Ο νικητής του αγώνα στο Grand Prix Τουρκίας και παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 για το 2020, Lewis Hamilton, δήλωσε ότι «έμαθε το μάθημά του» από το Κινέζικο Grand Prix του 2007 και επέλεξε να μην πραγματοποιήσει ένα τελευταίο pitstop κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Ο Hamilton είχε ένα άνετο προβάδισμα από τη Racing Point του Sergio Perez στη δεύτερη στους τελευταίους γύρους του αγώνα μετά την επιδίωξη μίας στρατηγικής ενός pit-stop, αλλά με την βροχή να φαίνεται πως πλησιάζει τη πίστα του ζητήθηκε από τη Mercedes να κάνει ένα «pit-stop ασφαλείας» για να αλλάξει τα καταπονημένα ενδιάμεσα ελαστικά.
Ωστόσο, ο Hamilton επέλεξε να παρακάμψει την εντολή της ομάδας του, κερδίζοντας στη συνέχεια με πάνω από 30 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Perez, κατακτώντας με αυτό το τρόπο το έβδομό του πρωτάθλημα με εμφατικό τρόπο.
Μιλώντας αμέσως μετά τον αγώνα, ο Hamilton εξήγησε ότι η απροθυμία του να μπει στα pit οφείλεται στις αναμνήσεις του Grand Prix της Κίνας το 2007, όταν η McLaren του γλίστρησε καθώς ο ίδιος έμπαινε στο pitlane με αποτέλεσμα να κολλήσει στην αμμοπαγίδα, ένα συμβάν που τελικά του κόστισε τον τίτλο εκείνη τη χρονιά.
«Λοιπόν, θυμάμαι ότι έχασα ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα στο pitlane», είπε ο Hamilton. «Έτσι, έμαθα το μάθημά μου το 2007, αυτό είναι σίγουρο».
«Και ένιωθα ότι το είχα πραγματικά υπό έλεγχο, και η πρόσφυση ήταν καλή και θα αντιμετώπιζα τη βροχή αν ερχόταν».
Ο Hamilton ήταν πάνω από ένα pitstop πίσω από τον κάτοχο της pole position, Lance Stroll, στα αρχικά στάδια του αγώνα με τα βρόχινα ελαστικά, αλλά σταδιακά έκλεισε τη διαφορά με τα μονοθέσια μπροστά του στο μέσο του αγώνα με τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli, φτάνοντας στη πέμπτη θέση πίσω από τους Stroll, Perez, Alex Albon και Sebastian Vettel.
Κέρδισε θέσεις όταν ο Vettel και ο Stroll μπήκαν στα pit και οι δύο για ένα καινούριο σετ ενδιάμεσων, και άλλη μία όταν ο Albon είχε έξοδο, προτού τελικά περάσει τον Perez και ανοίξει τη διαφορά.
Ο Hamilton δήλωσε ότι ήξερε πως το να κάνει ένα ακόμα pit ξανά για ενδιάμεσα «δεν ήταν η σωστή επιλογή» και εξήγησε ότι η ικανότητα του ελαστικού να διατηρήσει τη θερμοκρασία του ήταν κρίσιμη για να του επιτρέψει να διατηρήσει έναν καλό ρυθμό.
«Υπήρχε ένα σημείο στον αγώνα, όπου προφανώς ο Seb απομακρυνόταν από εμένα», είπε ο Hamilton. «Και δεν μπορούσα να καταλάβω τότε το γιατί, έτσι έλεγχα τις θερμοκρασίες μου».
«Δεν ήξερα αν ήταν επειδή τα ελαστικά μου υπερθερμαίνονταν ή αν ήταν πολύ κρύα, αλλά έφτασαν σε λίγο πιο στεγνά κομμάτια».
«Νομίζω ότι πέρασα από την πραγματικά δύσκολη φάση του ελαστικού όπου η φθορά ήταν μεγάλη και μετά άρχισε να επιστρέφει, η πρόσφυση άρχισε να επιστρέφει».
«Η πίστα στέγνωνε σε περιοχές και βελτίωνα τις γραμμές οδήγησής μου καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα».
«Έτσι λοιπόν άρχισα να βρίσκω ρυθμό, και στη συνέχεια ο Seb μπήκε στα pit αλλά για μένα ήξερα ότι δεν ήταν η σωστή επιλογή προσωπικά».
«Μόλις άρχισα να μένω έξω και καθώς τα ελαστικά γίνονταν όλο και πιο λεία, ήταν αυτό ακριβώς χρειάζονταν».
«Ευτυχώς, αυτό το ενδιάμεσο ελαστικό, κρατάει θερμοκρασία. Εάν έβγαινα με νέα slicks, δεν θα έβγαζα το γύρο, αλλά ήταν η καλύτερη απόφαση».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!