Οι οδηγοί της Toyota Gazoo Racing προσαρμόζονται στην “μεγάλη πρόκληση” που έχουν να αντιμετωπίσουν με την υψηλότερη τελική ταχύτητα της υβριδικής μονάδας στο Sebring για τον εναρκτήριο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA.
Και οι δύο Toyota GR010 Hybrids ξεκίνησαν την νέα σεζόν με τον κανονισμό Balance of Performance (Ισορροπίας και απόδοσης) να απαιτεί ότι το ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος θα φτάσει τα 190 km/h, όπου είναι 70 km/h περισσότερα από το σημείο ενεργοποίησης σε στεγνές καιρικές συνθήκες όλη την προηγούμενη σεζόν.
Οι οδηγοί Sebastien Buemi, Jose Maria Lopez και Kamui Kobayashi ο καθένας περιέγραψε πως η αύξηση του σημείου της τελικής ταχύτητας στην υβριδική μονάδα έχει αντίκτυπο πίσω από το τιμόνι.
Και οι τρεις παραδέχτηκαν ότι το πλεονέκτημα της τετρακίνησης που προκύπτει από την ενεργοποίηση του υβριδικού συστήματος των 200 kW γίνεται αισθητό μόνο μέσω μιας στροφής στον γύρο της πίστας 6 km.
“Εσύ χρησιμοποιείς της τετρακίνηση στην ευθεία αλλά δεν υπάρχουν άλλες στροφές οι οποίες να είναι ταχύτερες από τα 190, εκτός από την στροφή 1,” δήλωσε ο Buemi.
“Η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς σε βοηθάει με την πρόσφυση. Το πρόβλημα είναι, στα 190 δεν περιορίζεσαι από την πρόσφυση. Περιορίζεσαι από την ισχύς. Για να γίνει πιο κατανοητό, δεν μπορεί να σπινιάρει ο τροχός πλέον στα 190.
“Οπότε δεν έχεις κάποιο πλεονέκτημα από την τετρακίνηση. Μπορεί να έχεις μικρό πλεονέκτημα στην στροφή 1 για να σταθεροποιήσεις το μονοθέσιο επειδή δεν μπορείς να πας κάτω από τα 190, αλλά τίποτα άλλο εκτός από αυτό πραγματικά.
“Βρεθήκαμε στην κορυφή μίας περιόδου από τις δοκιμές Prologue όταν είχαμε φρέσκα ελαστικά. Όταν κοιτάξεις το BoP θα δεις ξεκάθαρα ότι είμαστε πιο αργοί σε μεγάλο βαθμό. Ήταν ένα πολύ μεγάλο χτύπημα.
“Τώρα είμαστε σε αυτόν τον δρόμο που είμαστε, και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο. Δυστυχώς, δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να παλέψουμε για την νίκη, αλλά θα κάνουμε ότι μπορούμε.”
Eight hours of this tomorrow? Yes please! 😍#GoHyper #1000MSebring #ToyotaGAZOORacing pic.twitter.com/CiXCogE4Mg
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) March 17, 2022
Ο Lopez πρόσθεσε: “Γλιστράς πολύ περισσότερο οδηγώντας το μονοθέσιο. Είναι ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο πριν από αρκετά χρόνια: έχεις την τεχνολογία από την εποχή της LMP1 καθώς και την οδήγηση στους μπροστά τροχούς.
“Έχουμε κάνει μεγάλη βελτίωση γύρω από το σημείο που πρέπει να αξιοποιήσουμε την ταχύτητα, η οποία ήταν τα 120 km/h. Οπότε σίγουρα είναι μια πρόκληση για τους μηχανικούς.
“Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης χρησιμοποιείται για να δουλέψει διαφορετικά: τώρα βασίζεται μόνο στο πίσω μέρος. Υπήρχαν πολλά πράγματα και είναι μία μεγάλη πρόκληση.”
Ο Kobayashi περιέγραψε την προηγούμενη εβδομάδα τις δοκιμές Prologue ως μία “δύσκολη στιγμή” για την Toyota καθώς κατατάχθηκε πίσω από τα μονοθέσια της κατηγορίας LMP2 στους τελικούς χρόνους σε 3 από τις 4 περιόδους.
Στην εναρκτήρια περίοδο των ελεύθερων δοκιμών είδαμε το No. 8 και την Toyota να τερματίζουν στην 3η θέση, πίσω από τους συμμετέχοντες της κατηγορίας Hypercar Glickenhaus και Alpine, ενώ το No. 7 τερμάτισε στην 5η θέση.
Πέραν της αύξησης στο άνοιγμα της τελικής ταχύτητας της υβριδικής μονάδας, οι Toyotas είχαν χαμηλότερο μέγιστο επιτρεπόμενο όριο στην ενέργεια ανά stint για το Sebring και μεγαλύτερο ελάχιστο βάρος στα 1070 kg.
Αυτά είναι 30 kg παραπάνω από αυτά που είχε στο φινάλε της σεζόν το 2021 στο Bahrain και 4 kg παραπάνω από αυτά που είχε στις 24 ώρες του Le Mans, όπου ήταν η τελευταία φορά που η Glickenhaus 007 Pipo συμπεριλήφθηκε στον κανονισμό BoP.
“Το πρόβλημα είναι ότι σχεδιάστηκε το μονοθέσιο με κίνηση και στους 4 τροχούς,” δήλωσε ο Kobayashi. “Τώρα δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τετρακίνηση στις περισσότερες στροφές. Δεν έχουμε κανένα πλεονέκτημα.
“Τώρα κουβαλάμε μόνο το βάρος. Στο τέλος της ημέρας δεν είμαστε ταχύτεροι στις στροφές επειδή εάν δείτε το βάρος, είναι αδύνατον να έχουμε οφέλη.
“Αυτό είναι το BoP στο τέλος της ημέρας. Για εμένα υπάρχουν εκπλήξεις: τα μονοθέσια της κατηγορίας LMP2 φαίνονται πολύ γρήγορα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!