Το αφεντικό της Williams δήλωσε ότι η ομάδα έχει διανύσει την περίοδο «πόνου» της, αλλά προτείνει ότι μπορεί πολύ γρήγορα να φτάσει ένα όριο γρήγορων κερδών το 2025.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Williams, James Vowles, απέδωσε το δυνατό ξεκίνημα της ομάδας του στο 2025, στα κέρδη που έχει σημειώσει από εύκολα υλοποιήσιμες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο και τα εργοστασιακά της συστήματα. Η βρετανική ομάδα απόλαυσε ένα επιτυχημένο pre season test στο Μπαχρέιν – τερματίζοντας με τον ταχύτερο χρόνο συνολικά και με ανταγωνιστικό ρυθμό σε σύγκριση με τους αντιπάλους της στο midfield, Alpine και Haas.
Ο νέος τους πιλότος, Carlos Sainz, ερχόμενος από τη Ferrari, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο δοκιμών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στη συνέχεια τερμάτισε δεύτερος στο Practice 1 για το Αυστραλιανό Grand Prix, που ανοίγει την αυλαία της σεζόν σήμερα.
Στον ίδιο αγώνα πριν από ένα χρόνο, αν και ήταν ο τρίτος για το 2024, ο Alex Albon μετά από ένα σφοδρό τρακάρισμα, έφερε τη Williams στην δύσκολη θέση να αποσύρει το αυτοκίνητο του για το Σαββατοκύριακο λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, οπότε του δόθηκε το αυτοκίνητο του τότε ομόσταβλού του Logan Sargeant για να ολοκληρώσει το Σαββατοκύριακο.
Όταν ρωτήθηκε πόσο θετικά αισθανόταν τώρα η ομάδα του στη συνέντευξη Τύπου των διευθυντών των ομάδων μεταξύ των practice στη Μελβούρνη, ο Vowles είπε για την Williams: «Είναι μια ομάδα που πέρασε τόσες δυσκολίες και όταν μπήκα πριν από μερικά χρόνια, μπορούσες να το νιώσεις.
«Ξέρω ότι είμαι άνθρωπος της επιστήμης, αλλά πραγματικά μπορούσες να νιώσεις την δύσκολη περίοδο που είχε περάσει η ομάδα, και αυτό δεν συμβαίνει τώρα. Αλλά στην πραγματικότητα, ένα θέμα για το οποίο δεν μιλήσαμε, είναι το μέλλον μας. Λοιπόν, είναι υπέροχο αυτό που συμβαίνει τώρα. Αυτό είναι που θα έλεγα ο πιο εύκολος στόχος που πετυχαίνουμε στην πορεία.»
«Υπάρχουν μερικά σπουδαία πράγματα που συμβαίνουν πίσω στο Grove, τα οποία θα έρχονται όλο και περισσότερο στην πίστα τα επόμενα χρόνια, και μπορείτε να το δείτε στον κόσμο ότι απλώς χτίζει αυτή τη δυναμική και τη θετική ενέργεια. Έτσι, αυτό που βλέπετε σήμερα είναι απλώς ένα μικρό αποτέλεσμα.»
«Αλλά είναι Practice 1. Είναι υπέροχο, είναι ωραίο να το βλέπεις αλλά είναι μόνο ένα Practice 1. Ας περιμένουμε μέχρι τις κατατακτήριες και τον αγώνα και τους επόμενους αγώνες και θα ενημερώσω όλους για το μέλλον μας και τον στόχο που έχουμε.»
Πολλά από τα κέρδη της Williams στις αρχές του έτους διαπιστώθηκαν ξεκινώντας με την FW47 στο όριο βάρους 800 κιλών από την αρχή. Η FW46 ήταν τόσο βαριά στην αρχή που έχανε σχεδόν 0,5 δευτερόλεπτα τον γύρο την ίδια περίοδο πέρυσι, λόγω μεγάλων αναποτελεσματικών διαδικασιών σχεδιασμού και κατασκευής της ομάδας. Αυτό σήμαινε ότι τα ανταλλακτικά κατασκευάζονταν αργότερα από ότι περιμένανε και έπρεπε να κατασκευαστούν από βαρύτερα υλικά για να προσπαθήσουνε να συντομεύσουν τη διαδικασία όσο το δυνατόν περισσότερο προτού να είναι διαθέσιμα τα ελαφρύτερα ανταλλακτικά.
Ο Albon πρότεινε την Πέμπτη ότι ακόμη και γύρω από αυτό, η FW47 παρήγαγε ταχύτερους χρόνους από ό,τι αναμενόταν, αν και ο Vowles γρήγορα μετρίασε τις προσδοκίες.
«Νομίζω ότι βελτιώθηκε το αυτοκίνητο, πρέπει να επανεκτιμήσουμε μερικά πράγματα, αλλά είναι στο σημείο που περιμέναμε να είναι», είπε ο Βρετανός.
«Αλλά αυτό για το οποίο μιλούσε ο Alex είναι ότι από οδηγική άποψη τους δίνει πολύ περισσότερη αυτοπεποίθηση από το περσινό αυτοκίνητο. Η Formula 1 είναι μια περίεργη επιχείρηση. Δεν υπάρχουν πανάκειες. Δεν υπάρχει τίποτα που να κάνει το αυτοκίνητο πιο γρήγορο κατευθείαν».
Για το 2025, η Williams στράφηκε σε μια pushrod πίσω ανάρτηση – ευθυγραμμίζοντάς την με τον προμηθευτή κινητήρα και κιβωτίων ταχυτήτων Mercedes. Ο Vowles είπε ότι αυτό “βοηθά λίγο” όσον αφορά το κέρδος του χρόνου του γύρου, αλλά επέμεινε ότι οι βελτιώσεις της ομάδας του οφείλονταν περισσότερο στις αλλαγές σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου.
Εξήγησε: «Αυτό που κάναμε τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την ανάπτυξη των εργαλείων και των συστημάτων μας που παράγουν καλύτερη δυναμική του οχήματος, καλύτερη αεροδυναμική, καλύτερο τρόπο συνδυασμού όλων των εξαρτημάτων, δουλεύει αποτελεσματικά αυτή τη στιγμή και αυτό είναι που κάνει το π
A solid shift by our duo today 👊
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) March 14, 2025
Plenty of data to take in overnight, before we go all out for Quali 📊 pic.twitter.com/AgxTOBmz2L
ακέτο όλο και καλύτερο.
«Πραγματικά δεν είναι ένας τομέας, όμως. Είναι το επιστέγασμα μιας ομάδας που αρχίζει να δυναμώνει δουλεύοντας μαζί».
Ο Vowles ρωτήθηκε επίσης εάν ένιωθε ότι η Williams υστερούσε από την Aston Martin όσον αφορά την ανάπτυξη εγκαταστάσεων, με την πράσινη ομάδα να ανακοινώνει την Παρασκευή ότι η νέα αεροδυναμική σήραγγα στο εκτενώς ανακατασκευασμένο εργοστάσιό της τέθηκε επιτέλους σε λειτουργία.
Αλλά ο Vowles απέρριψε τον ισχυρισμό, λέγοντας: «Υστερήσαμε πριν από 15 χρόνια, οπότε δεν είναι θέμα τώρα».
«Επενδύσαμε», πρόσθεσε. «Όπως η Aston έχει επενδύσει επίσης, και η McLaren επενδύει, τα τελευταία χρόνια. Οπότε, το νόημα αυτής της επένδυσης είναι να αφήσουμε πίσω το παρελθόν και να δημιουργήσουμε ένα νέο μέλλον».
«Αεροσήραγγα – χωρίς αμφιβολία, για την Aston θα είναι σημείο αναφοράς, αλλά είμαι άνετος με αυτό».
«Θα δούμε πού βρισκόμαστε με την αεροσήραγγα, αλλά ανεβαίνουμε σιγά σιγά στο grid, κάτι που είναι μια ένδειξη ότι πιθανώς χρησιμοποιούμε τις εγκαταστάσεις μας αρκετά καλά. Επομένως, από αυτή την άποψη, νομίζω ότι είμαστε εντάξει».
«Έχουμε άλλα προβλήματα αλλού μέσα στον οργανισμό, αλλά έχουμε σχέδια για να τα διορθώσουμε τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι κάτι που το κάνεις από τη μια μέρα στην άλλη. Άρα, είναι διαφορετικό – δεν υστερούμε τόσο πολύ, είμαστε ήδη σε αυτό το επενδυτικό μονοπάτι».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!