείνουν ανεξάρτητοι κριτές. Και δεν πιστεύω πως θα πρέπει να τους ασκείται πίεση και θα πρέπει να παίρνουν τον χρόνο τους για να αναλύσουν τα πάντα με βάση τα όσα έλαβαν χώρα στο συμβάν”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!