Το VW Group βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στο να μπει στη Formula 1 μέσω των Porsche και Audi, με τα πλάνα να βρίσκονται στο τελικό στάδιο αξιολόγησης.
Η F1 προσπαθούσε για πολύ καιρό να δελεάσει τη VW στον κόσμο της Formula 1, γνωρίζοντας πως πρόκειται για έναν κολοσσό της αυτοκίνησης, που έχει τους πόρους να επενδύσει και να πετύχει στο σπορ εάν βλέπει πως οι όροι υπό τους οποίους θα συμμετάσχει δεν είναι δυσμενείς.
Καταργώντας την περίπλοκη MGU-H από το 2026, η F1 ουσιαστικά άνοιξε την πόρτα της εισόδου στους Γερμανούς, οι οποίοι βλέπουν με πολύ καλύτερο μάτι την επένδυση σε τεχνολογία επιπέδου F1, την οποία μπορούν να φέρουν και στα αυτοκίνητα παραγωγής τους.
Στη VW στοχεύουν η είσοδος στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού να γίνει μέσω δύο brand που ανήκουν στο Group, της Porsche και της Audi. Οι δύο εταιρείες όμως δεν φαίνεται πως θα προσεγγίσουν το άθλημα με τον ίδιο τρόπο.
Ποια είναι τα σενάρια για τις εταιρείες όμως;
Το κεφάλαιο Red Bull
Με τα μυστικά στη Formula 1 να είναι κάτι που δεν μπορούν να κρατηθούν για πολύ καιρό, η διαφαίνουσα συνεργασία ανάμεσα σε Red Bull και Porsche είναι ένα απ’ αυτά.
Η Porsche και γενικά η VW στόχευαν σε κάτι τέτοιο για χρόνια, (έχοντας συνεργαστεί και στο WRC με αρκετές επιτυχίες κατά το παρελθόν), ωστόσο το σκάνδαλο dieselgate και τα πρόστιμα που ήρθαν με αυτό έβαλαν ανάχωμα στις όποιες σκέψεις υπήρχαν.
Πλέον, υπάρχει και ο τρόπος αλλά και η θέληση η VW να συνεργαστεί με τη Red Bull δια της Porsche οδού, ωστόσο αυτό μπορεί να μην γίνει με τον τρόπο που φαίνεται προφανής: υπάρχει σενάριο που θέλει την Porsche απλά να συνεργάζεται ως ένας μεγάλος χορηγός τίτλους με την Red Bull.
Η εταιρεία με έδρα το Weissach, σύμφωνα με το έγκυρο Auto Motor und Sport, δεν επιθυμεί την ιδιοκτησία της Red Bull, παρά μόνο την κατοχή μετοχών και την επιρροή εντός της ομάδας.
Από τεχνικής σκοπιάς, φέρεται πως η Porsche θα βοηθήσει τη Red Bull Powertrains στο ηλεκτρικό σκέλος του κινητήρα, με την ΜΕΚ να κατασκευάζεται εξ΄ ολοκλήρου στο Milton Keynes.
Παρά την κατάργηση της MGU-H το 2026 και της μεγαλύτερης έμφασης στην παραγωγή ισχύος από την MGU-K και τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, η βασική φιλοσοφία της αρχιτεκτονικής του κινητήρα παραμένει ίδια. Αυτό δημιουργεί και το ερώτημα του κατά πόσο ένας κινητήρας της Honda μπορεί να θεωρηθεί πως είναι της Red Bull Powertrains και κατά πόσο αυτός μπορεί να θεωρηθεί ένας κινητήρας Porsche.
Θα έχει, με απλά λόγια, ένα μονοθέσιο γέννημα-θρέμμα της συνεργασίας Red Bull και Porsche DNA ιαπωνικό; Με την ίδια τη Honda να σκέφτεται, μετά τις δάφνες του 2021, μια ενδεχόμενη επιστροφή το 2026, τα προβλήματα που θα υπάρξουν με την πνευματική ιδιοκτησία είναι παραπάνω από προφανή.
Εάν και όποτε επιβεβαιωθεί η είσοδος του VW Group, η ανακοίνωση για συνεργασία Porsche και Red Bull φαντάζει κάτι περισσότερο από πιθανή.
Η περίπτωση της McLaren
Μπορεί το McLaren-Mercedes που υπάρχει σήμερα να είναι ένα όνομα που ηχεί καλά στα αυτιά εντός αλλά και εκτός του Woking, ωστόσο τα λόγια του Ron Dennis σίγουρα βρίσκονται στα κεφάλια όλων των υψηλά ιστάμενων εντός του εργοστασίου της ομάδας.
Ο ιστορικός ηγέτης της βρετανικής ομάδας, είχε δηλώσει πως ο μοναδικός τρόπος να μπορέσει ο τίτλος να ξαναπάει στο Woking είναι με τη βοήθεια ενός εργοστασιακού κινητήρα, και όχι την αγορά κινητήρα από άλλον κατασκευαστή.
Η ανάκαμψη της McLaren από τις μέρες μιζέριας με τη Honda έχει υπάρξει εντυπωσιακή, αλλά, όντας σχεδόν μια δεκαετία μέσα στην υβριδική εποχή της F1, φαίνεται πως η ρήση του Dennis είναι περισσότερο σωστή παρά λάθος.
Και κάπου εδώ έρχεται το όνομα της Audi να δημιουργήσει σενάρια. Σε αντίθεση με την Porsche, η Audi φημολογείται πως θέλει να μπει στο σπορ με έναν εντελώς δικό της κινητήρα, τον οποίο βέβαια γνωρίζει πολύ καλά και η Porsche, μιας και είναι πρωτότυπο που είχε φτιαχτεί κατά το παρελθόν, για ενδεχόμενη είσοδο το 2017.
Από το φθινόπωρο που μας πέρασε υπάρχουν συνεχώς φημολογίες για μια συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές, είτε με τη μορφή τεχνολογικής συνεργασίας είτε ως εξαγορά, ωστόσο ακόμα τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί.
Πριν το GP της Αυστραλίας, το Automobilwoche ανέφερε πως οι δύο πλευρές ήταν πολύ κοντά στη σύνταξη ενός προσυμφώνου, μετά την αύξηση της προσφοράς της Audi προς τη McLaren για 650 εκατ. $ για το πλειοψηφικό πακέτο.
Από την πλευρά, του το AMuS αναφέρει πως οι δύο πλευρές δεν βρίσκονται κοντά σε συμφωνία, με τη McLaren να μη θέλει να πωληθεί και να βρίσκεται σε διάλογο με τη BMW για πιθανή συνεργασία στο σκέλος του κινητήρα.
Και με τη Williams τι γίνεται;
Υπάρχει μια ξεκάθαρη σχέση ανάμεσα στο VW Group και την ανώτερη ηγεσία της Williams, ο CEO της οποίας, Jost Capito, ήταν ο ιθύνων νους της πετυχημένης συνεργασίας VW – Red Bull την περίοδο 2013-2016 στο WRC.
Από την έλευση του Capito και ύστερα, η Williams βρίσκεται ανάμεσα σε ένα ‘ερωτικό τρίγωνο’, απ’ τη μια πλευρά του οποίου βρίσκεται η Mercedes που την προμηθεύει κινητήρες και απ’ την άλλη το δίδυμο VW/Red Bull. Η εσωτερική αυτή διαμάχη φάνηκε και όταν στο Grove κλήθηκαν να επιλέξουν αντικαταστάτη για τον George Russell, με τη θέση να καταλήγει εν τέλει στον Alex Albon.
Η επιλογή του Albon έναντι του de Vries που ήθελε η Mercedes έδειξε πως η Williams δεν είναι πιστή πουθενά, κλείνοντας μάλιστα και το μάτι στη VW για μελλοντική περαιτέρω συνεργασία.
Στην Audi υπάρχει η φημολογία πως δεν βλέπουν και με το καλύτερο μάτι μια συνεργασία με τη Williams, μιας και η ομάδα δεν έχει πάντα την καλύτερη συνεργασία με κατασκευαστές, με το πιο πρόσφατο παράδειγμα να είναι η απροθυμία της να αφήσει τον έλεγχο στη BMW στο τέλος του 2005 κάτι που ιστορικά αποδείχτηκε μοιραίο λάθος, με την ομάδα έκτοτε να έχει σταθερή πτώση.
Με την οικογένεια Williams ωστόσο να έχει πουλήσει την ομάδα εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, η απροθυμία για νέο αίμα και ιδέες δείχνει να είναι ξεκάθαρα μικρότερη, ειδικά εφόσον ιδιοκτήτες είναι η Dorliton Capital, μια επενδυτική εταιρεία που πρωτίστως ενδιαφέρεται να αυξήσει την αξία των asset της, προς εύρεση αγοραστών.
Το χαρτί της Alfa Romeo Sauber
Οι προφανείς σχέσεις που έχει η Williams και η VW υπάρχουν και στην περίπτωση της Sauber, η οποία δείχνει και φαβορί αυτή τη στιγμή για εξαγορά από την Audi.
Η αεροσήραγγα στο Hinwil που έχει η Sauber χρησιμοποιήθηκε για το LMP1 πρωτότυπο της Audi κατά την πετυχημένη περίοδο που η γερμανική φίρμα έτρεχε στους αγώνες αντοχής. Σύνδεσμος των δύο πλευρών είναι και ο Jan Monchaux, επικεφαλής τότε του προγράμματος της Audi, και τεχνικός διευθυντής της Sauber σήμερα.
Μια εξαγορά της Sauber θα ήταν σίγουρα πιο ελκυστική από οικονομική σκοπιά σε σχέση με τη McLaren και τη Williams, δίνοντας στον γερμανικό κολοσσό περισσότερες ελευθερίες να ‘παίξει’ και να επιφέρει καθολική αλλαγή εντός της ομάδας, η οποία μέσα στον 21ο αιώνα έχει αλλάξει όνομα για χάρη των BMW και Alfa Romeo.
Η περίοδος 2006-2009, υπό τη μπράντα της BMW ήταν και η πιο πετυχημένη για την ομάδα, φτάνοντας πιο κοντά από ποτέ στην επιτυχία, κατακτώντας και τη νίκη μάλιστα στον Καναδά το 2008 με τον Robert Kubica.
Γενικά στη Sauber έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους ανοιχτά για πιθανή εξαγορά, ας μην ξεχνάμε άλλωστε τις φήμες για συμφωνία με την Andretti στα τέλη του 2021. Επίσης, με τις εγκαταστάσεις στο Hinwil να είναι ‘μαγαζί-γωνία’ για οποιονδήποτε επιθυμεί να εξαγοράσει την ομάδα, οι προοπτικές για τη Sauber δείχνουν καλές στην παρούσα φάση.
Ο μπαλαντέρ της Aston Martin
Σύμφωνα με το AMuS, ο Lawrence Stroll φέρεται έτοιμος να μπει σε συζητήσεις με την Audi, μιας και οι δύο προηγούμενες βλέψεις του Καναδού για το μέτωπο των μονάδων ισχύος δεν αποδείχτηκαν πετυχημένες.
Ο Stroll αρχικά ήθελε η Aston Martin να έχει δικό της τμήμα κινητήρων. Ωστόσο, η κίνηση της Red Bull προς την ίδια κατεύθυνση, με τη Red Bull Powertrains, χάλασε τα σχέδια του ιδιοκτήτη της Aston, δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του δυναμικού που υπάρχει στη F1 και ειδικεύεται σε κινητήρες πήγε προς Milton Keynes. Χαρακτηριστικά, η Red Bull δελέασε 50 άτομα μόνο από τη Mercedes.
Η δεύτερη σκέψη του Stroll ήταν η εξαγορά ή τουλάχιστον η επένδυση στο HPP της Mercedes στο Brixworth, με τον Ola Kallenius της Mercedes αρχικά δεκτικό σε ένα τέτοιο σενάριο, αλλά τις συζητήσεις να ναυαγούν στη συνέχεια.
Με τη Mercedes να κατέχει το 20% της Aston Martin, η ομάδα του Stroll φαίνεται πως είναι έντονα μπλεγμένη με τα Ασημί Βέλη.
Περιέργεια προκάλεσε λοιπόν στο τριήμερο του Αυστραλιανού GP, δημοσίευμα το οποίο συνέδεε την Aston με την Audi. Εκπρόσωπος της βρετανικής εταιρείας δήλωσε στο Autosport πως, αν και παραμένει ικανοποιημένη η ομάδα με τη Mercedes, βρίσκεται σε “ενεργή εξερεύνηση προοπτικών”.
Ο Stroll έχει επενδύσει έναν πακτωλό χρημάτων στην Aston απ’ όταν έσωσε τη Racing Point απ’ τη χρεοκοπία το 2018, κατασκευάζοντας νέο εργοστάσιο και κάνοντας μια σειρά εντυπωσιακών αλλαγών με σκοπό να κάνει την ομάδα διεκδικητή τίτλου στο μέλλον.
Με την πρόοδο της Aston ωστόσο να δείχνει πως έχει βαλτώσει προς το παρόν, κάποιος θα μπορούσε να πει πως μια συμφωνία με την Audi θα ήταν ένα καλό ‘εξοδόχαρτο’ για τον Stroll από μια επένδυση που για την ώρα δεν αποδίδει καρπούς.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!