Μετά από ένα shakedown για τις ομάδες με παραχωρήσεις/προνόμια, με δοκιμαστές και μερικές άλλες μοτοσυκλέτες να μοιράζονται τη πίστα, είναι τώρα η ώρα για να ξεκινήσει η σεζόν. Η Sepang International Circuit παραμένει η οικοδέσποινα και ολόκληρη η κατηγορία του 2019 είναι έτοιμη να πατήσει στην πίστα για τρεις ημέρες επίσημης δοκιμής.
Υπάρχουν μερικές βασικές αλλαγές το 2019. Ίσως η μεγαλύτερη είναι αυτή που δεν θα είναι στη πίστα στη Μαλαισία, ωστόσο καθώς ο Jorge Lorenzo χάνει το τεστ λόγω τραυματισμού. Αυτό αφήνει τον συμπαίκτη του στη Repsol Honda και πρωταθλητή Marc Marquez τον μοναδικό με πορτοκαλί χρώμα και θα είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε το πως ο ίδιος συνεχίζει την αποκατάστασή του από τον τραυματισμό – αν και έχει τουλάχιστον πατήσει πίστα σε μία μίνι μοτοσυκλέτα. Μετά από ένα χειμώνα, πώς θα νιώσει ο πρωταθλητής πίσω σε μία μοτοσυκλέτα; Ο Marquez θα είναι αναμφισβήτητα το επίκεντρο πολλών στη Sepang.
Αυτή είναι μια ακόμα μεγαλύτερη ερώτηση για τον Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol), καθώς ο Βρετανός έχει να ανέβει σε μια μοτοσικλέτα από τη συντριβή του κατά τη διάρκεια του Αυστραλιανού Grand Prix. Έχοντας σπάσει τον αστράγαλο του άσχημα και έχοντας πάρει κάποιο αρκετό χρόνο για να ανακάμψει, ο τρεις φορές νικητής Grand Prix είχε μακρύ χειμώνα – αλλά θα γυρίσει πίσω τώρα, δουλεύοντας για τη δική του σεζόν και την Honda. Ο Stefan Bradl (Honda Test Team) θα είναι ένας άλλος εκεί έξω που θα εργάζεται για το ιαπωνικό εργοστάσιο, και μια ακόμα Honda θα είναι σε δράση: ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) με τον Ιάπωνα αναβάτη να είναι ταχύτερος στη δοκιμή στη Jerez και θα ήθελε να μεταφράσει αυτόν τον ρυθμό σε μερικούς εντυπωσιακούς χρόνους γύρων στη Sepang.
Η ομάδα με το νέο όνομα, Mission Winnow Ducati θα έχει ένα ενδιαφέρον δίδυμο. Ο Andrea Dovizioso έχει γίνει ο βασικός υποψήφιος για βάθρα, για το κορυφαίο σκαλί και τις πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος, και ήταν μια Ducati που έκανε τον ταχύτερο γύρο στην δοκιμή την περασμένη σεζόν – αν και όχι η δικιά του. Τώρα είναι ένα διαφορετικό σημείο αναφοράς το να μοιράζεται το κόκκινο γκαράζ, με τον Danilo Petrucci που ήρθε στην εργοστασιακή ομάδα και το δίδυμο της Borgo Panigale είναι πρόθυμο να συνεχίσει να δείχνει την απίστευτη φόρμα που έδειξε τις δύο τελευταίες χρονιές. Πώς θα εγκατασταθεί ο Petrucci;
Οι δύο μοτοσυκλέτες Ducati της Alma Pramac Racing θα βρεθούν στη πίστα επίσης, με τον Jack Miller τώρα τον έμπειρο αναβάτη στην ομάδα και με στόχο ένα ακόμα βήμα προς τα εμπρός φέτος. Ο Francesco Bagnaia τον συνοδεύει στην ομάδα, και ο πρωταθλητής του Moto2 ™ θα είναι ένας για να δούμε πως θα τα πάει. Ο Tito Rabat της Reale Avintia Racing θα επιστρέψει δυνατά μετά τον τραυματισμό του την περασμένη σεζόν, και ο Karel Abraham έρχεται στην ομάδα μαζί με τον Ισπανό – σε μία GP18, κάνοντας δύο άλματα με μία μετακίνηση.
Εν τω μεταξύ, στη Yamaha, η δοκιμή θα είναι κρίσιμη. Μετά από προβλήματα σε όλη την περίοδο της περασμένης σεζόν και ορισμένα βασικά ζητήματα που εντοπίστηκαν, η ομάδα της Iwata δούλευε ασταμάτητα το χειμώνα και η δοκιμή στη Sepang θα δώσει μερικές ενδείξεις σχετικά με την πρόοδο που σημειώθηκε. Μία πλήρη σειρά από αναβάτες της Yamaha θα είναι επίσης στη πίστα – ο Valentino Rossi και ο Maverick Viñales φυσικά, μαζί με τους δοκιμαστές Jonas Folger, Katsuyuki Nakasuga και Kohta Nozane.
Επιπλέον, η Petronas Yamaha SRT συμμετέχει. Η νέα ομάδα διαθέτει τις μοτοσυκλέτες της Yamaha και το συναρπαστικό δίδυμο των Franco Morbidelli και του νέου Fabio Quartararo, με μεγάλο ενδιαφέρον που επικεντρώνεται και στους δύο άνδρες. Η νέα ομάδα και ο αριθμός των δοκιμαστών αναβατών σημαίνουν επίσης ότι η μάρκα της Iwata ξεπερνάει κάθε άλλο κατασκευαστή κατά την πρώτη δοκιμασία της σεζόν.
Η Suzuki Ecstar με τον Alex Rins, έναν ακόμα που στοχεύει σε μια συνεπή πρόκληση μπροστά αυτή τη σεζόν, και ένας άλλος καυτός νέος, ο Joan Mir. Έχουν επίσης έναν δοκιμαστή αναβάτη, τον Sylvain Guintoli, με τον παλαίμαχο Γάλλο και τον Rins, τώρα ως δευτεροετής, να προσθέτουν κάποια συνέχεια στο πρόγραμμα του εργοστασίου της Hamamatsu, καθώς ο Mir συνηθίζει τη ζωή στην κορυφαία τάξη. Η Suzuki δεν έχει πλέον παραχωρήσεις, ωστόσο, μετά από μια εντυπωσιακή σεζόν πέρυσι… θα μπορούσε να παίξει κάποιο ρόλο στο 2019; Μετά από κάποιες πιο δύσκολες κατευθυντικές αποφάσεις για το 2017, το εργοστάσιο θέλει να σιγουρευτεί ότι θα έχει μια ακόμα λαμπρή σεζόν.
Η Red Bull KTM Factory Racing έρχεται με μεγάλα σχέδια για την χρονιά. Μετά από έναν τελευταίο αγώνα που είδε απίστευτη επιτυχία για το αυστριακό εργοστάσιο και στις τρεις τάξεις και δυσκολίες τραυματισμών σε μεγάλο βαθμό πίσω τους, υπάρχουν πολλά περιθώρια γύρω από το νεώτερο εργοστάσιο στο μπλοκ. Για τον Johann Zarco, είναι ένας άνθρωπος στο προσκήνιο, όπως και ο νέος συμπαίκτης του Pol Espargaro αφού πήρε το πρώτο του βάθρο στην Βαλένθια. Ο αναβάτης δοκιμών Mika Kallio είναι πίσω μετά από τον τραυματισμό του, με το μόνο κακό νέο για την KTM να είναι η συνεχιζόμενη ανάκαμψη του Dani Pedrosa. Αλλά έχουν και άλλες δύο μοτοσυκλέτες – Hafizh Syahrin και Miguel Oliveira της Red Bull KTM Tech 3, ένας δευτεροετής και ένας αρχάριος αλλά και οι δύο αναβάτες θα είναι νέοι στη μοτοσυκλέτα.
Τέλος, η Aprilia Racing Team Gresini έχει κάποιες συναρπαστικές προσθήκες για το 2019. Ο Andrea Iannone προσχωρεί στο εργοστάσιο του Noale μαζί με τον Aleix Espargaro και η ιταλική ομάδα έχει τώρα την εμπειρία του δοκιμαστή Bradley Smith να συνεχίζει την ανάπτυξη της RS-GP. Και οι τρεις θα είναι στη πίστα στη Sepang και θα έχουν ως στόχο να συγκεντρώσουν σημαντικές πληροφορίες για να καθοδηγήσουν την χρονιά τους μετά από κάποιες δυσκολίες το 2018.
Το MotoGP θα είναι στη πίστα στις 6, 7 και 8 Φεβρουαρίου και θα υπάρχουν report μετά από κάθε μέρα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!