Το σχέδιο της FIA να επιβάλει μια μέτρηση του «porpoising» και να περιορίσει τα κόλπα και τις παρεμβάσεις στην ευελιξία του πατώματος των αυτοκινήτων, φαίνεται ότι θα βρει σοβαρή αντίσταση, με την συνεδρίαση της επιτροπής της Formula 1 να γίνεται αυτή την εβδομάδα.
Ενόψει του Grand Prix της Αυστρίας στο Red Bull Ring, οι ομάδες της F1, ο όμιλος της Formula 1 και η FIA θα συναντηθούν για να συζητήσουν μια σειρά από φλέγοντα θέματα που τίθενται προς διάλογο.
Εκτός από τις συζητήσεις για τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στο ανώτατο όριο κόστους και τα τελευταία νέα σχετικά με τους κανονισμούς κινητήρων F1 του 2026, φαίνεται πλέον βέβαιο ότι θα τεθεί και το θέμα της παρέμβασης της FIA για το φαινόμενο του «porpoising». Είναι κατανοητό ότι ορισμένες ομάδες δεν είναι ικανοποιημένες με την προσέγγιση του κυβερνώντος οργάνου για το θέμα, με δύο Τεχνικές Οδηγίες να έχουν σταλεί για το θέμα.
Ορισμένες ομάδες υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει ανάγκη να παρέμβει το διοικητικό όργανο στις αναπηδήσεις των αυτοκινήτων. Επιπλέον, ορισμένες ομάδες είναι δυσαρεστημένες, καθώς η FIA ετοιμάζεται να παρέμβει άμεσα στον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες στήνουν τα αυτοκίνητά τους όταν το άθλημα ανέκαθεν ενθάρρυνε την δημιουργικότητα και την επίτευξη της μέγιστης απόδοσης.
Όπως είπε ένα αφεντικό της ομάδας: «Τι θα ακολουθήσει; Μια μέτρηση υγρασίας οδοστρώματος που θα μας αναγκάζει να αλλάξουμε από slicks σε inters όταν έχει πέσει μια συγκεκριμένη ποσότητα βροχής;» Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, πιστεύει ότι είναι σημαντικό η όλη κατάσταση σχετικά με την παρέμβαση της FIA να συζητηθεί με διαφανή τρόπο.
«Νομίζω ότι η διαδικασία είναι το θέμα που πρέπει να συζητηθεί», είπε. «Οι τεχνικές οδηγίες δεν θα πρέπει να είναι ρυθμιστικές αλλαγές, υπάρχει μια διακυβέρνηση και μια διαδικασία για αυτό. Επομένως, νομίζω ότι πρέπει απλώς να συζητήσουμε ακριβώς γιατί έχουν εκδοθεί. Δεν φαινόταν ότι υπήρχε πολύ μεγάλο πρόβλημα στον αγώνα του Silverstone. Οπότε οι ομάδες μάλλον το λύνουν. Δεν νιώθω ότι χρειάζεται η παρέμβαση μιας τεχνικής οδηγίας.»
Ακόμη και η ομάδα της Mercedes, η οποία έχει υποφέρει πολύ από το «porpoising» και θα είχε υπερβεί τη μέτρηση της ταλάντωσης αν είχε τεθεί σε λειτουργία στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, δεν είναι βέβαιη ότι η FIA πρέπει να εμπλακεί υπερβολικά.
Ερωτηθείς σχετικά με το σχέδιο της μέτρησης, ο διευθυντής μηχανικής Andrew Shovlin είπε: «Δεν θα ήταν πολύ καλή μέτρηση για εμάς αν χρησιμοποιούταν στο Baku και νομίζω ότι ήμασταν πιθανώς η μοναδική περίπτωση που θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν για να κάνουν βαθμονόμηση. Στο Montreal, βρισκόμασταν σε σαφώς καλύτερη θέση.»
Συνεχίζοντας εξέφρασε τις ανησυχίες του για την στάση της FIA πάνω στο θέμα. «Αλλά το επιχείρημα που έχουμε θέσει στη FIA, και υποστηρίζουμε πολύ τις προσπάθειές της, είναι ότι ούτως ή άλλως θα διορθώσουμε αυτά τα προβλήματα για να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας. Έτσι, για να είμαστε ειλικρινείς, η μέτρηση που κάνει η FIA δεν μας αποσπά ιδιαίτερα την προσοχή.» Κλείνοντας, δήλωσε πως ελπίζει η ομάδα του να μην υπερβεί οποιοδήποτε όριο θεσπίσει η FIA, ώστε να μην επηρεαστεί ο τρόπος που θέλουν να στήσουν τα αυτοκίνητα τους.
Μία από τις έμμεσες συνέπειες της ανάλυσης της FIA σχετικά με το «porpoising» είναι να περιοριστούν τα κόλπα που πιστεύεται ότι έκαναν ορισμένες ομάδες με εύκαμπτα πατώματα.
Εν μέσω υποψιών κι ενδείξεων ότι ορισμένα αυτοκίνητα διαθέτουν πιο εύκαμπτα δάπεδα και σανίδες που τους επιτρέπουν να βρίσκονται πιο κοντά στο έδαφος για επιπλέον απόδοση, η FIA σχεδιάζει να ενισχύσει την αστυνόμευση του θέματος από το Γαλλικό Grand Prix. Ο Horner πιστεύει, ωστόσο, ότι το κυβερνών όργανο δεν μπορεί να επέμβει στους κανονισμούς έτσι απλά, εάν οι ομάδες έχουν βρει έξυπνες ερμηνείες τους, σε μια οδηγία που φωτογραφίζει τις Ferrari και Red Bull.
«Οι κανονισμοί πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένοι και συγκεκριμένοι», είπε. «Διαφορετικά, νομίζω ότι καταλήγουμε σε εγκυκλοπαίδειες που μερικές φορές είναι πολύ περίπλοκες. Και δεν υπάρχει αυτό που λέγεται ως η πρόθεση των κανονισμών: είναι ένα δυαδικό πράγμα. Οπότε νομίζω ότι με τη συνεδρίαση της Επιτροπής υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να συζητηθούν στην ημερήσια διάταξη και ίσως δύο ώρες να μην είναι αρκετές».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!