Οι ομάδες της F1 τείνουν προς συμφωνία τον Οκτώβριο σχετικά με την οριστικοποίηση των κανονισμών του 2021, σε μια προσπάθεια να γίνουν τα πράγματα πιο δίκαια για όλους.
Εδώ και καιρό οι ομάδες πίεζαν για την καθυστέρηση της δημοσιοποίησης των νέων κανονισμών για το 2021 υπό τον φόβο πως αν οριστικοποιούνταν πολύ νωρίς οι μεγάλες ομάδες θα κέρδιζαν τεράστιο πλεονέκτημα.
Εάν οι κανονισμοί οριστικοποιούνταν τον Ιούνιο, όπως ορίζει ο αθλητικός κώδικας της FIA, τότε οι καλύτερα χρηματοδοτούμενες ομάδες θα μπορούσαν ήδη να είχαν ξεκινήσει δουλειά στο σχεδιασμό των μονοθεσίων. Από την άλλη, οι μικρότερες ομάδες θα δυσκολεύονταν να βρουν τους απαραίτητους πόρους τη στιγμή που η προσοχή είναι στραμμένη με την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2019 και το σχεδιασμό του μονοθεσίου για το 2020.
Για να επιτευχθεί η μετακίνηση της ημερομηνίας για μετά τον Ιούνιο απαιτείται η ομόφωνη υποστήριξη από τις ομάδες και υπήρχε κάποιος σκεπτικισμός εάν ο Δεκέμβριος σαν ημερομηνία θα μπορούσε να βοηθήσει τις μεγάλες ομάδες το ίδιο καθώς βρίσκονται σε θέση να κάνουν περισσότερα σε λιγότερο χρόνο.
Ύστερα από τις συζητήσεις των ομάδων με τον πρόεδρο της F1 Chase Carey το Σαββατοκύριακο του GP του Μπακού, η ιδέα για μια συμφωνία τον Οκτώβριο για τους κανονισμούς βρήκε αρκετή απήχηση.
Το αφεντικό της Red Bull Christian Horner, ο οποίος αρχικά πρότεινε καθυστέρηση μέχρι τον Δεκέμβριο, δήλωσε πως πιστεύει ότι ο Οκτώβριος θα μπορούσε να συμφέρει και τις μικρές και τις μεγάλες ομάδες. Συγκεκριμένα, πάνω στο θέμα σχολίασε: “Εάν το εξετάσετε, πιθανότατα η καλύτερη ημερομηνία να το τοποθετήσουμε θα ήταν ο Δεκέμβριος. Αλλά τότε οι μικρές ομάδες θα διαφωνούσαν ότι δε μπορούν να αντιδράσουν σε αυτό γιατί όσο νωρίτερα δημοσιευθούν οι κανονισμοί τόσο πιο εύκολα οι μεγάλες ομάδες μπορούν να καταμερίσουν τους πόρους τους και να τους δεσμεύσουν πάνω σε αυτό νωρίτερα απ’ ότι οι μικρές ομάδες. Ο Οκτώβριος είναι εν δυνάμει ένας καλός συμβιβασμός μεταξύ τους τέλους του έτους και του Ιουνίου, έτσι είμαστε εντάξει με αυτό”.
Ερωτώμενος εάν υπήρχε αρκετή υποστήριξη για τον Οκτώβριο, δήλωσε: “Ανάμεσα στις ομάδες υπάρχει ομοφωνία. Νομίζω πως η μόνη ομάδα που διαφωνούσε ήταν η Renault αλλά τελικά συμφώνησαν και αυτοί έτσι δεν είδα κάποιον που να διαφωνούσε με αυτή την πρόταση”.
Τέλος ο Horner δήλωσε πως ένιωσε ότι και η FIA κατάλαβε ότι το να μετακινήσουν τα πράγματα για μετά τον Ιούνιο ήταν μια λογική λύση. “Νομίζω πως καταλαβαίνουν ότι το να το φέρουμε τόσο νωρίς είναι μειονέκτημα για τις μικρές ομάδες. Νομίζω πως υπάρχει η αίσθηση ότι ο Οκτώβριος είναι ένας λογικός συμβιβασμός”, συμπλήρωσε ο Βρετανός επικεφαλής της Red Bull.
Το αφεντικό της Mercedes Toto Wolff ισχυρίστηκε πως υπήρχαν έγκυρα επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές στη διαμάχη, αλλά δήλωσε πως η ομάδα του δε θα μπλόκαρε μόνη της μια καθυστέρηση μέχρι τον Οκτώβρη.
Συγκεκριμένα, είπε: “Προσωπικά, αμφιταλαντεύομαι, αλλά πιθανότατα θα υποστηρίξω τον Chase, τον Ross (Brawn) και τον Νικόλα (Τομπάζη). Το μυστικό είναι, πως για να βγουν καλοί κανονισμοί, χρειάζεται χρόνος. Αυτό είναι γεγονός. Αλλά θα πρέπει να διευκρινίσεις πολύ πολύ καλά και με ακρίβεια τι απαγορεύεται. Απαιτείται ομοφωνία από όλες τις ομάδες. Δεν θα είμαστε εμείς αυτοί που θα κάνουν αυτή την πρόταση να αποτύχει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!