Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε πως οι κανονισμοί που έχει η Formula 1 για τα όρια στις πίστες δεν θα έπρεπε να έχουν “αποχρώσεις του γκρι”, μετά και τη χτεσινή διαμάχη στο Bahrain.
Ο Horner παραδέχτηκε με εκνευρισμό μετά τον αγώνα στην πίστα του Sakhir χτες πως ένιωσε έλλειψη συνέπειας και ξεκάθαρης οδηγίας σχετικά με την αστυνόμευση των ορίων της πίστας στη στροφή 4.
Ενώ οι οδηγοί είχαν λάβει την οδηγία πως η καταπάτηση των ορίων στο σημείο αυτό στις κατατακτήριες θα έσβηνε τον χρόνο τους, για τον αγώνα δεν υπήρχε κάποια ανάλογη πρόβλεψη, έτσι οι οδηγοί είχαν το ελεύθερο να βγουν εκτός πίστας στο σημείο αυτό.
Ωστόσο, οι οδηγοί έλαβαν υπενθύμιση πως οι αγωνιστικοί κανονισμοί αναφέρουν ότι “εάν ένας οδηγός βγει εκτός πίστας μπορεί να επανεισέλθει ‘χωρίς να κερδίσει ένα μόνιμο πλεονέκτημα'”.
Αλλά η κατάσταση οδηγήθηκε σε αντιπαράθεση από το γεγονός από τον νικητή του αγώνα, Lewis Hamilton, ο οποίος τακτικά παράβαινε τα όρια της στροφής 4 μέσα στον αγώνα, πριν του δοθεί εν τέλει κάποια στιγμή προειδοποίηση.
Στη συνέχεια, η Red Bull δέχτηκε την εντολή από το race control να πει στον Max Verstappen να παραχωρήσει τη θέση του στον Lewis Hamilton, καθώς για να τον προσπεράσει βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 4.
Αν και ο Horner δεν αμφισβήτησε το ότι ο Verstappen απέκτησε άδικο πλεονέκτημα με το ότι βγήκε εκτός πίστας, δεν κατανοούσε το γιατί ο Hamilton σταθερά παραβίαζε τα όρια στο αγώνα, αποκτώντας πλεονέκτημα στον χρόνο του.
“Ήταν εκνευριστικό”, δήλωσε ο Horner. “Μπορούσαμε να δούμε πως όταν η Mercedes ξεκίνησε να πιέζει, απλά χρησιμοποιούσαν το μέρος αυτό της πίστας και θέσαμε ερώτηση στο Race Control εάν αυτό ισχύει και εάν μπορούμε να το κάνουμε και εμείς”.
“Όταν βρίσκεσαι μέσα σε μία στενή μάχη, υπάρχουν μέχρι και δύο δέκατα πλεονέκτημα όταν χρησιμοποιείς αυτό το κομμάτι της πίστας, έτσι το έκαναν γύρο με τον γύρο. Ο αλυτάρχης αγώνα μετά τους ζήτησε να σεβαστούν τα όρια, αλλιώς θα λάμβαναν ασπρόμαυρη σημαία”.
“Προφανώς ο Max στη συνέχεια βγήκε εκτός πίστας στο προσπέρασμά του στο σημείο αυτό. Αλλά μας είχε γίνει σαφές πριν τον αγώνα πως, εάν κάποιος κέρδιζε πλεονέκτημα βγαίνοντας εκτός πίστας εκεί, θα έπρεπε να δώσουν τη θέση πίσω. Έτσι, το έκανε αυτό και η ομάδα αμέσως τον διέταξε να δώσει τη θέση”.
“Θεωρώ πως με τα όρια αυτά, πρέπει να είσαι συνεπής. Αλλά πρέπει να έχουμε μια σταθερή κατάσταση. Δεν μπορείς να πεις πως είναι εντάξει να το κάνεις αυτό στον αγώνα αλλά δεν μπορείς να προσπεράσεις εκεί. Θα έπρεπε η κατάσταση να είναι άσπρο ή μαύρο. Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν αποχρώσεις του γκρι”.
Ο αλυτάρχης της F1, Michael Masi, αμφισβήτησε το γεγονός πως υπήρξε κάποια ασάφεια και αβεβαιότητα με την κατάσταση στη στροφή 4, δηλώνοντας πως ήταν ξεκάθαρο στους οδηγούς πως η FIA θα παρέμβαινε μόνο εάν κάποιος κέρδιζε ξεκάθαρο πλεονέκτημα απ’ αυτό.
“Αναφορικά με την ανοχή που δόθηκε σε όσους βγήκαν εκτός ορίων πίστας κατά τον αγώνα, αναφέρθηκε πολύ ξεκάθαρα στο meeting των οδηγών και στις σημειώσεις πως δεν θα παρακολουθείτο σχετικά με τον χρόνο του οδηγού, ας πούμε”, δήλωσε ο Masi.
“Ωστόσο, πάντα θα παρακολουθείτο για τους αγωνιστικούς κανονισμούς στο ότι δεν θα έπρεπε εκεί να αποκτηθεί ένα μόνιμο πλεονέκτημα συνολικά”.
Δεχόμενος ερώτηση σχετικά με το εάν θεώρησε πως τα πράγματα άλλαξαν μέσα στον αγώνα λόγω της της προειδοποίησης που δόθηκε στον Hamilton, ο Masi δήλωσε: “Τίποτα δεν άλλαξε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Τίποτα δεν άλλαξε”.
“Είχαμε δύο άτομα που κοιτούσαν συνεχώς το σημείο αυτό, για κάθε μονοθέσιο, σε κάθε γύρο. Εν πολλοίς, κάθε μονοθέσιο έκανε το σωστό εντός αυτών που αναμέναμε σε γενικές γραμμές”.
“Υπήρχε περιστασιακά ένα μονοθέσιο που είχε τη στιγμή του όταν βγήκε εκτός εκεί, αλλά δεν ήταν κάτι στο συνεχιζόμενο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!