Ο Toto Wolff αποδοκίμασε τις προτάσεις από Red Bull και Ferrari για ένα σύστημα σύγκλισης της απόδοσης των μονάδων ισχύος το 2022, δηλώνοντας πως κάτι τέτοιο θα αποτελούσε “προσβολή”.
Η F1 αυτή τη στιγμή ζυγίζει τα υπέρ και τα κατά ενός ενδεχόμενου παγώματος στους κινητήρες από το 2022, με σκοπό να βοηθήσει τη Red Bull να διατηρήσει τις μονάδες ισχύος της Honda, μετά και την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας από το άθλημα στο τέλος του 2021.
Η Ferrari αποκάλυψε την Παρασκευή πως δεν ήταν πλέον κατά ενός τέτοιου παγώματος, αφήνοντας μονάχα τη Renault να αρνείται στην πρόταση αυτή.
Τόσο ο Mattia Binotto της Ferrari όσο και ο Christian Horner της Red Bull δήλωσαν πως θα έπρεπε να υπάρχει ένας μηχανισμός για σύγκλιση της απόδοσης των μονάδων ισχύος, διασφαλίζοντας πως δεν θα υπήρχαν τεράστιες αποκλίσεις στην απόδοση υπό το καθεστώς παγώματος.
Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, είχε δηλώσει πιο πριν πως η εξισορρόπηση των συστημάτων απόδοσης στη F1 δεν είχε “καμία θέση”, και χτες τόνισε πως δε έβλεπε κάποια διαφορά στην πρόταση των Binotto και Horner.
“Δεν βλέπω κάποια διαφορά, και πιστεύω πως αυτό θα ήταν η αρχή του τέλος για τη F1”, σχολίασε ο Αυστριακός.
“Η μονάδα ισχύος δεν μετράται μόνο με γνώμονα την καθαρή μέγιστη ισχύ, αλλά υπόκειται και στην οδηγησιμότητα, το βάρος, την ψύξη. Το να εισάγουμε μια απλή φόρμουλα που να καλύπτει τα πάντα δεν είναι εφικτό”.
“Δεν είναι κάτι που θα υποστήριζε η Mercedes”.
Ο Wolff πήγε τα πράγματα ένα βήμα πιο πέρα όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα ενός συστήματος token που θα επέτρεπε στους κατασκευαστές που υστερούν να κλείσουν τη διαφορά, δηλώνοντας πως αυτό θα αποτελούσε “προσβολή”.
“Είχαμε σύστημα token στο παρελθόν όταν οι κανονισμοί βγήκαν και επειδή μερικοί από τους συναδέλφους μας εύχονταν να αφαιρεθούν τα token ώστε να μας φτάσουν, συμφωνήσαμε να αφαιρεθούν”, τόνισε ο Wolff.
“Τώρα, κάποιοι από τους συναδέλφους μας ήρθαν με ένα σύστημα σύγκλισης, το οποίο για να είμαι ειλικρινής, είναι κάπως σαν προσβολή”.
“Εάν δείτε τα τελευταία χρόνια, και την εξέλιξη της απόδοσης στον κινητήρα, η Ferrari ήταν ξεκάθαρα ο πιο δυνατός κινητήρας το 2018 και πασιφανώς ο καλύτερος το 2019”.
“Και εξελίξαμε τον κινητήρα μας, συνεχίζαμε να πιέζουμε τα όρια και φέραμε έναν κινητήρα το 2020 ο οποίος πιστεύουμε πως θα έφτανε σε αυτά τα ψηλά επίπεδα”.
“Γι’ αυτό δεν μπορώ να καταλάβω πως κάποιος κατασκευαστής που εμπιστεύεται τις ικανότητές του να εξελίξει έναν κινητήρα και ένα σασί θα ήθελε έναν τέτοιου είδους μηχανισμός που θα εξισορροπούσε τις μονάδες ισχύος”.
“Δεν θεωρώ πως κάποιος θα δεχόταν μια τέτοια ταπείνωση δημοσίως”.
Ο Wolff θεωρεί πως εάν η F1 πάρει έναν τέτοιο δρόμο, αυτός θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη αμφιβολία σχετικά με τις αποδόσεις, ενώ θα άνοιγε την πόρτα σε κατασκευαστές να κοροϊδέψουν το σύστημα.
“Έχω δει στο DTM όπου έμπαιναν βαρίδια με βάση την απόδοσή σου και το μόνο πράγμα που ακούγαμε μετά τις κατατακτήριες ήταν ‘θα είχα πάρει την pole position εάν δεν είχα 5 kg στο αυτοκίνητο'”, πρόσθεσε ο Wolff.
“Αυτό γινόταν συνεχώς στις σεζόν του DTM”.
“Η Formula 1 πρέπει να μείνει πολύ, πολύ μακριά απ’ αυτό, αλλιώς θα καταλήξουμε σαν τα GT όπου σχεδιάζεις κινητήρες με μοναδικό σκοπό να χειριστείς το σύστημα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!