Με νέο αεροδυναμικό πακέτο είχε έρθει η Mercedes στο Silverstone, το οποίο έδωσε τόσο την pole της Παρασκευής όσο και τη νίκη στον Lewis Hamilton την Κυριακή.
Η Mercedes ολοκλήρωσε το πρόγραμμα εξέλιξης του μονοθεσίου του 2021 εδώ και κάποιους αγώνες, στρεφόμενη πλέον εντελώς στο 2022. Στο Βρετανικό Grand Prix όμως ήταν η παράδοση των εξαρτημάτων που αποτελούσαν το τελευταίο πακέτο αναβαθμίσεων της W12.
Στα εξαρτήματα αυτά συμπεριλαμβάνονταν μια εντελώς αναθεωρημένη περιοχή στα bardeboards, ειδικά στο εμπρός μέρος του πατώματος, μια εντελώς αλλαγμένη άκρη στο πάτωμα και εκτροπείς αέρα εντελώς διαφορετικής γωνίας.
Στην παραπάνω εικόνα, με τη βοήθεια του Giorgio Piola που απεικόνισε και σχεδίασε τις αλλαγές, μπορεί να γίνει ορατό ότι υπάρχουν ορατές γεωμετρικές αλλαγές ανάμεσα στην W12 της Αυστρίας και της Βρετανίας.
Στόχος αυτών των αλλαγών είναι να διαχειριστούν καλύτερα τον αέρα που περνά από τα πλαϊνά του μονοθεσίου και εν τέλει, στο πίσω μέρος της W12 συναντά τη ροή που περνά κάτω από το μονοθέσιο και βγαίνει από τον διαχύτη.
Είναι πεπερασμένη η ποσότητα του αέρα που πέφτει πάνω στο μονοθέσιο και το να επιτευχθεί η πιο αποτελεσματική διαχείρισή του μεταξύ του να κατευθυνθεί κάτω από ή γύρω από το πάτωμα είναι καίριο σημείο προσοχής για τους αεροδυναμιστές.
Η Mercedes, με τη νέα της αυτή διαμόρφωση προσπαθεί να πάρει αέρα από την μπροστά πλευρά του πατώματος, επιβάλλοντας μικρότερη πίεση στο σημείο αυτό. Αυτό, μπορεί να ενεργοποιήσει όλο το πάτωμα, ειδικά εάν ο εξαγόμενος αέρας στέλνεται στη ροή γύρω από τα sidepods σωστά για να αποκτήσει η ροή περισσότερη ενέργεια καθώς συναντά αυτή που βγαίνει από τον διαχύτη.
Το πάτωμα της Mercedes περιορίζεται ως προς το πόσο μπορεί να “ρουφήξει” στην άσφαλτο το μονοθέσιο, λόγω και της low-rake φιλοσοφίας που ακολουθεί εδώ και χρόνια η Mercedes (γωνία rake υπενθυμίζεται πως είναι η γωνία μεταξύ του οδοστρώματος και του πατώματος του μονοθεσίου.
Με τις αναβαθμίσεις αυτές, η Mercedes προσπαθεί να αποτινάξει από πάνω της τον περιορισμό αυτό του μονοθεσίου της.
Είναι δύσκολο το να ειπωθεί με βεβαιότητα μόλις από μια πίστα το εάν οι αναβαθμίσεις ήταν αποτελεσματικές, μιας και υπάρχουν πολλές διαφορές από χάραξη σε χάραξη. Αν και στο Sivlerstone η Mercedes ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στις κατατακτήριες, αυτό μπορεί να οφείλεται και εν μέρει στις χαμηλότερες θερμοκρασίες που επικρατούσαν καθώς η διαδικασία ξεκίνησε στις 18:00 Ώρα Βρετανίας, ενώ την ίδια ώρα η Red Bull δυσκολευόταν να φέρει τα εμπρός ελαστικά της σε λειτουργική θερμοκρασία.
Σε όλες τις άλλες διαδικασίες, όπου κατά βάση οι θερμοκρασίες ήταν υψηλότερες, σε σημείο ώστε να εξαλειφθούν τα προβλήματα προθέρμανσης της Red Bull, η RB16B έδειχνε ταχύτερη.
Στην παραπάνω εικόνα μπορεί να φανεί ξεκάθαρα η περιοχή που εστίασε για αλλαγές η Mercedes. Σε σχέση με τις προηγούμενες εκδοχές της W12, αυτή της Βρετανίας δεν έχει ενωμένα τα δύο βασικά κάθετα τμήματα που βρίσκονται μπροστά από την είσοδο των ψυγείων. Με τη νέα αυτή διαμόρφωση, ο αέρας που περνά από το οριζόντιο, άνω τμήμα του μονοθεσίου εκεί εκτρέπεται προς την εξωτερική πλευρά της W12.
Ακόμα, οι εκτροπείς αέρα ακριβώς μπροστά είναι διαφορετικοί απ’ την Αυστρία, έχοντας μικρότερα αεροδυναμικά βοηθήματα εδώ να τους στηρίζουν.
Τέλος, αλλαγές έχουν γίνει και στο πάτωμα δίπλα από τα sidepods, όπου η Mercedes έχει φέρει πτερύγια (fins) τα οποία έχει τοποθετήσει σε διάταξη “4 συν 4”
Σίγουρα όμως, το νέο πακέτο αλλαγών έδωσε στη Mercedes τη δυνατότητα να τρέξει με μικρότερο επίπεδο κάθετης δύναμης στην πίσω πτέρυγα στο Silverstone. Στην Αυστρία, η W12 έτρεχε με εμφανώς περισσότερο πίσω φτερό από τους Κόκκινους Ταύρους. Αντιθέτως, το ανάποδο φάνηκε πως γινόταν στο Silverstone.
Το εάν αυτό ήταν ξεκάθαρα αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων ή απλά προήλθε από την εντελώς διαφορετική φιλοσοφία των μονοθεσίων σε δύο εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους πίστες (Red Bull Ring και Silverstone) μένει να φανεί στη συνέχεια, καθώς η εικόνα σχετικά με την W12 θα γίνεται πιο ολοκληρωμένη.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!