Οι οδηγοί της Toyota Kamui Kobayashi και Kazuki Nakajima, νικητές των τελευταίων τριών κατατακτήριων του αγώνα 24 ωρών του Le Mans, καλωσόρισαν το καινούργιο σύστημα των κατατακτήριων στην κατηγορία “Hyperpole”.
Η καινούργια διαδικασία για το 2020 όπου τα 6 ταχύτερα αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία θα λάβουν μέρος στην πίστα σε μία περίοδο μισής ώρας την δεύτερη ημέρα των κατατακτήριων για το τέλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA που είναι θετικό επειδή θα αυξηθούν οι πιθανότητες για ένα πιο καθαρό γύρο, είπε το Ιαπωνικό δύδιμο.
“Μου αρέσει η ιδέα, είναι τέλειο, επειδή είναι εκπληκτικό να οδηγείς στην πίστα του Le Mans χωρίς να έχει κίνηση,” είπε ο Kobayashi, όπου έκανε τον ταχύτερο γύρο που υπάρχει στην πίστα το 2017 με 3.14,791 και διεκδίκησε ξανά την pole πέρυσι.
“Δεν μπορείς ποτέ να έχεις ένα καθαρό γύρο στο Le Mans, ακόμη και στο ρεκόρ γύρου που έχω χρειάστηκε να περάσω δύο αυτοκίνητα στην ευθεία.”
Ο Nakajima, που πήρε την pole στο Le Mans το 2018 και το 2014, ήταν το ίδιο ενθουσιασμένος.
“Είναι μία καλή κίνηση επειδή οι κατατακτήριες του Le Mans έχουν να κάνουν με την τύχη του κυκλοφοριακού. Έχω συμμετέχει σε πολλές κατατακτήριες στο Le Mans και νομίζω ότι είχα μόνο ένα καθαρό γύρο.
“Είναι μία καλή ιδέα και μία καλή δοκιμασία για τον οδηγό, επειδή πρόκειται να βγούμε στις κατατακτήριες και να μην έχουμε να σκεφτούμε το κυκλοφοριακό τόσο πολύ.”
Ο Kobayashi πρότεινε ότι η τελική περίοδο κατατακτήριων πρέπει να χωριστεί σε δύο γκρουπ, της LMP1 και της LMP2 και μετά τα αυτοκίνητα της GTE Pro και της Am, για να αυξηθούν οι πιθανότητες των οδηγών να έχουν έναν καθαρό γύρο χωρίς κυκλοφοριακό.
“Ίσως τα πρωτότυπα πρέπει να βγουν πρώτα ή τα αυτοκίνητα GT να φύγουν πρώτα,” είπε αυτός. “Δεν χρειαζόμαστε 30 λεπτά για να κάνουμε ένα γύρο στο Le Mans.
Τα 6 γρηγορότερα αυτοκίνητα κατά την διάρκεια της περιόδου 45 λεπτών μεταξύ 11:15 μ.μ. και τα μεσάνυχτα της Τετάρτης στην εβδομάδα του Le Mans θα συμμετέχουν στην Hyperpole.
Η καινούργια περίοδος θα λαμβάνει μέρος από 9:00 – 9:30 μ.μ. την Πέμπτη. Κάθε αυτοκίνητο από τα 24 που θα λάβουν μέρος στην τελική περίοδο κατατακτήριων θα τους επιτρέπεται μία προσπάθεια.
Αυτός που θα πάρει την 1η θέση στην πίστα αυτόματα θα πάει στην περίοδο της Hyperpole εκτός εάν η Bykolles μεταφερθεί από την λίστα αναπληρωματικών στην κατηγορία της και γίνουν 7 οι συμμετοχές των αυτοκινήτων.
Οι υπόλοιποι του grid σε κάθε κατηγορία θα θέσουν τον χρόνο τους την περίοδο της Τετάρτης.
Η σειρά στην πίστα θα είναι αυστηρή σε κάθε κατηγορία, με την LMP1 μπροστά και την GTE Am πίσω, σε κάτι διαφορετικό για την φετινή χρονιά.
Η Hyperpole θα αντικαταστήσει το προηγούμενο σύστημα που περιελάμβανε 6 ώρες κατατακτήριων σε τρεις περιόδους δύο ωρών μεταξύ της Τετάρτης και της Πέμπτης.
Η ελεύθερη περίοδος τώρα θα ξεκινήσει την Τετάρτη στις 3:30 μ.μ. με μία περίοδο 4:30 ωρών και θα συνεχιστεί με μία ακόμη μικρή περίοδο πριν τις πρώτες κατατακτήριες.
Δύο επιπλέον περίοδοι θα υπάρχουν πριν και μετά την Hyperpole την Πέμπτη.
Η διαδικασία των ελεύθερων δοκιμών και κατατακτήριων του Le Mans 2020
Τετάρτη, 10 Ιουνίου
15:30–20:00: Ελεύθερες δοκιμές
22:00–23:00: Ελεύθερες δοκιμές
23:15–00:00: Κατατακτήριες
Πέμπτη, 11 Ιουνίου
17:00–19:00: Ελεύθερες δοκιμές
21:00–21:30: Hyperpole
22:00–00:00: Ελεύθερες δοκιμές
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!