O Lewis Hamilton νίκησε στο Grand Prix της Κίνας, ξαναφέρνοντας την Mercedes στην πρώτη θέση του βάθρου μετά την ήττα που υπέμενε στα χέρια της Ferrari στην Αυστραλία, και έφτασε τον Sebastian Vettel στην κορυφή της βαθμολογίας. Το ευτυχές γεγονός ήταν πως ο Hamilton δεν χρειάστηκε να δουλέψει σκληρά για την νίκη στη Σανγκάη, φρόντισαν άλλοι για αυτό. Σίγουρα τα πράγματα θα ήταν πιο δύσκολα για τον Βρετανό αν ο Vettel δεν είχε περάσει τον περισσότερο χρόνο προσπαθώντας να μαζέψει τα ασυμμάζευτα που άφησαν οι άλλος οδηγοί της Ferrari.
Δεν ήταν σίγουρο πως ο Vettel θα ήταν νικητής στην Κίνα. Η Ferrari νίκησε στην Αυστραλία, αλλά το Albert Park δεν είναι μια τυπική πίστα, και το ερώτημα όλων ήταν αν η «κόκκινοι» θα μπορούσαν να παλέψουν για ακόμη μία φορά την Mercedes στα ίσια, την στιγμή που η τελευταία δείχνει να έχει ακόμα τον ρυθμό που χρειάζεται. Η απάντηση είναι σε όλα ναι. Και η Mercedes αποδείχθηκε πως έχει την ταχύτητα και ο παγκόσμιος πρωταθλητής τίμησε το όνομά του. Αλλά και η Ferrari για άλλη μια φορά έδειξε πως είναι αποδοτικότατη σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και αυτές που δεν την βολεύουν και πως όσο η σεζόν προχωράει θα απειλήσει (μάλλον..) σοβαρά την Mercedes.
Με τον Vettel να δείχνει τον δρόμο στις στεγνές ελεύθερες δοκιμές, ο Hamilton ήρθε στα προκριματικά με τσαμπουκά και πήρε την pole position. Ο Γερμανός δεν ήταν παρά δύο δέκατα μακριά, που δείχνει μια μικρή βελτίωση σε σχέση με την Μελβούρνη, και πως θα μπορούσε να επιτεθεί περισσότερο αν δε δείλιαζε στα φρένα τις τελευταίας στροφής. Σε μια τελείως διαφορετική πίστα απ’ ότι είναι το Albert Park, η Ferrari ήταν ξανά μέσα στην μάχη και έδειξε πως αν τα πράγματα κυλούσαν χωρίς τα παρατράγουδα της βροχής και των αυτοκινήτων ασφαλείας, και με όπλο την καλύτερη σταθερότητα κατά την διάρκεια του αγώνα της SF70 έναντι της W08, θα είχε υποχρεώσει την Mercedes σε ήττα.
Αλλά δεν είχαμε συνηθισμένες συνθήκες, με την ευθεία της πίστας και το πρώτο κομμάτι να είναι βρεγμένη και το πίσω να έχει στεγνώσει τελείως. Με εξαίρεση τον τρελό Carlos Sainz με Toro Rosso και τον Jolyon Palmer με Renault που ξεκίνησαν με σλικ, οι υπόλοιποι φορούσαν τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli. Ο Vettel στήθηκε δίπλα στον Hamilton (πολύ δίπλα βασικά, κάτι που κινδύνεψε να του επιφέρει ποινή) αλλά για άλλη μια φορά η Mercedes έστριψε πρώτη αφήνοντας την Ferrari να παλέψει με τον Bottas. O Γερμανός ακολουθεί στο 1.5 δευτερόλεπτο που γίνεται 6 δέκατα στον επόμενο γύρο, και με τον Lance Stroll να τρακάρει τον Sergio Perez και το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας να «βγαίνει» στην πίστα, μπαίνει αμέσως στα πιτ για σλικ. Ήταν μία έξυπνη κίνηση από την Ferrari που ήξερε πως αργά η γρήγορα όλοι θα έπρεπε να αφήσουν τα ενδιάμεσά τους, βάση των συνθηκών που επικρατούσαν στην πίστα. «Συνειδητοποίησα πως τα ενδιάμεσα φθείρονται πολύ, σε κάποια σημεία ήταν πολύ στεγνή η πίστα, ήξερα πως δεν θα αντέξουν», είπε ο Vettel.
«Ήμουν χαρούμενος που πήραμε το ρίσκο. Προφανώς ενώ είσαι υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας γλιτώνεις χρόνο, αλλά μετά ήρθε και ένα δεύτερο ακριβώς την στιγμή που ένιωθα πως πήγαινα πολύ γρηγορότερα. Δεν μπόρεσα να χρησιμοποιήσω το πλεονέκτημα, και έχασα πολλές θέσεις.»
Ο Vettel έπεσε 6ος, αλλά αντί να βρεθεί πάλι στην θέση του ύστερα από τις μαζικές αλλαγές σε στεγνά ελαστικά, η μειωμένη ταχύτητα στην πίστα τον ανάγκασε να κολλήσει πίσω από τους κορυφαίους. Ατυχία παγκοσμίου κλάσεως. Για όλο αυτό μπορεί να ευχαριστήσει τον οδηγό δοκιμών της Ferrari Antonio Giovinazzi, που τράκαρε εντυπωσιακά στην ευθεία των πιτ στοπ ύστερα από υποστροφή ισχύος στο κούμπωμα της 4ης και ύστερα από την ίδια κατάσταση που βρέθηκε και ο Marcus Ericsson δευτερόλεπτα πιο πριν – χωρίς φυσικά να κάνει σμπαράλια την Sauber. «Απλά βάλαμε τα στεγνά πολύ νωρίς», είπε ο Ιταλός, που επίσης την τράκαρε στα προκριματικά μια μέρα πριν, επίσης στην ευθεία, επίσης με τον ίδιο τρόπο. «Όταν βγήκα στην ευθεία, είχα υδρολίσθηση και έχασα το πίσω μέρος του μονοθεσίου, δεν υπήρχε κάτι που θα μπορούσα να κάνω. Θέλω να ζητήσω συγνώμη στα παιδιά, στην ομάδα, επειδή έκαναν φανταστική δουλειά όλη την νύχτα ώστε να ξαναφτιάξουν το μονοθέσιο. Οπότε, συγνώμη, έκανα λάθος (ξανά).»
Είναι εμφανής η ειρωνεία της κατάστασης που ήρθε η Ferrari, η οποία και έκανε μια πολύ καλή κίνηση νωρίτερα με το να βάλει τον Vettel μέσα. Τελικά βέβαια δεν θα μάθουμε ποτέ αν ο Vettel θα είχε την ταχύτητα να περάσει τον Hamilton καλύπτοντας την διαφορά με τα στεγνά. Το μόνο δείγμα είναι ο Sainz, ο οποίος φαινόταν πολύ γρήγορος με τα σλικ, πριν τα λάστιχα του κρυώσουν λόγο των αυτοκινήτων ασφαλείας. Βέβαια ο Vettel κέρδισε μια θέση πριν επανεκκινήσει ο αγώνας στον 8ο γύρο, χάρη στον Bottas και το tête-à-queue που τον έφερε στις πίσω θέσεις του grid. Ο Γερμανός πάλεψε σκληρά για 20 γύρους ώστε να ξαναβρεθεί στην θέση που έχασε, δίνοντας στον Hamilton την ευκαιρία να ανοίξει την διαφορά.
Τον περισσότερο χρόνο ο Vettel τον πέρασε πίσω από την Ferrari του Kimi Raikkonen, που πάλευε να προσπεράσει την υποστροφική Red Bull του Ricciardo, ο οποίος και ήταν ο μεγάλος κερδισμένος από τις ανακατατάξεις τους grid. Ο Vettel παραδέχθηκε πως εκνευρίστηκε με την κατάσταση, επειδή ήξερε πως μπορούσε να γυρίζει πολύ πιο γρήγορα αλλά ευτυχώς κατεύθυνε σωστά τον θυμό του απαλλάσσοντας τον Raikkonen από την 4η θέση στα φρένα της Κ6 του 20ου γύρου. Δύο γύρους μετά κατάφερε να κάνει αυτό που Raikkonen δεν μπορούσε, πέρασε τον Ricciardo αρχίζοντας το προσπέρασμα πάλι στην Κ6. Πήρε την εξωτερική και βγήκε στην εσωτερική στα γρήγορα εσάκια της K7, ολοκληρώνοντας άλλη μία σημαντική προσπέραση. Και μετά από 5 γύρους έφτασε τον έτερο άσσο της Red Bull Verstappen που αγχώθηκε βλέποντας τον Vettel στους καθρέφτες του μπλοκάροντας τους τροχούς στην Κ14, κάτι που ο οδηγός της Ferrari εκμεταλλεύτηκε αμέσως. «Πέρασα τον Daniel και έφτιαχνα διαφορά,» είπε ο Verstappen, που προσπέρασε 9 αυτοκίνητα στον πρώτο γύρο και πέρασε τον Raikkonen από την εξωτερική (ο οποίος και γκρίνιαζε με τον δικό του μοναδικό τρόπο για έλλειψη ροπής χάρη στους βρόχινους χάρτες του μοτέρ).
«Αλλά τότε στην ευθεία ένιωσα την ισορροπία του μονοθεσίου στο μπροστά μέρος να μην υπάρχει, οπότε κατέστρεψα το μπροστά αριστερό και δεν μπόρεσα να στρίψω τα αμάξι. Και αυτό βασικά έγινε όταν ο Sebastian ήταν πίσω μου – φρέναρα έντονα, πολύ δύσκολα, μπλόκαρε, και άνοιξα την τροχιά μου.»
Με την κίνηση για ώρα να είναι ένας εφιάλτης που πέρασε και με μισό αγώνα μπροστά του, επιτέλους αναπτερώθηκαν οι ελπίδες για μάχη. Αλλά σε αυτό το σημείο ο Hamilton είχε διαφορά 10.664 δευτερολέπτων, έπινε freddo στην πρώτη θέση και έλεγχε τον ρυθμό – και φυσικά προστάτευε και τα λάστιχα ξέροντας πως οι Red Bull δεν αποτελούν απειλή.
«Αλλά όταν ο Sebastian έφτασε πίσω μου, είχαμε έναν πραγματικό αγώνα…»
Στην ουσία έπρεπε να περιμένουμε άλλους 8 γύρους για να ανέβουν οι σφυγμοί, καθώς ο Vettel έπρεπε να μπει στα πιτ για φρέσκα ελαστικά. Αυτό έκανε και τον Hamilton να ακολουθήσει καθώς η Mercedes ήταν σίγουρη πως δεν θα έπεφτε πίσω από την Ferrari του Raikkonen. Στους τελευταίους 20 γύρους φόρεσαν τα γάντια τους και έπεσαν στο ρινγκ. Ο Vettel έκλεινε την διαφορά σε έναν ρυθμό 0,170 δέκατων ανά γύρο, αλλά χρειαζόταν μισό δευτερόλεπτο στο γύρο ώστε να τον φτάσει – συν ότι μετά έπρεπε και να τον προσπεράσει.
«Συνέχισα να πιέζω γιατί ποτέ δεν ξέρεις,» είπε ο Γερμανός. «Ίσως ο Lewis έκανε κάποιο λάθος, ή να είχε πρόβλημα με το αυτοκίνητό του, οπότε ήθελα να συνεχίσω την πίεση.»
Τελικά ο Vettel ήταν απλά πολύ μακριά για να μπορέσει να παλέψει, το οποίο μας πάει πάλι πίσω στους άλλους οδηγούς, και ειδικά στο γεγονός πως ο Vettel έχασε πολύ χρόνο πίσω από τον Raikkonen. O Vettel έχασε 5.5 δευτερόλεπτα πίσω από την άλλη Ferrari. Σύμφωνα με τα προβλήματα του Raikkonen όπως η υποστροφή και το πόσο εύκολα ο Γερμανός ξεφορτώθηκε τις Red Bull θα ήταν καλύτερα απλά να κάνει στην άκρη.
Ο πρόεδρος της FCA Sergio Marchionne πιστεύει πως o Φινλανδός θα μπορούσε να είναι πιο επιθετικός στην προσπάθεια τους να προσπεράσει τον Ricciardo. Ο Raikkonen απάντησε (σιγά μην το άφηνε ασχολίαστο) πως θα είχε πολύ καλύτερες πιθανότητες να περάσει αν δεν πάλευε με την υποστροφή και που του χαλούσε το πέρασμα στην Κ6, το καλύτερο σημείο για προσπέρασμα στην πίστα.
Αν δώσουμε στον Vettel τον χαμένο χρόνο, θα τον φέρει στα τρία τέταρτα του δευτερολέπτου που ήταν η νικητήρια διαφορά του Hamilton. Ο τελευταίος δήλωσε πως πίεζε στο τελευταίο μέρος του αγώνα, και με τον Γερμανό να κλείνει την διαφορά μας δείχνει πως η Ferrari ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στην Κίνα, ύστερα και από την Αυστραλία. Αν και υπάρχει μια ένδειξη πως η Mercedes τα πάει καλύτερα σε κρύα κλίματα, από την ζέστη της Μελβούρνης.
Τελικά βλέπουμε πως ο Vettel θα αμφισβητούσε σοβαρά την κυριαρχία του Άγγλου οδηγού αν δεν περνούσε τον μισό αγώνα τριγυρίζοντας στην κίνηση. Με τους Bottas και Raikkonen να μην βρίσκονται στην ίδια φόρμα όσο οι team mate τους, η κούρσα για το πρωτάθλημα φαίνεται να ανήκει σε δύο άτομα, με τον Hamilton να παραδέχεται πως χρειάζεται 100% προσήλωση για να είναι καλύτερος από τον Vettel.
Αρκεί ο team mate του τελευταίου να είναι πιο προσεκτικός…
Reference: Autosport
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!