Η FIA ξεκαθάρισε ότι δε θα εμπλακεί σε κανενός είδους παζάρια γύρω από το ελάχιστο όριο βάρους για τους νέους κανονισμούς του 2026, προκειμένου να αποφευχθεί η σταδιακή αύξησή του και ο σχεδιασμός ογκωδών μονοθεσίων.
Το βάρος είναι από τα πιο συχνά αναφερόμενα προβλήματα της τωρινής γενιάς μονοθεσίων, με το ελάχιστο όριο στα 798 κιλά να είναι περί τα 200 κιλά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο 15 ή 20 χρόνια πριν.
Η αύξηση αυτή έχει επέλθει στο πέρασμα του χρόνου κυρίως ως απόρροια των υβριδικών μονάδων ισχύος με τις βαριές τους μπαταρίες, σε συνδυασμό με ζητήματα ασφαλείας όπως η ενίσχυση του πλαισίου και το halo. Ελέω αυτών και άλλων αλλαγών, τα μονοθέσια έχουν επίσης γίνει μακρύτερα, πλατύτερα και με μεγαλύτερους τροχούς.
Ευθύνη ωστόσο φέρουν και οι ομάδες, που έχουν περιστασιακά ζητήσει άνοδο του ορίου προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην προσθήκη νέων εξαρτημάτων και μερών, υποστηρίζοντας ότι αδυνατούν να προσαρμόσουν τις κατασκευές τους στους υπάρχοντες κανονισμούς. Οι πιο πρόσφατες αυξήσεις έχουν ακριβώς αυτήν τη ρίζα, με τα 792 κιλά να γίνονται 795 και στη συνέχεια τα σημερινά 798.
Αυτές τις μικροαυξήσεις λόγω παραπόνων θέλει να αποφύγει στο μέλλον η FIA, που σκοπεύει να ανακοινώσει ένα όριο βάρους στην αρχή της νέας εποχής κανονισμών και να το διατηρήσει. Να σημειωθεί εδώ ότι σκοπός είναι η επόμενη γενιά μονοθεσίων να ζυγίζει 40 με 50 κιλά λιγότερο, με το μέγεθος του σασί και των τροχών επίσης να μειώνεται.
Ο επικεφαλής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, υποστήριξε ότι τυχόν δυσκολίες των ομάδων να μειώσουν το βάρος στο ελάχιστο επιτρεπτό στο μέλλον δε θα επιφέρει αλλαγή του ορίου, όπως έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια.
«Ξεκάθαρα θα είναι πρόκληση για τις ομάδες το να πετύχουν αυτό το χαμηλό βάρος. Δε θα τα βρουν εύκολα εκεί,» σχολίασε.
«Αλλά θα παραμείνουμε στο όριο βάρους που θα θέσουμε και δε θα αρχίσουμε να διορθώνουμε προς τα πάνω ξανά. Απλά θα πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο για να μειώσουν το βάρος αν δεν το καταφέρνουν.»
Το όριο πάντως θα συνεχίσει να υπάρχει κατά τον Τομπάζη, παρά κάποιες προτάσεις για κατάργησή του ως αχρείαστο, χάρη στο αυξημένο επίπεδο ασφαλείας και στα αυστηρότερα τεστ του σήμερα. Και ο λόγος αυτού είναι οικονομικός.
«Αυτό έχει συζητηθεί μερικές φορές, το αν χρειαζόμαστε το όριο βάρους. Αλλά πιστεύουμε ότι το να το ξεφορτωθούμε εντελώς θα ξεκινήσει κούρσα εξόδων με τις ομάδες να αφιερώνουν τους περισσότερους πόρους τους στο κυνήγι ελαφρύτερων μερών. Αυτό θα μπορούσε να έχει απρόβλεπτες συνέπειες,» δήλωσε ο Έλληνας.
«Οπότε αυτό που θα έχουμε για το 2026 θα είναι ένα όριο βάρους που στη συνέχεια δε θα αλλάξει. Δε θα υποκύψουμε σε αυτά τα συνεχόμενα παζάρια για καναδυό κιλά, όπου οι ομάδες λένε «προσθέσατε ηλεκτρολογικά, ας βάλουμε άλλα δύο κιλά» ή «τα ελαστικά είναι λίγο βαρύτερα, ας προσθέσουμε λίγα κιλά» και τέτοια πράγματα. Δε θα το κάνουμε αυτό.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!