Εάν δεν είχαν γίνει οι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς των μονάδων ισχύος του 2026, η Ford δεν θα είχε αποφασίσει να επιστρέψει στη Formula 1, σύμφωνα και με τον global director του αμερικάνικου κολοσσού.
Η Ford ανακοίνωσε χθες, ημέρα Παρασκευή, πως θα επιστρέψει το 2026 στη Formula 1, έχοντας έρθει σε συμφωνία με τη Red Bull για συνεργασία στο σκέλος της μονάδας ισχύος.
Η συγκεκριμένη συνεργασία θα φέρει τη Ford στη F1 ξανά μετά από 22 χρόνια, με την τελευταία της εμπλοκή να έρχεται πίσω στο 2004, όταν κατείχε την ομάδα της Jaguar και προμήθευε με κινητήρες τη Jordan. Από το 2005, η Jaguar έγινε η σημερινή Red Bull.
Κατά τα χρόνια αποχής της από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Ford δεν σταμάτησε εντελώς την εμπλοκή της με τα motorsport, έχοντας συμμετοχές και διακρίσεις στα Rally (τόσο ως Ford όσο και ως M-Sport), αλλά και στα sportscars.
Η ώθηση όμως για επιστροφή στη F1, το motorsport με τη μεγαλύτερη προβολή σε παγκόσμια κλίμακα, ήρθε ως αποτέλεσμα της F1 να στραφεί περισσότερο στην ηλεκτρική συνιστώσα των μονάδων ισχύος από το 2026. Σημαντική επίσης ήταν και η συνεισφορά της επιλογής βιώσιμων καυσίμων, κάτι στο οποίο η Ford ήδη εμπλέκεται μέσω του WRC.
Η γενική, λοιπόν, αναθεώρηση στους κανονισμούς γύρω από τις μονάδες ισχύος έκανε τη Ford να δει με “άλλα μάτια” την προοπτική της F1.
You’re not dreaming. It’s real. We’re back in #F1, partnering with @RedBullRacing 🏎⚡️ #FordReturns pic.twitter.com/NSLBJ9kQSz
— Ford Performance (@FordPerformance) February 3, 2023
Ερωτηθείς από το Motorsport.com για το εάν η Ford θα επέστρεφε και χωρίς τις αλλαγές του 2026, ο Mark Rushbrook, global director της Ford, απάντησε: “Όχι, δεν νομίζω πως θα επιστρέφαμε”.
“Εάν απλά οι κινητήρες έμειναν ίδιοι, χωρίς τις ευκαιρίες που δημιουργήθηκαν, τότε αυτό θα ήταν βήμα προς τα πίσω για την τελική επιλογή μας”.
Η αλλαγή των κανονισμών στους κινητήρες του 2026 έχει ανανεώσει το ενδιαφέρον πολλών κατασκευαστών της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι παρακολουθούν με αρκετό ενδιαφέρον τις εξελίξεις. Οι αλλαγές αυτές, σε συνδυασμό με την ολοένα και μεγαλύτερη προβολή του αθλήματος σε παγκόσμια κλίμακα, κάνουν την προοπτική της εμπλοκής με το άθλημα αρκετά θελκτική.
Να σημειωθεί πως οι αλλαγές στους κινητήρες του 2026 αφορούν την αφαίρεση της MGU-H, ενώ η ηλεκτρική ισχύς θα αυξηθεί στα 350 kW, σχεδόν στο τριπλάσιο από τα σημερινά δεδομένα που προσφέρουν από κοινού MGU-K και MGU-H.
Η FIA αποκάλυψε την Παρασκευή πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν 6 κατασκευαστές που έχουν δηλώσει ενδιαφέρον για το νέο σύνολο κανονισμών του 2026. Αυτοί είναι οι Ferrari, Mercedes, Alpine, Audi, Honda και Red Bull Ford.
Η Ford θα συνεργαστεί με τη Red Bull για την κατασκευή κινητήρων που θα δίνουν ιπποδύναμη τόσο στους Κόκκινους Ταύρους όσο και στην AlphaTauri την αδελφή ομάδα. Η συνεργασία των δύο πλευρών πιστεύεται πως θα αφορά τη συνδρομή της Ford με τεχνογνωσία από την υβριδική κίνηση και τις ΜΕΚ, με την κατασκευή των μονάδων να γίνεται στο Milton Keynes, στις εγκαταστάσεις της Red Bull Powertrains.
Ο Rushbrook εξήγησε από την πλευρά του τη σημασία μιας τεχνικής συνεργασίας ανάμεσα σε Ford και Red Bull, δηλώνοντας πως η συμφωνία που έχει γίνει αφορά πολλά περισσότερα από το marketing.
“Το χρειαζόμασταν, 100%”, απάντησε ο Rushbrook σχετικά με την ανάγκη για τεχνική συνεργασία με τη Red Bull. “Δεν ασχολούμαστε με τους αγώνες μόνο για λόγους marketing πλέον. Και ειδικά στη Formula 1, στη φάση στην οποία βρίσκεται, ήταν πολύ σημαντική για εμάς η ευκαιρία να αποκτήσουμε τεχνογνωσία”.
“Χωρίς αυτό, δεν θα είχαμε πάρει μέρος”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!