Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής αλλάζει και τα νέα που έρχονται από τον κόσμο των αγώνων αντοχής είναι ευχάριστα όσον αναφορά το κορυφαίο πρωτάθλημα των Prototypes αλλά και των Hypercars.
Πριν από δύο χρόνια οι συζητήσεις είχαν ξεκινήσει για την είσοδο μίας νέας κατηγορίας και την αναδιοργάνωση τόσο της κορυφαίας κατηγορίας Prototypes όσο και της κατηγορίας GTE.
Οι δύο διοργανωτές ACO και IMSA συμφώνησαν για την ίδρυση της κατηγορίας Hypercar και LMDh όπου οι κατασκευαστές των μονοθέσιων θα μπορούσαν να αγωνιστούν είτε στο πρωτάθλημα FIA WEC είτε στο πρωτάθλημα IMSA. Το μέλλον φάνηκε λαμπρό και με το άκουσμα αυτών των νέων, κατασκευαστές και οδηγοί ήδη ξεκίνησαν την προετοιμασία με τους νέους κανονισμούς να έχουν ανακοινωθεί από την FIA αλλά να αφήνουν ένα παράθυρο βελτίωσης και εξέλιξης για το μέλλον.
Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο ότι Toyota και Peugeot αγωνίζονται ήδη με τα νέα Hypercar στην κορυφαία κατηγορία του WEC ενώ η Glickenhaus δεν συμμετείχε στους τελευταίους δύο αγώνες της σεζόν σε Fuji και Bahrain στοχεύοντας στην εξέλιξη του μονοθέσιου για την σεζόν 2023. Από την άλλη μεριά η Γαλλική Alpine συμμετέχει με το μονοθέσιο προηγούμενης γενιάς LMP1, όπου μέχρι στιγμής τα πηγαίνει πολύ καλά έχοντας τα ηνία στο πρωτάθλημα μετά την εξαιρετική δουλειά που πραγματοποιούν οι μηχανικοί της. Η ομάδα της Alpine δεν έχει βρει κάποιον άμεσο συνεργάτη ή προμηθευτή για την συμμετοχή της στο πρωτάθλημα του 2023.
Οι ομάδες που έχουν ανακοινώσει την κατασκευή των Hypercars και την είσοδο τους στο WEC και το IMSA
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής – FIA WEC (LMH)
- Toyota
- Peugeot
- Glickenhaus*
- Porsche
- Cadillac
- Ferrari
- Bykolles/ Vanwall**
Πρωτάθλημα IMSA (LMDh)
- Porsche
- Cadillac
- Acura
- BMW
*Η Glickenhaus επιθυμεί να συμμετέχει στο FIA WEC την σεζόν 2023, όμως υπάρχει ένας κανονισμός που λέει ότι οι κατασκευαστές του IMSA θα πρέπει να έχουν πουλήσει περισσότερα από 2.500 αυτοκίνητα δρόμου στην Αμερική για να συμμετέχουν στα πρωταθλήματα. Είναι αβέβαιο ακόμη εάν τον συγκεκριμένο κανονισμό τον υιοθετήσει το FIA WEC και εάν καταφέρει η Glickenhaus να συμμετέχει στο IMSA καθώς η έδρα της βρίσκεται στην Αμερική. Να πούμε ότι η Glickenhaus δεν κατασκευάζει καθημερινά αυτοκίνητα δρόμου αλλά μόνο πολυτελή και γρήγορα αυτοκίνητα κατόπιν παραγγελίας.
**Στην περίπτωση της Bykolles/ Vanwall επικρατεί το απόλυτο μυστήριο. Όταν ακούσαμε την επιστροφή της Vanwall στους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού οι επευφημίες ήταν μεγάλες, όμως ύστερα από την αρνητική απάντηση για την είσοδο της Bykolles στο WEC η ομάδα δεν κατάφερε να πάρει την έγκριση και έτσι όλα βρίσκονται στον αέρα για την Βρετανική μάρκα. Η Bykolles δεν κατάφερε επίσης να περάσει και το homologation για το μονοθέσιο LMH.
Οι δοκιμές εξέλιξης και το υπάρχον grid
Εάν μπορούσαμε να πούμε με σιγουριά ότι μία ομάδα θα πρωταγωνιστήσει στους αγώνες αντοχής στις επόμενες σεζόν, αυτή θα ήταν η Toyota. Οι Ιάπωνες πρωταγωνιστούν και πρωτοπορούν ήδη στο FIA WEC με το LMH και παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν το 2022 στους αγώνες, όπου τα έλυσαν γρήγορα στους πρώτους δύο αγώνες, θα εμφανιστούν το 2023 με ένα άκρως διαφορετικό LMH το οποίο θα προσαρμόζεται πλήρως στους νέους κανονισμούς.
Η είσοδος της Peugeot από την άλλη ήταν μία επιλογή για “προετοιμασία” ενόψει του 2023 με τα δύο μονοθέσια της Γαλλικής μάρκας να είναι γρήγορα σε ταχύτητα παρά τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισαν.
Στον αντίποδα οι ιδιωτικές ομάδες Glickehaus και Alpine συμμετείχαν στο πρωτάθλημα του 2022 δίνοντας την δική τους μάχη, με την Alpine να ψάχνει συνεργάτη για το 2023 και με τους ιθύνοντες να τονίζουν ότι εάν δεν βρεθεί η χρυσή τομή θα επιστρέψουν στην δεύτερη κατηγορία LMP2. Η δεύτερη ιδιωτική ομάδα Glickenhaus εξέφρασε το ενδιαφέρον της για τους αγώνες του 2023 όμως οι υπεύθυνοι της FIA, ACO και WEC, ζητούν εγγυήσεις και την συμμετοχή σε όλους τους αγώνες και όχι σε μεμονωμένους από την Αμερικάνικη ομάδα.
Οι ομάδες που θα δούμε στην πίστα από το 2023 με τα νέα LMH και LMDh είναι οι BMW, Cadillac, Porsche, Ferrari και Acura.
Porsche, BMW και Ferrari έχουν ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές εξέλιξης με τα νέα LMH σε πίστες στην Ευρώπη αλλά και στην Αμερική και περιμένουμε να δούμε τους συγκεκριμένους κατασκευαστές στον πρώτο αγώνα του 2023. Από εκεί και έπειτα συγκρίσεις δεν μπορούν να γίνουν με τις ομάδες να κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους ενόψει της νέας χρονιάς.
Τα τελευταία νέα από το Le Mans και την καθιερωμένη ετήσια συνέντευξη τύπου της ACO που είχε γίνει για το 2023, έλεγαν ότι θα δούμε την είσοδο ιδιωτικών ομάδων με εργοστασιακά LMH από τους μεγάλους κατασκευαστές. Porsche, Peugeot, Ferrari και πολλές άλλες μάρκες εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους ώστε να πουλήσουν τα Hypercars σε ιδιώτες και έτσι να αυξηθεί ο ανταγωνισμός στην υπάρχον κατηγορία ή σε μία νέα κατηγορία.
Να σημειωθεί ότι ενδιαφέρον έχουν εκφράσει και οι Lamborghini, Ford, Bentley, Isotta Franschini. Αρνητικά για την είσοδο της στους αγώνες αντοχής έχει απαντήσει η Audi, με την Γερμανική μάρκα να κάνει την είσοδο της στην Formula 1.
Ο ρόλος της FIA και η αναγέννηση των αγώνων αντοχής
Το ενδιαφέρον του κόσμου άρχισε να γίνεται μεγαλώνει ύστερα από το άκουσμα για την είσοδο νέων ομάδων και κατασκευαστών στα πρωταθλήματα του IMSA και της FIA, με το κοινό του μηχανοκίνητου αθλητισμού να επιθυμεί την επιστροφή του ανταγωνισμού στις 24 ώρες του Le Mans, στις 24 ώρες του Sebring, στην Daytona, στο Spa και σε πολλούς άλλους θρυλικούς αγώνες και πίστες.
Ο πρόεδρος της FIA μαζί με τον πρόεδρο της Formula 1 ανακοίνωσαν ότι το 2023 δεν θα υπάρξει αγώνας το ίδιο σαββατοκύριακο των 24 ωρών του Le Mans με την Formula 1, ενώ έμεινε ανοικτό το ενδεχόμενο να δούμε οδηγούς της Formula 1 και στον θρυλικό αγώνα του Le Mans.
Το πρόγραμμα ωστόσο του WEC δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη και είναι το μοναδικό πρόγραμμα από όλα τα υπόλοιπα πρωταθλήματα που δεν γνωρίζουμε πόσους αγώνες θα συμπεριλαμβάνει. Σε μία προσπάθεια αλλαγής ο κόσμος των αγώνων αντοχής περιμένει να δει ακόμα περισσότερους αγώνες σε θρυλικές πίστες αλλά και περισσότερο ενδιαφέρον από τις ψηφιακές πλατφόρμες του WEC και του IMSA, με το πρόβλημα μετάδοσης τα σαββατοκύριακα να παραμένει σοβαρό καθώς η ζωντανή μετάδοση το 2022 αφορούσε μόνος για τις κατατακτήριες και τον αγώνα, με την προβολή και την ενημέρωση των αγώνων να είναι πολύ μικρή για το μέγεθος της FIA.
*Θα ακολουθήσει ξεχωριστό άρθρο για την αλλαγή της κατηγορίας των αυτοκινήτων GT από GTE σε GT3, καθώς και την παρουσία της LMP2.
**Ως F1fan.gr καταλαβαίνουμε απόλυτα ότι οι αγώνες αντοχής αλλάζουν από το 2023 και το ενδιαφέρον επιστρέφει και πάλι στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετά από πολλά χρόνια απουσίας. Τις τελευταίες σεζόν η αίγλη είχε χαθεί από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και με την Formula 1 να ‘σκεπάζει’ τους αγώνες αντοχής τα πράγματα έγιναν ολοένα και πιο δύσκολα. Η ομάδα του F1fan.gr θα συνεχίζει να σας μεταφέρει όλα τα νέα των αγώνων του FIA WEC και θα σας ενημερώνει με όσα συμβαίνουν εντός και εκτός πίστας με αποκλειστικές συνεντεύξεις, αφιερώματα και πολλά άλλα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!