Το συμβάν με το γερανοφόρο όχημα στη βρεγμένη Suzuka, θα επαναφέρουν οι οδηγοί της F1 στην καθιερωμένη ενημέρωση τους από τους αλυτάρχες, με το πέρας του FP2 στο Austin. Οι οδηγοί αναμένεται να απαιτήσουν πολύ πιο ασφαλή χρήση τέτοιων οχημάτων είτε βρέχει είτε όχι.
Η παρουσία ενός γερανού εντός πίστας μετά το ατύχημα του πρώτου γύρου του Carlos Sainz στο Ιαπωνικό GP οδήγησε σε άμεσες εκκλήσεις από τους οδηγούς για αποφυγή παρόμοιου περιστατικού στο μέλλον, με πολλούς από αυτούς να αναφέρουν το φρικτό δυστύχημα του Jules Bianchi στο γεγονός του 2014 που οδήγησε τραγικά στο θάνατο τον Ιούλιο του 2015.
Μετά τον φετινό αγώνα της Suzuka, οι οδηγοί της F1 μιλούν μεταξύ τους και μεμονωμένα με τον πρόεδρο της FIA Mohammed Ben Sulayem.
Η συζήτηση για τους γερανούς θα λάβει ένα πιο επίσημο πλαίσιο στην ενημέρωση των οδηγών, όπου θα είναι παρόντες οι αλυτάρχες της FIA, Niels Wittich και Eduardo Freitas.
«Νομίζω ότι όλοι ξεκαθαρίσαμε αυτό το σημείο με τη FIA», είπε ο Charles Leclerc της Ferrari. «Όχι, δεν θέλουμε να το δούμε αυτό. Το 2014, προφανώς χάσαμε τον Jules σε μια παρόμοια κατάσταση.»
«Και ήμασταν πολύ ξεκάθαροι με τη FIA ότι δεν το θέλουμε αυτό. Και νομίζω ότι κατάλαβαν.»
Ο διευθυντής της Ένωσης Οδηγών Grand Prix, George Russell, ανέφερε ότι η FIA πρέπει να βρει λύσεις για να κάνει τη χρήση των οχημάτων ανάκτησης ασφαλέστερη.
«Όλοι οι οδηγοί έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους, κυρίως μεταξύ μας μέχρι στιγμής», είπε όταν ρωτήθηκε για τις πρόσφατες συζητήσεις. «Νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς ήμασταν επίσης σε επαφή με τον πρόεδρο της FIA και ακούσαμε τις απόψεις του.»
«Και θα καθίσουμε την Παρασκευή στην ενημέρωση των οδηγών και θα ακούσουμε τι έχει να πει η FIA, από τη σκοπιά των αλυταρχών.»
«Αλλά νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι αυτό ήταν απολύτως λάθος. Δεν πρέπει ποτέ να είσαι σε αυτό το σενάριο. Και τότε υποθέτω ότι πρέπει να συμφωνήσουμε μεταξύ των οδηγών να μην είμαστε χαρούμενοι με γερανό στην πίστα σε οποιεσδήποτε συνθήκες.»
«Κι αν εν τέλει επιτρέψουμε κάτι τέτοιο, ποιες θα είναι οι κατάλληλες συνθήκες; Ίσως μπορεί να είναι μόνο σε ευθεία γραμμή, να μην επιτρέπεται να κάνουμε weaving ή ίσως πρέπει να υπάρχει όριο ταχύτητας σε αυτόν τον μίνι τομέα. Ίσως πρέπει να υπάρχουν επικοινωνίες στον ασύρματο για να πούμε ότι υπάρχει κάτι στην πίστα σε αυτό το σημείο.»
«Επομένως, ναι, πρέπει να συνεργαστούμε για να βρούμε μια καλύτερη λύση».
Μετά από αυτό που συνέβη στην Ιαπωνία πριν από ένα δεκαπενθήμερο, ο Russell αναγνώρισε ότι η αντίδραση της FIA ήταν θετική.
«Δεν πρόκειται να αναφέρω τίποτα για λογαριασμό του Mohammed», είπε. «Όμως όλοι αναγνωρίζουν ότι αυτό σίγουρα δεν έπρεπε να συμβεί. Και υποθέτω ότι τώρα είναι στο χέρι μας να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε γιατί συνέβη.»
«Προφανώς υπάρχουν πολλοί παράμετροι στη λήψη αυτών των αποφάσεων. Σίγουρα τα γλωσσικά εμπόδια είναι ένα, μεταξύ των κριτών και της FIA. Και, όπως είπα, πρέπει απλώς να καταλάβουμε και να ακούσουμε την πλευρά της ιστορίας τους –είμαι σίγουρος ότι γνωρίζουν τη δική μας πλευρά– και να συνεχίσουμε από εκεί».
Ερωτηθείς για το κανάλι επικοινωνίας με τον Ben Sulayem, ο Russell πρόσθεσε: «Προσωπικά, η σχέση μου με τον Mohammed είναι πολύ ισχυρή. Και είμαστε σε επικοινωνία κάθε δύο εβδομάδες, όποτε υπάρχει ένα συγκεκριμένο θέμα.»
«Αλλά σίγουρα εργαζόμαστε για περισσότερη διαφάνεια, είτε πρόκειται για ανώτατο όριο κόστους, είτε για το πού πάνε τα πρόστιμα και για το πού και πότε θα διανεμηθούν οι εκάστοτε ποινές.»
«Έχουμε διαβεβαιωθεί για τη διαφάνεια. Και νομίζω ότι αυτό είναι σημαντικό για την ανάπτυξη του αθλήματος, και περισσότερο από ποτέ τώρα, με αυτό το ζήτημα ανώτατου κόστους. Θέλουμε απλώς να έχουμε αυτή τη διαφάνεια, ώστε να μπορέσουμε όλοι να προχωρήσουμε».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!