O επικεφαλής της Formula 1 σε τεχνικά θέματα, Pat Symonds, παραδέχτηκε πως οι βεβιασμένοι κανονισμοί του 2019 πάνω στην αεροδυναμική, που στόχευαν στη βελτίωση των προσπεράσεων, ήταν ίσως μια λάθος κίνηση εκ των υστέρων.
Πριν την περασμένη σεζόν, η Formula 1 εισήγαγε αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα των μονοθεσίων, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τα μονοθέσια να ακολουθούν πιο εύκολα το ένα το άλλο.
Χρησιμοποιώντας κάποιες ιδέες που πυροδοτήθηκαν από τις πρώιμες αναλύσεις σχετικά με τους κανονισμούς του 2021, υπήρχαν οι ελπίδες πως αυτές οι αναθεωρήσεις θα έδιναν κάποια συμπεράσματα σχετικά με το πόσο επιτυχημένοι θα ήταν οι μελλοντικοί κανονισμοί.
Ωστόσο, τα μονοθέσια του 2019 αποδείχτηκαν επίσης δύσκολα ως προς το να ακολουθούν το ένα το άλλο, και ο Symonds παραδέχτηκε ότι ο τρόπος που εξελίχθηκαν οι φετινοί κανονισμοί ήταν μακριά από την ιδανική κατάσταση.
Ερωτώμενος σχετικά με το εάν υπήρξε αξία από τα όσα έμαθαν από τους κανονισμούς αεροδυναμικής του 2019, ο Symonds δήλωσε: “Στη διαμόρφωση των κανονισμών του 2021, όχι και τόσο όσο θα ήλπιζα. Βγήκαν λίγο βιαστικά. Και, ξέρετε, με το πλεονέκτημα της εκ των υστέρων κρίσης, δεν θα τους εφάρμοζα”.
“Όσον αφορά τις αλλαγές που επέφεραν στον βρώμικο αέρα των μονοθεσίων, σχετικά με το τί έχουμε κάνει για το 2021, τα αποτελέσματα ήταν απειροελάχιστα. Και, στην πραγματικότητα, ποτέ δεν χρησιμοποιήσαμε ακριβώς τις προδιαγραφές που ανέφεραν οι κανονισμοί. Είχαμε κάνει αρκετή έρευνα μέχρι εκείνη τη στιγμή (όταν βγήκαν οι κανονισμοί του 2019) και αρχίζαμε να κατανοούμε σημαντικές περιοχές. Όμως, δεν είχαμε τρέξει τις προδιαγραφές που είχαμε ώστε να εξάγουμε κάποιους κανονισμούς απ’ αυτές”.
“Έτσι, πιστεύω πως θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει όλες αυτές τις δοκιμές λίγο καλύτερα. Όμως, δεν το βλέπω αυτό που έγινε ως προάγγελο του όσα έχουμε κάνει για το 2021, σε καμία περίπτωση”.
Παρά τις δυσκολίες ως προς τα προσπεράσματα, η F1 έδωσε μια σειρά καλών αγώνων πέρυσι, κάτι που ο Symonds πιστεύει πως θα συνεχιστεί και μέσα στο 2020. Θεωρεί επίσης πως οι ομάδες θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες όσον αφορά τον διαχωρισμό των πόρων τους μεταξύ των τωρινών μονοθεσίων και αυτών του 2021.
“Εάν υπάρχει κυριαρχία στην κορυφή του grid, τότε η επικρατούσα ομάδα, όποια και αν είναι, μπορεί πιθανώς να έχει τη δυνατότητα να εστιάσει λίγο νωρίτερα στο 2021”, σχολίασε ο Symonds. “Πιστεύω όμως πως δεν θα υπάρχει κυριαρχία στην κορυφή του grid. Θεωρώ πως θα υπάρχει μια πολύ δυνατή μάχη εκεί”.
“Και αυτό ελπίζω να αποτρέψει τις ομάδες από το να καθίσουν απλά πίσω και να ασχοληθούν με τους κανονισμούς του 2021. Όμως μερικές ομάδες που βρίσκονται πιο πίσω ίσως είναι ικανές να βάλουν λίγη παραπάνω προσπάθεια με τα μονοθέσια του ’21. Έτσι, θα πρέπει να δούμε φέτος μια ωραία σεζόν”.
“Και ακόμα και εάν οι αλλαγές θα χωρίσουν τα μονοθέσια εξαρχής, πριν αυτά αρχίσουν να συγκλίνουν μεταξύ τους, ελπίζω πως το 2021 θα δούμε καλούς αγώνες επίσης”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!