Το καλύτερό της αποτέλεσμα μετά το Qatar το 2022 πέτυχε η McLaren στην Αυστρία, με τον Lando Norris να έχει ανώτερο ρυθμό από τις Aston Martin και Mercedes μέσα στον αγώνα! Τί ήταν αυτό που οδήγησε σε τέτοια βελτίωση της MCL60 μετά και το φετινό δύσκολο ξεκίνημα;
Ήταν γνωστό πως η McLaren είχε επιλέξει να φέρει μια σειρά αλλαγών σε Αυστρία, Βρετανία και Ουγγαρία, με το συνολικό πακέτο των αλλαγών, ουσιαστικά, να καθιστά την MCL60 του Αυγούστου σχεδόν B-spec σε σχέση με το πακέτο που πάτησε πίστα για πρώτη φορά τον Μάρτιο.
Στην Αυστρία, ωστόσο, που ήρθε το πρώτο σκέλος των αναβαθμίσεων αυτών, η βρετανική ομάδα είχε ανά χείρας νέο σχεδιασμό για τα sidepods, αλλαγές στο halo, στο πάτωμα του μονοθεσίου και το κάλυμμα του κινητήρα. Μια ματιά στην MCL60 του Spielberg είναι αρκετή ώστε να φανούν οι μεγάλες διαφορές ανάμεσα στην παλιά και τη νέα εκδοχή, ειδικά γύρω από τη συνολική γεωμετρία των sidepods.
Το νέο σώμα της MCL60 θυμίζει λίγο από Aston Martin, έχοντας πιο φαρδιά sidepods με πιο τονισμένο και βαθύ κατέβασμα/βύθισμα στο πίσω μέρος (τύπου waterslide). Η συγκεκριμένη σχεδιαστική λογική έχει γίνει αρκετά δημοφιλής και στις τάξεις των Ferrari και Mercedes προσφάτως, και υπάρχει καλός λόγος γι’ αυτό.
Κατά τον σχεδιασμό ενός μονοθεσίου, βασικός στόχος για τους σχεδιαστές είναι να φτιαχτούν τα αεροδυναμικά στοιχεία με τέτοιο τρόπο ώστε να διώχνουν τον τυρβώδη αέρα που παράγεται από τα ελαστικά, όσο πιο μακριά από το μονοθέσιο γίνεται. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να ρέει όσο πιο στρωτός αέρας γίνεται από τα αεροδυναμικά στοιχεία, ώστε να λειτουργούν αυτά στο βέλτιστο.
Τα sidepods έχουν σκοπό να διώχνουν τον βρώμικο αέρα που παράγουν τα εμπρός ελαστικά, όσο πιο μακριά από το πίσω μέρος του μονοθεσίου γίνεται. Στη λογική του waterslide, όπου τα sidepods έχουν μεγάλο φάρδος, επιτυγχάνεται η καλύτερη απομάκρυνση του “βρώμικου” αέρα από τα πίσω αεροδυναμικά στοιχεία. Αντίθετα, οι γλίστρες, τα βυθίσματα στο τελείωμα των sidepods, εξυπηρετεί στη διοχέτευση καθαρού αέρα στο διαχύτη και την πίσω πτέρυγα, ώστε να παραχθεί όσο περισσότερη κάθετη δύναμη γίνεται.
Μάλιστα, ανακαλύφθηκε από τις ομάδες πως ο σχεδιασμός των waterslides είναι πολύ χρήσιμος και για τις καμπές, εκεί που η σχετική θέση του μονοθεσίου με τον αέρα αλλάζει διαρκώς, άρα η σταθερότητα είναι ζήτημα.
The upgraded sidepods at the #MCL60 🇦🇹#AustrianGP #McLarenTeam pic.twitter.com/0x7QsEzqV0
— McLaren Team (@McLarenTeamFan) June 29, 2023
Τα πιο φαρδιά sidepods, όμως, οδηγούν και σε βαθύτερα κοψίματα του σώματος κάτω απ’ αυτά, κάτι που επίσης βοηθά στη διοχέτευση καθαρού αέρα. Φαίνεται πως πολλές ομάδες ψάχνουν να βελτιστοποιήσουν τη συγκεκριμένη περιοχή στα μονοθέσιά τους, με τη McLaren αυτή τη στιγμή να έχει πιο μικρά κοψίματα από τις Aston Martin και Red Bull.
Ακόμα μια εξόφθαλμη αλλαγή στη νέα McLaren είναι και οι αεραγωγοί εκατέρωθεν του οδηγού, το κάτω χείλος των οποίων φαίνεται να έχει επεκταθεί προς τα μπροστά. Η επιλογή αυτή έγινε ώστε να περνά περισσότερος αέρας κάτω από τα κοψίματα των undercuts. Η συγκεκριμένη σχεδιαστική λύση δεν θα έπρεπε να είναι περίεργη, δεδομένου ότι η Red Bull πρώτη επέλεξε παρόμοιο σχεδιασμό, για το περσινό της μονοθέσιο, με αρκετούς να ακολουθούν.
Επιπλέον λεπτομέρεια της περιοχής εκείνης είναι και οι καθρέφτες, με τον σχεδιασμό της Αυστρίας να είναι απλούστερος, ενώ οι στηρίξεις των καθρεφτών δείχνουν λίγο διαφορετικές. Αντίστοιχο σχεδιασμό με τη McLaren επέλεξε πρόσφατα και η Mercedes, ωστόσο η συγκεκριμένη περιοχή είναι αλήθεια πως δεν μπορεί μόνη της να δώσει πολύ ρυθμό, λειτουργώντας επικουρικά στο ευρύτερο σύστημα διαχείρισης του αέρα που έχει ένα μονοθέσιο.
Second row views. 📸#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/TtGQoRoy0i
— McLaren (@McLarenF1) July 2, 2023
Η πιο σημαντική αλλαγή που έγινε στην MCL60, όμως, μάλλον δεν είναι ορατή. Με το πάτωμα και τον σχεδιασμό αυτού να φαίνεται πως είναι η περιοχή με τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην εύρεση κάθετης δύναμης, φαίνεται πως τα ατυχήματα των Perez, Hamilton, Sainz, στο Μονακό, σίγουρα έδωσαν τροφή για σκέψη σε πολλές ομάδες.
Με τα νέα εξαρτήματα να βρίσκονται στα χέρια μόνο του Lando Norris, και τον Oscar Piastri να παίρνει το πακέτο αυτό το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στο Silverstone, ένα μέρος της διαφοράς του ρυθμού των δύο οδηγών στο Red Bull Ring δείχνει να μπορεί να εξηγηθεί. Πρέπει να ληφθεί υπόψη, επίσης, πως στην Αυστρία σταθερά είναι καλός ο Βρετανός, έχοντας ανέβει δύο φορές στο βάθρο κατά το παρελθόν ενώ έχει και εν γένει κάνει αγώνες με πολλές κερδισμένες θέσεις και προσπεράσεις.
Two overtakes in two corners. 😮💨@OscarPiastri was a man on a mission during the Spielberg sprint. 🤩#AustrianGP 🇦🇹pic.twitter.com/7mqUQpCOgl
— McLaren (@McLarenF1) July 4, 2023
Η αναβαθμισμένη MCL60, όπως και να ΄χουν τα πράγματα, σίγουρα είναι μια πλατφόρμα βελτίωσης, πάνω στην οποία μπορεί να πατήσει η ομάδα για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Με περισσότερα “καλούδια” να έρχονται σε Silverstone και Hungaroring, υπάρχει η προσδοκία στο Woking πως η χρονιά ενδέχεται να κλείσει πολύ διαφορετικά απ’ ότι άρχισε. Σίγουρα είναι ένα project που χρειάζεται προσοχή, με τη μάχη της 5η θέσης με την Alpine να παραμένει ορθάνοιχτη.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!