Οι πιο περιοριστικοί κανονισμοί της Formula 1 για φέτος προκάλεσαν φόβους ότι όλα τα μονοθέσια θα μπορούσαν να καταλήξουν ίδια στον σχεδιασμό. Πριν αρχίσει η σεζόν, υπήρχε η ανησυχία ότι με λιγότερα περιθώρια για τους σχεδιαστές να σκεφτούν έξω από το πλαίσιο για καινοτόμες λύσεις, η πιθανότητα ήταν να έχουμε ένα grid όμοιων αυτοκινήτων.
Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ακριβώς έτσι, με μια από τις πιο έντονες σχεδιαστικές διαφορές μεταξύ των ομάδων να είναι οι λύσεις τους στα sidepods.
Στην αρχή της χρονιάς, υπήρχε μια μεγάλη ποικιλία από διαφορετικά sidepod στο παιχνίδι, με το inwash της Ferrari, το downwash της Red Bull και τις λύσεις no pod της Mercedes όλα σε διαφορετικά άκρα του φάσματος.
Καθώς η σεζόν προχωρούσε και οι ομάδες είχαν καλύτερη κατανόηση του ποιες ιδέες λειτουργούν καλύτερα, υπήρξε μια γενική σύγκλιση σχεδίων.
Αυτή η εξέλιξη πυροδοτήθηκε από τη συνειδητοποίηση ότι η απόδοση του αυτοκινήτου του 2022 δεν εξαρτάται αποκλειστικά από το πόσο καλά μπορεί να διαχειριστεί τη ροή του αέρα στην κρίσιμη περιοχή του δαπέδου.
Αντίθετα, οι ομάδες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το σχήμα του αμαξώματος είναι ένα εξίσου πολύτιμο εργαλείο για χρήση όταν πρόκειται για περαιτέρω ενίσχυση της απόδοσης του δαπέδου και του διαχύτη.
Και αυτό σημαίνει ότι, καθώς οι ομάδες κοιτάζουν τα αυτοκίνητά τους για το 2023, θα δοθεί πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην προσπάθεια να γίνουν ακόμα πιο επιθετικές με τα σχήματα του αμαξώματος.
Οι διαφορετικές ιδέες για το αμάξωμα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να φαίνονται τα αυτοκίνητα διαφορετικά μεταξύ τους.
Ο αθλητικός διευθυντής της Alpine, Alan Permane, είπε ότι οι ομάδες ήταν αρκετά εγκλωβισμένες σε ό,τι είναι δυνατό να αλλάξει για φέτος, χάρη στα εξαρτήματα μεγάλης αξίας όπως τα ψυγεία και οι εξατμίσεις που δεν μπορούν να μετακινηθούν βραχυπρόθεσμα.
Αλλά αν οι ομάδες δεσμευτούν τώρα να αλλάξουν τις τοποθεσίες αυτών των εξαρτημάτων για το 2023, τότε αυτό θα μπορούσε να ανοίξει την πόρτα για κάποιες πιο εντυπωσιακές λύσεις αμαξώματος για την επόμενη σεζόν.
«Έχουμε ακόμα πολλά να κερδίσουμε από το πάτωμα, τα κορυφαία αμαξώματα και τέτοια πράγματα», εξήγησε ο Permane σχετικά με τις επιδόσεις των σημερινών μονοθεσίων.
«Υποψιάζομαι ότι αυτό που μαθαίνουμε φέτος θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε μερικά πιο ακραία παραδείγματα του χρόνου. Όπου περιοριζόμαστε από την τοποθέτηση ψυγείων, εξατμίσεων και τέτοια πράγματα φέτος, φυσικά, όλα μπορούν να αλλάξουν για την επόμενη χρονιά .»
Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, είπε ότι η αξία της σωστής κατασκευής του αμαξώματος είχε πράγματι αυξηθεί ως αποτέλεσμα των ομάδων που συνειδητοποίησαν ότι ήταν τόσο περιορισμένες στο τι μπορούσαν να κάνουν αλλού στα αυτοκίνητά τους.
«Ήταν μια πραγματική άσκηση μάθησης, γιατί έχουμε τόσο λιγότερα εργαλεία για να δουλέψουμε και χρησιμοποιούμε διαφορετικά εργαλεία τώρα εξαιτίας αυτού», είπε.
«Έτσι, το αμάξωμα έχει γίνει πιο σημαντικό. Είναι ένας από τους λίγους τομείς στους οποίους έχετε αρκετή ελευθερία. Αν και θα μπορούσατε να είχαν γίνει παρόμοια πράγματα πέρυσι, ήταν πολύ μικρότερος παίκτης σε σύγκριση με τα bargeboards και τον διαχύτη και τέτοια πράγματα. Όλα αυτά έχουν φύγει, οπότε πρέπει να επιστρέψετε στο επόμενο στρώμα προς τα κάτω. Άρα το αμάξωμα παίζει σίγουρα το ρόλο του.»
Μεγάλη συζήτηση γίνεται για τη μοναδική λύση zero pod της Mercedes, με διάφορες απόψεις να προβάλλονται ότι ο αντίκτυπος που έχει το αμάξωμα στη ροή του αέρα στο πάτωμα έχει παίξει ρόλο στα προβλήματα porpoising φέτος.
Η Mercedes επιμένει ότι η σχεδίαση του sidepod της δεν αποτελεί έναυσμα για τους έντονους πονοκεφάλους της, αλλά ο Key λέει ότι η ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα είναι ένα κρίσιμο μέρος της απόδοσης της τρέχουσας γενιάς αυτοκινήτων της F1.
«Αυτό που συμβαίνει με τα sidepods σας θα συμπληρώσει αυτό που προσπαθείτε να κάνετε από κάτω από πολλές απόψεις”, πρόσθεσε ο Key. «Υπάρχουν ακόμα διαφορετικές ιδέες εκεί έξω. Κοιτάξτε τη Ferrari, εξακολουθούν να εφαρμόζουν inwash και είναι ακόμα ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο. Οπότε νομίζω ότι υπάρχει ακόμα περιθώρια βελτίωσης από πολλές απόψεις με αυτούς τους κανονισμούς.»
«Υπάρχουν ακόμα πολλά να μάθουμε και δεν υπάρχει συμφωνημένη πρακτική για το πώς σχεδιάζετε ένα πάτωμα ή ένα sidepod. Υπάρχει ακόμα ποικιλομορφία τριγύρω και δεν είμαι σίγουρος αν αυτό θα σταθεροποιηθεί τον επόμενο χρόνο. Ναι, όλα έχουν να κάνουν με το πάτωμα, αλλά ό,τι γίνεται γύρω από το πάτωμα και συνδέεται με αυτό κάπου, όπως το αμάξωμα, η ανάρτηση κ.λπ., είναι όλα εκεί κατά κάποιο τρόπο για να το συμπληρώσουν».
Αυτό που θα είναι συναρπαστικό να δούμε είναι τι ακριβώς συμβαίνει με τις ομάδες με τα σχέδια της επόμενης χρονιάς. Οι ευκαιρίες για επιθετικότητα και καινομοτία θα οδηγήσουν σε πιο άγριες σχεδιαστικές διαφορές μεταξύ των ομάδων ή θα καταλήξουν όλες να συγκλίνουν σε παρόμοιες ιδέες;
Είναι κάτι που δεν θα μάθουμε μέχρι την έναρξη της σεζόν του 2023.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!