Η αλλαγή της Formula 1 σε βιοκαύσιμα, στη νέα γενιά των μονοθεσίων της, φαίνεται έτοιμη να δώσει το έναυσμα σε ένα πεδίο εξέλιξης που λίγοι θα περίμεναν, λόγω και των αλλαγών που επιφέρει στο κομμάτι της ψύξης των κινητήρων.
Ως κομμάτι της προσπάθειας της F1 να μεταβεί στην πλήρη βιωσιμότητα, οι νέοι κανονισμοί, οι οποίοι πλέον θα εισαχθούν το 2022, θα απαιτήσουν από τις ομάδες να λειτουργούν τους κινητήρες τους με ένα ποσοστό 10% σε εξελιγμένη βιώσιμη αιθανόλη.
Εργασία πάνω σε αυτό το κομμάτι έχει ήδη ξεκινήσει από του προμηθευτές καυσίμων των ομάδων της F1, με σκοπό να βελτιστοποιήσουν την προοπτική των βιοκαυσίμων. Ο τεχνολογικός συνεργάτης της Ferrari, Shell, αποκάλυψε ένα συναρπαστικό χαρακτηριστικό του νέου αυτού προϊόντος.
Η Shell θεωρεί πως ένα χαρακτηριστικό ψύξης της αιθανόλης θα μπορούσε να δώσει μια νέα κατεύθυνση για εξέλιξη στη F1, η οποία θα μπορούσε να αποδειχθεί καθοριστική στη μάχη για νίκες και τίτλους.
Ο manager εξέλιξης της Shell, Benoit Poulet, δήλωσε στο Motorsport.com: “Η ενδιαφέρουσα πλευρά της απόδοσης του μονοθεσίου είναι παρόμοια με το όταν βάζεις ένα ψυκτικό gel με βάση την αιθανόλη στα δάχτυλά σου, μπορείς να νιώσεις την αίσθηση της ψύξης. Θα είναι κάτι παρόμοιο και με τον κινητήρα”.
“Θα είναι σε θέση να ψύξει μερικά εξαρτήματα της μονάδας ισχύος, κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ ωφέλιμο. Δουλεύουμε σκληρά πάνω σε αυτό”.
“Οι ιδιότητες είναι σίγουρα αρκετά ενδιαφέρουσες για την καύση και νομίζω πως μπορούμε να κάνουμε κάποια ενδιαφέροντα πράγματα με αυτές. Έχουμε ξεκάθαρα βρει αυτή τη στιγμή πως το φαινόμενο της ψύξης είναι καλό για τον κινητήρα”.
Η αιθανόλη προσδίδει αυτό το ψυκτικό κέρδος επειδή έχει σχεδόν τριπλάσια ενθαλπία εξάτμισης από τα συμβατικά καύσιμα. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ένα ψυκτικό φαινόμενο για την εισροή κατά τον κύκλο καύσης. Μια αύξηση της ψυχρότητας της εισροής σημαίνει πως η ισχύς του κινητήρα θα αυξηθεί”.
Οι κατασκευαστές κινητήρων θα μπορούσαν να επιδιώξουν αυτό το όφελος ισχύος, ή θα μπορούσαν να επιλέξουν να αλλάξουν τον συνολικό σχεδιασμό και τα ψυκτικά χαρακτηριστικά ώστε να λειτουργούν τον κινητήρα σε διαφορετικές θερμοκρασίες. Αυτό μάλιστα θα μπορούσε να έχει και τεράστια επίπτωση στην αεροδυναμική του μονοθεσίου.
Ο Benoit είπε πως η Shell δουλεύει πάνω στο νέο βιοκαύσιμο από τότε που οι κανονισμοί εκδόθηκαν πέρυσι. “Είναι μεγάλη πρόκληση, όμως χαιρόμαστε πολύ που αλλάζουμε στο E10 καύσιμο, και για να είμαι ειλικρινής θα ήμασταν ακόμα πιο χαρούμενοι αν υπήρχε ακόμα ένα επιπλέον 10%”.
“Έχουμε ανθρώπους που δουλεύουν πάνω στο project, και άνθρωποι που έχουν γνώσεις με το E10 δουλεύουν εκεί. Και πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή επειδή η αιθανόλη έχει διαφορετικές ιδιότητες από τους υδρογονάνθρακες”.
“Εξαιτίας αυτού, πραγματικά αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε νωρίς. Και το πράγμα είναι όπως με αυτούς που ασχολούνται με το σασί, ξεκινήσαμε με το που βγήκαν οι κανονισμοί. Όσον αφορά τη διαχείριση του project, κατένειμα ένα άτομο σε πλήρη απασχόληση σχετικά με αυτό, και πλέον έχουμε καλή κατανόηση στο κομμάτι των οφελών του E10”.
Η χρήση περισσότερων βιοκαυσίμων στη F1 αρχικά ορίστηκε για το 2021, αλλά η πρόσφατη κίνηση για καθυστέρηση των κανονισμών λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού σε παγκόσμια κλίμακα σημαίνει πως αυτή η αλλαγή θα μετακινηθεί για το 2022.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!