Οι 10 ομάδες της Formula 1 χωρίστηκαν 50% – 50% σε ψηφοφορία για ενδεχόμενη επιστροφή σε ελαστικά προδιαγραφών 2018 σε συνάντηση που έγινε στην Αυστρία σήμερα το πρωί, επομένως δεν θα υπάρξουν άμεσες αλλαγές. Οι κανόνες απαιτούν τουλάχιστον επτά ομάδες να υποστηρίξουν κάποια αλλαγή στις προδιαγραφές των ελαστικών και -όπως αναμενόταν- δεν υπήρξε πλειοψηφία υπέρ της αλλαγής.
Εννοείται ότι η FIA θα χρησιμοποιήσει τη σημερινή συζήτηση για να δημιουργήσει ένα έγγραφο για περαιτέρω εξέταση, αν και φαίνεται απίθανο ότι τελικά θα συμφωνηθεί πλήρης επιστροφή στα ελαστικά του 2018.
Η συνάντηση ήταν η πρώτη επίσημη συζήτηση για τη μετάβαση στα παχύτερα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν την περασμένη σεζόν, η οποία προωθήθηκε από την Red Bull Racing.
Όλα τα αφεντικά των ομάδων ήταν παρόντα, μαζί με τον Helmut Marko της Red Bull, καθώς και ο Ross Brawn για λογαριασμό της διοργανώτριας Formula 1, ο τεχνικός διευθυντής της FIA Nikolas Tombazis και ο Mario Isola της Pirelli.
Οι οδηγοί εκπροσωπούνταν από τον πρόεδρο της GPDA, Alex Wurz, μαζί με τους συναδέλφους του, Romain Grosjean και Sebastian Vettel. Ο Lewis Hamilton και ο Charles Leclerc ήταν επίσης παρόντες.
Η συζήτηση επέτρεψε σε όλα τα μέρη να εκφράσουν τις απόψεις τους. Η Pirelli τόνισε τις πτυχές ασφάλειας, επισημαίνοντας ότι το λεπτότερο πέλμα του τρέχοντος έτους εισήχθη για να σταματήσει τις φουσκάλες (blistering) και τις αποκολλήσεις μεγάλων κομματιών ελαστικού. Ο Isola σημείωσε επίσης ότι η αλλαγή του πάχους του πέλματος θα συνεπαγόταν ένα μικρό παράθυρο λειτουργίας.
Ήταν μια γενικά θετική συζήτηση, με τις ομάδες να συμφωνούν ότι ένα ευρύτερο παράθυρο λειτουργίας με λιγότερη φθορά θα ήταν επιθυμητό και ότι εκείνοι με λιγότερη κάθετη δύναμη δεν πρέπει να “τιμωρούνται” από την αδυναμία τους, να κάνουν τα ελαστικά τους να δουλέψουν.
Η ψηφοφορία για την κύρια πρόταση είδε την Red Bull και την Ferrari – συνοδευόμενες από τις δορυφορικές τους ομάδες, Toro Rosso, Haas και Alfa Romeo – υπέρ της επιστροφής στις προδιαγραφές του 2018, αν και κάποιες πηγές υποστηρίζουν ότι ο Frederic Vasseur της Alfa Romeo δήλωσε ότι δεν είχε σαφή άποψη.
Η Mercedes, η McLaren, η Williams, η Renault και η Racing Point ψήφισαν όλοi εναντίον της αλλαγής.
Μια άλλη πρόταση ήταν ότι τα ελαστικά του 2020 θα δοκιμαστούν τις Παρασκευές των τριήμερων του αγώνα αυτή τη σεζόν, εάν τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής επιτρέπονται, αλλά δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις γι αυτό.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!