Η Haas υπέβαλε καταγγελία μετά τον αγώνα της Μελβούρνης, αφού θεώρησε ότι οι κανονισμοί δεν είχαν εφαρμοστεί σωστά για τον καθορισμό της σειράς για την τελική επανεκκίνηση του αυτοκινήτου ασφαλείας που καθόρισε τις θέσεις τερματισμού.
Μια χαοτική δεύτερη επανεκκίνηση με την κόκκινη σημαία είχε προκαλέσει άλλη μια διακοπή και η Διεύθυνση Αγώνα της F1 αποφάσισε να καθορίσει τη σειρά πορείας με βάση το πώς ήταν τα μονοθέσια πριν σχηματιστεί το grid και όχι το πώς τα πράγματα εξελίχτηκαν νωρίς σε αυτόν τον γύρο.
Αυτό βασίστηκε στο άρθρο 57.3 του Αθλητικού Κανονισμού που αναφέρει την εντολή για επανεκκίνηση: “θα ληφθεί στο τελευταίο σημείο στο οποίο ήταν δυνατό να καθοριστεί η θέση όλων των αυτοκινήτων.”
Η FIA θεώρησε ότι αυτό δεν μπορούσε να καθοριστεί για όλα τα αυτοκίνητα με βάση αυτή την επανεκκίνηση, καθώς δεν ολοκλήρωσαν όλοι έναν τομέα χρονισμού.
Ωστόσο, η Haas υποστήριξε ότι θα έπρεπε να ήταν δυνατό να γίνει από τη γραμμή 2 του Safety Car, που βρίσκεται στην έξοδο των pits πριν από τη στροφή 1, καθώς όλα τα αυτοκίνητα είχαν περάσει από εκεί.
Αν είχαν πάρει τις θέσεις από εκεί, τότε θα σήμαινε ότι ο Nico Hulkenberg θα είχε καταταγεί έβδομος μπροστά από τον Lando Norris.
Είναι ενδιαφέρον ότι και άλλοι οδηγοί ήταν επίσης σε διαφορετική θέση στο SC2 από ό,τι ήταν στην αρχή, συμπεριλαμβανομένου του Sergio Perez της Red Bull.
Μετά από μια ακρόαση των αγωνοδικών όπου κλήθηκε ο διευθυντής αγώνων F1, Niels Wittich, εξήγησε ότι όσον αφορά τον διαθέσιμο χρόνο για να συνεχιστεί ο αγώνας, το πιο λογικό σημείο για να καθοριστεί η σειρά ήταν το προηγούμενο grid αντί να προσπαθήσουνε να το βρούνε με άλλο τρόπο.
Τόσο ο ίδιος όσο και η Haas συμφώνησαν ότι η χρήση δεδομένων GPS για τον καθορισμό της σειράς στη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν ήταν απολύτως αξιόπιστη.
Στο τέλος, οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι για να συνεχιστεί το Grand Prix όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ήταν καλύτερο να χρησιμοποιηθεί η σειρά από το grid εκκίνησης ως σειρά επανεκκίνησης.
Η δήλωση των αγωνοδίκων ανέφερε: «Αυτή η απόφαση έπρεπε να γίνει στο πλαίσιο ενός αγώνα αγώνων χρονομετρημένου και ως εκ τούτου η απόφαση του Ελέγχου Αγώνα και του Διευθυντή Αγώνα έπρεπε να ληφθεί αμέσως, με την άσκηση της κατάλληλης διακριτικής ευχέρειας και με τη χρήση των περισσότερων από τις κατάλληλες πληροφορίες που είχαν στη διάθεσή τους εκείνη τη στιγμή».
Επιπλέον, γίνεται κατανοητό ότι η δημιουργία ενός προηγούμενου που επιτρέπει τη χρήση της γραμμής του αυτοκινήτου ασφαλείας για μια σειρά επανεκκίνησης θα μπορούσε να ενθαρρύνει τους οδηγούς να αναλάβουν μεγαλύτερο ρίσκο στο μέλλον για να προηγηθούν των αντιπάλων, μόνο σε περίπτωση που υπάρχει κόκκινη σημαία σε επαναλαμβανόμενες περιπτώσεις.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!