Η FIA έχει εξηγήσει πώς θα περιορίσει την επικοινωνία από τα pit προς τα μονοθέσια μέσω ράδιο την επόμενη σεζόν, καθώς και περαιτέρω περιορισμούς σχετικά με τις διαδικασίες εκκίνησης για τα επόμενα δύο χρόνια.
Οι αλλαγές αυτές είναι μέρος ενός σχεδίου για να θέσει τους αγώνες πίσω στα χέρια των οδηγών και να εξαλείψει την αντίληψη ότι οι μηχανικοί είναι αυτοί που απλά ελέγχουν την απόδοση του αυτοκινήτου και τις λειτουργίες του μέσω του οδηγού. Οι μηχανικοί θα εξακολουθούν να είναι σε θέση να μιλάνε με τους οδηγούς τους σχετικά με ορισμένες πτυχές του αγώνα (αναφέρονται παρακάτω), αλλά «καθοδήγηση του οδηγού», όπως είναι γνωστή θα είναι ουσιαστικά εκτός νόμου. Μηνύματα σχετικά με την φθορά των ελαστικών και την εξοικονόμηση καυσίμου μέσω άφημα του γκαζιού, για παράδειγμα, δεν είναι στον κατάλογο των επιτρεπόμενων μηνυμάτων και, ως εκ τούτου, θα απαγορεύονται.
Η καταστολή έχει επιβληθεί μέσω μιας τεχνικής οδηγίας της FIA που εκδόθηκε για τις ομάδες. Η τεχνική οδηγία υιοθετεί μια αυστηρότερη άποψη του άρθρου 20.1 των αθλητικών κανονισμών, η οποία δηλώνει ότι «ο οδηγός πρέπει να οδηγεί το αυτοκίνητο μόνος και χωρίς βοήθεια».
Η πρώτη φάση των σχεδίων της FIA θα εισαχθούν στο Βελγικό Grand Prix αυτό το Σαββατοκύριακο, με τους νέους κανόνες σχετικά με τη διαδικασία εκκίνησης. Το 2016 θα υπάρχει και ο περιορισμός στην λειτουργία του συμπλέκτη κατά την έναρξη σε ένα ενιαίο λεβιέ και όχι το σύστημα διπλού λεβιέ που χρησιμοποιείται σήμερα από όλες τις ομάδες. Η FIA στη συνέχεια σχεδιάζει να φέρει σε ένα πρότυπο συμπλέκτη στο 2017 για να απλοποιήσει περαιτέρω τη διαδικασία και να θέσει περισσότερο βάρος στον οδηγό.
Τέλος, η FIA ερευνά μεθόδους για τον περιορισμό των καναλιών τηλεμετρίας που αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο από το αυτοκίνητο στα pits. Κάθε «κανάλι παρακολούθησης» ή μη ουσιώδη κανάλια δεν θα μεταδίδουν προς στο pit wall, αλλά θα εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύονται στη μνήμη του αυτοκινήτου.
Το παρακάτω είναι μια λίστα των επιτρεπόμενων ραδιοφωνικών μηνυμάτων του επόμενου έτους, κάθε άλλο μήνυμα είναι πιθανόν να θεωρηθεί ως παράβαση του άρθρου 20.1
1. Ένδειξη ενός κρίσιμου προβλήματος με το αυτοκίνητο, π.χ. προειδοποίηση για κλατάρισμα ή βλάβη. *
2. Ένδειξη ενός προβλήματος με το αυτοκίνητο ενός ανταγωνιστή. *
3. Οδηγίες για είσοδο στο pit lane, προκειμένου να διορθωθεί ή να αποσυρθεί το αυτοκίνητο. *
4. Πληροφορίες από την πίστα (κίτρινη σημαία, κόκκινη σημαία, ή άλλες παρόμοιες οδηγίες ή πληροφορίες από τον έλεγχο του αγώνα). *
5. Βρεγμένη πίστα, καύσιμα ή συντρίμμια σε ορισμένες στροφές. *
6. Οδηγίες για να ανταλλάξουν τη θέση με άλλους οδηγούς. *
7. Βεβαίωση ότι ένα μήνυμα έχει ακουστεί από τον οδηγό.
8. Λεπτομέρεια χρόνου γύρου ή τομέα.
9. Λεπτομέρεια χρόνο γύρου ενός ανταγωνιστή.
10. Διαφορά χρόνου με έναν ανταγωνιστή κατά τη διάρκεια μιας περιόδου δοκιμαστικών ή σε αγώνα.
11. “Πιέσουμε σκληρά”, “Πίεσε τώρα”, “τρέχεις έναντι του χχ” ή κάτι παρόμοιο.
12. Βοήθεια με προειδοποίηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια μιας περιόδου δοκιμαστικών ή σε αγώνα.
13. Δίνοντας τη διαφορά χρόνου ανάμεσα στα αυτοκίνητα στις κατατακτήριες, έτσι ώστε να τοποθετηθεί καλύτερα το αυτοκίνητο για ένα καθαρό γύρο.
14. Επιλογή ελαστικών στην επόμενη στάση pit.
15. Αριθμός γύρων που ένας ανταγωνιστής έχει κάνει σε ένα σετ ελαστικών κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.
16. Προδιαγραφές των ελαστικών ενός ανταγωνιστή.
17. Πληροφορίες σχετικά με πιθανή στρατηγική αγώνα ενός ανταγωνιστή.
18. Παράθυρο αυτοκινήτου ασφαλείας.
19. Παραβάσεις οδήγησης από τον οδηγό της ομάδας ή ανταγωνιστή, π.χ. παράλειψη σικέιν, εκτός πίστας κ.λπ.
20. Γνωστοποίηση ότι το DRS έχει ενεργοποιηθεί ή απενεργοποιηθεί.
21. Ενασχόληση με μία βλάβη συστήματος DRS.
22. Αλλαγή μοιρών του εμπρόσθιου φτερού στην επόμενη στάση pit.
23. Μεταφορά λαδιού.
24. Πότε πρέπει να έρθει στα pits.
25. Υπενθυμίσεις για να έλεγχο σε λευκές γραμμές, φώτα γεφυροπλάστιγγας κατά την είσοδο ή έξοδο από τα pits.
26. Υπενθυμίσεις σχετικά με τα όρια πίστας.
27. Μεταφορά μηνυμάτων από τον έλεγχο του αγώνα.
28. Πληροφορίες σχετικά με τη ζημία στο αυτοκίνητο.
29. Αριθμός γύρων που απομένουν.
30. Έλεγχος των πληροφοριών κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών π.χ. Aero-χαρτογράφηση.
31. Πληροφορίες καιρού.
* Αυτά είναι τα μόνα μηνύματα που μπορεί να περάσουν στον οδηγό, ενώ είναι μέσα στο αυτοκίνητο και στην πίστα, από τη στιγμή που το αυτοκίνητο εγκαταλείπει το γκαράζ για πρώτη φορά οταν το pit lane θα είναι ανοιχτό την ημέρα του αγώνα μέχρι την εκκίνηση του αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!