Νέο υλικό από τα radios των ομάδων με τη Διεύθυνση Αγώνα στο Grand Prix του Abu Dhabi βγήκε στη δημοσιότητα, το οποίο δείχνει επικοινωνία ανάμεσα σε Michael Masi και Jonathan Wheatley.
Με τον τελευταίο αγώνα της περσινής σεζόν να κρίνει και τον παγκόσμιο πρωταθλητή ανάμεσα σε Lewis Hamilton και Max Verstappen, ο πρώτος ήταν πάνω από 10 δευτερόλεπτα μπροστά από τον οδηγό της Red Bull την ώρα που ο Nicholas Latifi βγήκε εκτός αγώνα.
Ο Michael Masi αποφάσισε ακολούθως μια σειρά πραγμάτων που λειτούργησαν υπέρ της Red Bull, δίνοντας στον Verstappen τη νίκη και τον τίτλο.
Στην απομαγνητοφώνηση των ηχητικών συνομιλιών, ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Jonathan Wheatley, φέρεται να λέει στον Masi: “Αυτά τα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια, δεν χρειάζεται να τα αφήσεις να κάνουν τον γύρο της πίστας και να επιστρέψουν στο πίσω μέρος του grid. Απλά χρειάζεται να τα αφήσεις να περάσουν, και μετά θα έχουμε αγώνα μπροστά μας”.
Ο Masi στη συγκεκριμένη πρόταση απάντησε: “Κατανοητό”.
Αργότερα, μετά τα παράπονα του Toto Wolff στον Masi να αφήσει μόνο τα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια μεταξύ Hamilton και Verstappen να επιστρέψουν στον ίδιο γύρο, ο Masi απάντησε: “Toto, ήταν ένας αγώνας, εντάξει;”.
Από τη FIA ανακοίνωσαν πως γνωρίζουν το συγκεκριμένο ηχητικό και πως αποτελεί μέρος της έρευνας.
Ο πρώην οδηγός της F1 και παρουσιαστής, Martin Brundle, δήλωσε πως αυτό το ηχητικό κάνει τα πράγματα “πραγματικά άβολα”, τονίζοντας πως η F1 “δεν μπορεί” να έχει μπροστά της μια κατάσταση όπου οι ομάδες μπορούν να επηρεάζουν τη Διεύθυνση Αγώνα.
“Δεν είναι νέο αυτή η είδηση, και επίσης θεωρώ πως πρέπει να καταλάβουμε πως αυτό δεν ήταν απαραίτητα κάτι που ειπώθηκε στον Michael Masi, το οποίο δεν ήξερε ήδη”, δήλωσε ο Brundle στο Sky F1.
“Ας μην υποθέσουμε πως δίνει στον Masi πληροφορίες που ήδη δεν ήξερε αναφορικά με το τί μπορούσε και τί όχι να κάνει για τα μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω”.
“Φυσικά και είναι πολύ άβολο, και πολύς κόσμος έμεινε δυσαρεστημένος, οι φίλοι του Hamilton, οι φίλοι της Mercedes”.
“Και δεν χρειάζεται να είσαι καν φίλος του Hamilton για να θεωρήσεις πως θα μπορούσε να είναι 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, επειδή, για μένα, ο πραγματικά σημαντικός κανονισμός που δεν ακολουθήθηκε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν πως αυτό θα έπρεπε να είχε αποχωρήσει στο τέλος του επόμενου γύρου (ήτοι του τελευταίου του αγώνα)”.
“Αλλά επίσης ξέρουμε πως υπήρχαν άγραφοι κανόνες και συζητήσεις στα meetings, τα οποία όμως δεν θα πρέπει να βρίσκονται πιο πάνω από τίποτα, όπως το να μην τερματίσει ο αγώνας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας”.
“Πολύ απαράδεκτα τα όσα έγιναν. Συνάντησα τόσους φίλους που ήταν νέοι στη Formula 1 πέρσι ειδικά, αλλά και φιλάθλους γενικά, που αναστατώθηκαν πολύ απ’ όσα έγιναν”.
“Δεν μπορούμε, και ξέρουμε πως αυτό θα αλλάξει, να έχουμε ομάδες οι οποίες να μιλάνε στον διαιτητή όταν προσπαθεί να πάρει κρίσιμες αποφάσεις με τα μονοθέσια στην πίστα και ανθρώπους της πίστας μέσα και οχήματα”.
“Το μονοθέσιο πήρε φωτιά κάποια στιγμή (του Latifi). Προσπαθεί να διαχειριστεί την κατάσταση αυτή και δέχεται lobbying απ’ όλες τις μεριές”.
“Προσπαθείς να φανταστείς κάτι τέτοιο στο ποδόσφαιρο ή το rugby και είναι απολύτως απαράδεκτο. Και αυτό θα αλλάξει”.
“Δεν είναι όμορφο για τη Formula 1 καθόλου, αλλά δεν θεωρώ πως αυτό το ηχητικό σήμερα αλλάζει και τόσο το δυσάρεστο αφήγημα των όσων έγιναν”.
Η FIA θα ανακοινώσει τα ευρήματα της έρευνάς της πάνω στο θέμα την Παρασκευή του Grand Prix του Bahrain.
Ο διαχειριστικός διευθυντής της F1, Ross Brawn, ξεκαθάρισε ήδη πως αρχής γενομένης του 2022 οι ομάδες δεν θα μπορούν να επικοινωνούν με τον Διευθυντή Αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!