Ο επικεφαλής της Renault στη F1, Cyril Abiteboul, δήλωσε πως οι κανονισμοί περί μονάδων ισχύος για το 2026 θα είναι το “επόμενο πεδίο μάχης” καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια θα συζητούνται εναλλακτικές προτάσεις.
Η τωρινή γενιά των V6 υβριδικών κινητήρων αναμένεται να διατηρηθεί στο άθλημα μέχρι και το 2025. Αναφορικά με τη νέα γενιά κινητήρων που θα έρθουν, υπάρχει ομοφωνία πως θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να έχουν ένα πιο οικονομικό υπόβαθρο, το οποίο θα είναι βιώσιμο.
Ο διαχειριστικός διευθυντής της F1, Ross Brawn, πρόσφατα δήλωσε πως όλες οι επιλογές είναι στο τραπέζι για τους κανονισμούς του 2026, την ώρα που παραδέχτηκε επίσης πως πριν από αυτό το ορόσημο δεν αναμένεται να εισέλθει στο άθλημα κάποιος κατασκευαστής.
Ο Abiteboul δήλωσε πως οι πρόσφατες τροποποιήσεις στους κανονισμούς των τωρινών μονάδων ισχύος είναι ένα θετικό βήμα προς την εξοικονόμηση χρημάτων, τονίζοντας πως αυτό θα πρέπει να πάει και παραπέρα από τους κανονισμούς του 2026.
“Υπάρχει πιθανότατα περισσότερη δουλειά που μπορεί να γίνει στο κομμάτι της μονάδας ισχύος”, δήλωσε ο Γάλλος στο Motorsport.com.
“Έχουμε περιορίσει κάπως τον αγώνα που γίνεται στην εξέλιξη των κινητήρων, περιορίζοντας τον αριθμό των κινητήρων που μπορούν να επικυρωθούν ανά χρόνο, και περιορίζοντας τον αριθμό των ωρών που μπορούν οι κινητήρες να δοκιμάζονται σε δυναμομετρήσεις”.
“Είναι καλό αυτό, αλλά και πάλι είναι υπερβολικά ακριβό το να συντηρείς και να λειτουργείς αυτούς τους κινητήρες. Το επόμενο βήμα είναι να δούμε καλά τί μπορεί να γίνει έτσι ώστε να διασφαλίσουμε πως η νέα γενιά μονάδων ισχύος θα είναι πιο οικονομική”.
Ο Abiteboul δήλωσε πως η Renault εξετάζει πιθανές εκδόσεις των μελλοντικών κανονισμών.
“Αρχίζουμε να σκεφτόμαστε το τί θα θέλαμε, τουλάχιστον αναφορικά με στόχους για το άθλημα. Έχω αναφέρει έναν ως πιθανώς τον πιο σημαντικό, την οικονομική βιωσιμότητα του νέου προγράμματος μονάδων ισχύος, επειδή ξεκάθαρα το τωρινό είναι πολύ δύσκολο”.
“Το επόμενο πράγμα που πρέπει να σκεφτούμε είναι η εμπλεκόμενη τεχνολογία”.
“Βλέπουμε τον ρυθμό με τον οποίο ο εξηλεκτρισμός κερδίζει έδαφος σε όλο τον κόσμο, και έτσι θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ το τί σημαίνει αυτό για τη Formula 1, τί σημαίνει για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τί σημαίνει αυτό στα πλαίσια μιας συνύπαρξής μας με τη Formula E”.
“Πρέπει να τα σκεφτούμε αυτά, καθώς αποτελεί το επόμενο πεδίο μάχης, κατά τη γνώμη μου”.
“Θεωρώ πως θα θέλαμε να έχουμε συμφωνήσει το γενικότερο πλαίσιο των κινητήρων από το 2021 ή το 2022, ώστε να ξεκινήσει η εξέλιξή τους το 2023. Αυτού του είδους τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό θα πρέπει να έχουμε κατά νου”.
Ο Abiteboul υποβάθμισε τις προτάσεις περί αφαίρεσης της MGU-H από την τωρινή γενιά των V6 υβριδικών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο δεν είναι μια απλή λύση.
“Έχουμε την MGU-H για οικονομία καυσίμου του κινητήρα. Είμαστε προετοιμασμένοι να πούμε πως θα χάσουμε 20-30% από την οικονομία καυσίμου;”.
“Δεν θεωρώ πως θα κουβαλάμε περισσότερα καύσιμα, επειδή ήδη γνωρίζουμε πως τα μονοθέσια θα είναι ακόμα πιο βαριά το 2022”.
“Μιλάμε για επιπλέον 50 kg καυσίμου εάν αφαιρέσουμε την MGU-H και θέλουμε να διατηρήσουμε το ίδιο ενεργειακό απόθεμα”.
“Είναι μια πολύ δύσκολη εξίσωση. Με την προοπτική τα μονοθέσια να μην είναι ελαφρύτερα, πιστεύω πως θα είναι δύσκολο να αφαιρεθεί αυτό το εξάρτημα (MGU-H) εάν θέλουμε να πάρουμε τα ίδια επίπεδα βιώσιμης ενέργειας”.
“Μπορείς να έχεις μεγάλη ισχύ, σίγουρα, αλλά εάν θες να έχεις βιώσιμη ενέργεια, το οποίο είναι η F1, είναι δύσκολο να τα καταφέρεις χωρίς αυτό το εξάρτημα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!