Ντροπιασμένος δήλωσε ο Gene Haas από την ομάδα του, που έχει μείνει πίσω παρά και τη στενή συνεργασία με τη Ferrari.
Ο Αμερικάνος έκανε τις σχετικές δηλώσεις στα πλαίσια της αποπομπής του ιδρυτή και επί χρόνια επικεφαλής της Haas, Guenther Steiner, που αντικαταστάθηκε την Τετάρτη από τον Ayao Komatsu, στον απόηχο και της αποχώρησης του τεχνικού διευθυντή Simone Resta.
Η Ferrari ουσιαστικά δίνει στη Haas το μέγιστο επιτρεπτό των μερών βάσει των κανονισμών, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα, του κιβωτίου και της ανάρτησης. Ωστόσο, ενώ η Ferrari το 2023 κυνηγούσε pole positions και βάθρα και είχε τη μοναδική νίκη εκτός Red Bull μέσα στη σεζόν, η Haas βρέθηκε στην τελευταία θέση της βαθμολογίας, με ένα μονοθέσιο που έπασχε από υπερβολικά υψηλή φθορά των ελαστικών και δεν μπορούσε να είναι ανταγωνιστικό τις Κυριακές.
«Η Ferrari είναι πολύ καλή μαζί μας. Είναι μαζί μας από την πρώτη μέρα, κατασκευάζουν εκπληκτικούς κινητήρες. Η ανάρτησή τους είναι εξαιρετικά καλή. Χρησιμοποιούμε πολλά από τα μέρη τους. Δουλεύουν πολύ καλά. Ντρέπομαι που δεν έχουμε μπορέσει να κάνουμε κάτι καλύτερο με αυτά, αλλά προχωρώντας, θέλω να εκμεταλλευτώ τον καλό εξοπλισμό που πολλές άλλες ομάδες δεν έχουν,» ανέφερε ο Haas.
«Τα πράγματα θα γίνουν πολύ πιο ανταγωνιστικά. Η Red Bull έχει την AlphaTauri, έχουμε αρχίσει να βλέπουμε αυτές τις σχέσεις να εξελίσσονται και νομίζω ότι ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ έντονος, οπότε το να έχουμε ένα συνεργάτη όπως η Ferrari θα είναι πολύ σημαντικό,» συνέχισε.
«Έχω μιλήσει με πολλούς από τους μηχανικούς μας και πιστεύω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημά μας είναι η αεροδυναμική. Το αεροδυναμικό μας πρόγραμμα χρειάζεται δουλειά. Το να είσαι στην πίστα και να ταπεινώνεσαι κάθε σαββατοκύριακο θα πάψω να το αποδέχομαι.»
Ο Haas απέφυγε να επιρρίψει ευθύνες απευθείας στον Steiner, αλλά έθιξε το θέμα εμμέσως, αναφερόμενος στη χρόνια στασιμότητα της ομάδας.
«Είχε να κάνει με την απόδοση. Εδώ είμαστε στον όγδοο χρόνο μας, πάνω από 160 αγώνες – ποτέ δεν έχουμε ανέβει στο βάθρο. Τα τελευταία χρόνια είμαστε δέκατοι ή ένατοι,» σχολίασε ο επιχειρηματίας.
«Δε λέω ότι είναι ευθύνη του Guenther ή κάτι τέτοιο, αλλά απλά φαίνεται ότι αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε μια αλλαγή και να δοκιμάσουμε μια διαφορετική κατεύθυνση, επειδή δε φαίνεται ότι το να συνεχίσουμε με αυτά που είχαμε θα δουλέψει.
Συμπαθώ τον Guenther, είναι πολύ καλός άνθρωπος, καλή προσωπικότητα. Είχαμε ένα δύσκολο φινάλε στη σεζόν. Δεν το καταλαβαίνω αυτό, πραγματικά. Αυτές είναι καλές ερωτήσεις για τον Guenther, τι πήγε λάθος. Στην τελική, έχει να κάνει με την απόδοση. Δεν ενδιαφέρομαι να είμαι δέκατος πλέον.»
Ο ιδιοκτήτης δήλωσε επίσης σίγουρος ότι ο Komatsu έχει αυτό που χρειάζεται για να αλλάξει τις τύχες της ομάδας.
«Κοιτάξαμε στο εσωτερικό, στο ποιος είχε την περισσότερη εμπειρία. Ο Ayao είναι μαζί μας από την πρώτη μέρα, τα ξέρει από την καλή και από την ανάποδη. Η μεγαλύτερη ανησυχία μου είναι το Μπαχρέιν, πρέπει να εμφανιστούμε με ένα μονοθέσιο που να είναι έτοιμο. Ίσως να έχουμε μια πιο διαχειριστική και μηχανική προσέγγιση, θα δούμε αν αυτό έχει οφέλη,» δήλωσε.
«Νομίζω ότι ο Guenther είχε μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση σε όλα με τον κόσμο και με τον τρόπο που αλληλεπιδρούσε με τον κόσμο, ήταν πολύ καλός σε αυτό. Ο Ayao είναι πολύ τεχνικός, κοιτά τα πράγματα βάσει στατιστικών – αυτό είναι που δεν κάνουμε καλά, που μπορούμε να κάνουμε καλύτερα. Είναι μια διαφορετική προσέγγιση.»
Για ομάδα πάντως που ψάχνει για μια φρέσκια οπτική, η προαγωγή από το εσωτερικό και η φαινομενική έλλειψη ανακατατάξεων δείχνουν περισσότερο στασιμότητα παρά εξέλιξη. Ο Haas ωστόσο φαίνεται αποφασισμένος να δουλέψει με αυτά που έχει, αντί να αναζητήσει εξωτερική βοήθεια και να προσλάβει κάποιον όπως τον Otmar Szafnauer ή τον Mattia Binotto, που βρίσκονται αυτήν τη στιγμή χωρίς θέση.
«Διοικώ τη Haas Automation για περισσότερο από 40 χρόνια τώρα. Το να φέρεις κόσμο από απέξω, τους παίρνει καιρό να μάθουν, έξι μήνες με ένα χρόνο και πολλές φορές ούτε καν τους συμπαθείς,» σχολίασε.
«Είναι καλύτερο να παίρνει κόσμο που ξέρεις και ακόμα και αν δεν είναι ιδανικοί, τουλάχιστον ξέρεις τι έχεις. Αυτό έχει δουλέψει όντως καλά για εμάς εδώ στη Haas Automation, οπότε στην πραγματικότητα εφαρμόζω τις ίδιες βάσεις από εδώ στην ομάδα της Formula 1. Μου αρέσει πολύ να έχω κόσμο που ξέρω, που κατανοεί τις καθημερινές διαδικασίες, που καταλαβαίνει τους άλλους, αντί να φέρω έναν άγνωστο που θα τα ανακατέψει όλα και θα τα κάνει θάλασσα.»
Είναι δύσκολο πάντως να μη σκεφτεί κανείς ότι ο Haas αντιφάσκει. Η στασιμότητα και η έλλειψη φιλοδοξίας και επενδύσεων είναι αυτά που έχουν φέρει τη Haas στο σημείο που βρίσκεται και που την κρατούν πίσω κάθε χρόνο, ο ιδιοκτήτης ωστόσο φαίνεται να επιμένει, ακόμα και να εμμένει, στην υπάρχουσα δομή, παρά τις δηλώσεις του περί αντιθέτου. Ο χρόνος θα δείξει.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!