Οι αλλαγές για τους αθλητικούς κανονισμούς της F1 για το 2018 είναι μικρές σε αριθμό αλλά σημαντικές. Εδώ είναι η πρακτική περίληψη των βασικών σημείων…
Τρεις κινητήρες ανά σεζόν
Σε μια προσπάθεια να καταστηθούν οι μονάδες ισχύος της F1 ακόμη πιο αξιόπιστες – και να μειωθεί περαιτέρω το κόστος – αυτή τη σεζόν, κάθε οδηγός πρέπει να χρησιμοποιήσει τρεις μόνο κινητήρες για τους 21 αγώνες. Αυτό συγκρίνεται με τους τέσσερις κινητήρες πέρυσι (όταν, παρεμπιπτόντως, το πρόγραμμα είχε ένα λιγότερο Grand Prix).
Ο ακριβής αντίκτυπος που απομένει να δει κανείς, είναι αν η ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την αντοχή θα είναι σίγουρα πιο δύσκολη από ποτέ: πας πολύ συντηρητικά και θα χάνεις σε ρυθμό ή πας πολύ επιθετικά και να ρισκάρεις σε βλάβες και ποινές στο grid – παρόλο που και αυτές έχουν αλλάξει για το 2018 (βλ. παρακάτω).
Ένας λιγότερος κινητήρας ανά σεζόν θα σημαίνει επίσης μια λιγότερη ευκαιρία ανά χρονιά για τις ομάδες να εισαγάγουν σημαντικές αναβαθμίσεις της μονάδας ισχύος – που σημαίνει ότι όσοι διαχειρίζονται καλύτερα το αναπτυξιακό τους πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του έτους θα μπορέσουν να αποκομίσουν ακόμη μεγαλύτερες ανταμοιβές…
Απλούστερες ποινές στο grid
Μία λιγότερη μηχανή ανά οδηγό θα μπορούσε να σημαίνει περισσότερες ποινές για το grid το 2018. Ωστόσο, θα υπάρξει πολύ λιγότερη σύγχυση για τους οπαδούς για το πώς αυτές οι ποινές επηρεάζουν την σειρά εκκίνησης.
Σύμφωνα με το προηγούμενο σύστημα, οι οδηγοί που αλλάζουν πολλαπλά στοιχεία μονάδας ισχύος θα μπορούσαν να μαζέψουν πολλαπλές πτώσεις θέσεων, συχνά υπερβαίνοντας τον αριθμό των αυτοκινήτων στο GP.
Τώρα, κάθε οδηγός που θα έχει ποινή 15 ή περισσότερων θέσεων θα πρέπει να ξεκινήσει από το πίσω μέρος του grid. Εάν περισσότεροι από ένας οδηγοί λάβουν μια τέτοια ποινή, θα τοποθετηθούν στο πίσω μέρος του grid με τη σειρά με την οποία άλλαξαν στοιχεία. Αυτό θα σήμαινε λιγότερους πονοκεφάλους για τους οπαδούς – και τους υπεύθυνους της FIA που είχαν την ευθύνη να αποφασίσουν το grid!
Ευρύτερο φάσμα ελαστικών
Όπως και το 2017, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της F1, η Pirelli, θα διαθέσει τρεις σετ ξηρού καιρού στις ομάδες σε κάθε Grand Prix. Ωστόσο, για το 2018 αυτά τα τρία θα επιλεγούν από ένα ευρύτερο φάσμα συνθέσεων, το οποίο τώρα περιλαμβάνει το νέο, ροζ hypersoft στο ένα άκρο του φάσματος και το πορτοκαλί superhard στο άλλο.
Συνολικά θα υπάρχουν επτά, αντί για τα πέντε προηγουμένος, slick ελαστικά, όλα τα οποία είναι ένα βήμα μαλακότερο από το 2017, καθιστώντας τα ταχύτερα ελαστικά στην ιστορία της Formula 1. Οι αναφορές που βασίζονται σε αρχικά στοιχεία υποδηλώνουν ότι τα μονοθέσια θα μπορούσαν να πάνε αμέσως ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο πιο γρήγορα.
Επίσης νέο για το 2018 είναι το μπλε χρώμα της σκληρής σύνθεσης. Αυτό απελευθερώνει το πορτοκαλί για να χρησιμοποιηθεί για την προαναφερθείσα superhard, δηλώνοντας την ως την πιο σκληρή επιλογή διαθέσιμη στο φάσμα της Pirelli. Η σειρά του 2018 έχει ως εξής: hypersoft (ροζ), ultrasoft (μοβ), supersoft (κόκκινο), soft (κίτρινο), medium (άσπρο), hard (μπλε), superhard (πορτοκαλί).
Ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο η Pirelli θα επιλέγει τις συνθέσεις, η γενική τάση προς τη μαλακότερη σύνθεση θα κάνει τους αγώνες του 2018 ακόμη πιο συναρπαστικούς, με περισσότερες στάσεις pit και με λιγότερα Grands Prix με μόνο μία στάση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!