Ο CEO της McLaren, Zak Brown, εξέφρασε τη σημασία του να υπάρχουν μόνιμοι αγωνοδίκες στη F1, ξεκαθαρίζοντας πως οι ομάδες θα πρέπει να συνεισφέρουν ακόμα και οικονομικά ώστε αυτό να γίνει πραγματικότητα.
Την περασμένη εβδομάδα, η FIA ξεδίπλωσε τα πλάνα που έχει για επίσημο τμήμα εντός της, το οποίο θα είναι επιφορτισμένο με το να εκπαιδεύει νέους αγωνοδίκες και διευθυντές αγώνα σε όλα τα πρωταθλήματα που βρίσκονται υπό τη σκέπη της.
Η ιδέα για το νέο αυτό τμήμα ήρθε μετά την πόρτα της εξόδου που έδειξε σε αρκετά μέλη ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem πέρυσι. Στη λίστα των προσώπων που αποχώρησαν από τον οργανισμό βρέθηκαν και οι Niels Wittich (διευθυντής αγώνα της F1) αλλά και ο αγωνοδίκης Tim Mayer.
Επιπλέον, ανακοινώθηκε την τρέχουσα εβδομάδα πως ο Johnny Herbert, πρώην οδηγός και μέχρι πρόσφατα αγωνοδίκης, θα απομακρυνόταν από το ρόλο αυτό, λόγω και της παράλληλης εργασίας του ως αναλυτής σε media της F1, κάτι που θεωρούν από τη FIA πως ενδεχομένως οδηγεί σε σύγκρουση συμφερόντων και διαρροές.
Το νέο αυτό τμήμα που είναι στα σκαριά από τη FIA έχει στόχο να διευρύνει τη “δεξαμενή” ανθρώπινου δυναμικού που θα μπορεί να αναλάβει ρόλους διεύθυνσης και εποπτείας ενός αγώνα, σύμφωνα και με τον Νικόλα Τομπάζη.
Την ίδια στιγμή, το αφεντικό της McLaren, Zak Brown, δήλωσε πως έβλεπε θετικά την ιδέα της σύστασης μιας ομάδας μόνιμων, εργαζόμενων προσώπων ως αγωνοδίκες, οι οποίοι θα υποστηρίζονται οικονομικά από τις ομάδες.
“Το να έχουμε περιοδικούς, απλήρωτους αγωνοδίκες σε ένα άθλημα με τζίρους δισεκατομμυρίων όπου όλα κρίνονται από μια απόφαση…θεωρώ πως δε μας βοηθά στο να πετύχουμε η ανυπαρξία μόνιμων αγωνοδικών”, δήλωσε σχετικά ο Brown.
“Τα άτομα είναι εντάξει, όμως το κώδικας των κανονισμών είναι πολύ περιοριστικός. Θα ήθελα να κάνουμε ένα βήμα πίσω, να χαλαρώσουμε μερικά πράγματα, να βρούμε πλήρους απασχόλησης αγωνοδίκες που να μπορούν να βάλουν λίγη υποκειμενικότητα στο εάν ένα συμβάν ήταν σωστό ή λάθος”.
“Αναφορικά με τις πληρωμές των αγωνοδικών, μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα δημοφιλής η άποψή μου εντός των άλλων ομάδων, όμως θα ήθελα η McLaren και οι άλλες ομάδες να συνεισφέρουν στον μισθό τους”.
“Είναι πολύ σημαντικοί για το άθλημα και εάν συνεισφέρουν όλοι τότε δεν πρόκειται για ένα δυσβάσταχτο κόστος. Δεν πρόκειται να μας θέσει εκτός προϋπολογισμού”.
Είναι γεγονός πως αρκετές φορές μέσα στο 2024 αμφισβητήθηκαν αποφάσεις που πάρθηκαν σε αγώνες, τόσο από ομάδες όσο και από τους ίδιους τους οδηγούς. Ένας από τους διευθυντές της GPDA (Grand Prix Drivers’ Association), ο George Russell, ήταν από τους πιο εκφραστικούς κριτές γύρω από το γιατί η FIA δεν επιλέγει πλήρους απασχόλησης αγωνοδίκες.
Στις ανησυχίες του Βρετανού οδηγού, ο Τομπάζης είχε δώσει απάντηση, ισχυριζόμενος πως οι αποφάσεις ήταν “αρκετά συνεπείς” κατά τη γνώμη του, ενώ θεώρησε πως η FIA τίθεται αδίκως υπό πυρά.
Ωστόσο, ο Brown επέμεινε πως η ομάδα του αλλά και οι άλλες 9 του grid θα πρέπει να βάλουν οι ίδιες το χέρι στην τσέπη εάν θέλουν να υλοποιηθεί η αλλαγή που επιθυμούν.
“Αυτό που δεν ξέρω είναι η δεσμευτική σχέση ανάμεσα σε Formula 1 και FIA γύρω από το επίπεδο των προσδοκιών που πρέπει να υπάρχουν γύρω από το κομμάτι της εποπτείας αγώνα”, πρόσθεσε ο Αμερικάνος.
“Στο τέλος της ημέρας, όμως, η συμφωνία αναφέρει πως η μερικής απασχόλησης εποπτεία δεν αμείβεται”.
“Σε οποιαδήποτε επιχείρηση, εάν θες κάτι να αλλάξει, τότε πρόκειται για αλλαγή της υπάρχουσας τάξης και θα πρέπει να πληρώσεις ώστε να συμβεί”.
“Έτσι, εάν πρέπει να πληρώσουμε γι’ αυτό, βλέποντας την ευρεία εικόνα δεν θεωρώ πως θα έχουμε μεγάλη επιβάρυνση. Εάν το αναγάγουμε στο ποσοστό που θα πληρώσει η McLaren, η Formula 1 και FIA, τότε δεν πρόκειται για επιμέρους μεγάλο έξοδο για τις ομάδες. Θεωρώ όμως πως είναι σημαντικό να προχωρήσουμε στην κίνηση αυτή”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!