Ο αντιπρόεδρος της Ferrari, Piero Ferrari, δεν κατανοεί το γιατί η Formula 1 ξοδεύει τόσα πολλά στο να σχεδιάζει νέες τεχνολογίες και έπειτα να τις κρατά κρυφές.
Η Formula 1 ανέκαθεν αποτελούσε πεδίο δόξης λαμπρό αναφορικά με τις νέες τεχνολογίες που εξελίσσονταν για την αυτοκινητοβιομηχανία, Πρόσφατα βέβαια, η αποτελεσματικότητα του αθλήματος σε αυτό το κομμάτι έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση.
Αρχικά ήταν οι υβριδικές μονάδες ισχύος. Αν και πλέον έχουν τις μεγαλύτερες θερμικές αποδόσεις στον κόσμο, είναι υπερβολικά ακριβές και περίπλοκες ώστε να ενταχθούν σύντομα στα αυτοκίνητα, ενώ και η παγκόσμια προσοχή έχει αρχίσει να μετατοπίζεται προς τον ηλεκτρισμό (Formula E).
O Piero Ferrari, αντιπρόεδρος της ιταλικής φίρμας, δεν έχει κάποιο πρόβλημα με την τεχνολογία. Αυτό που δεν κατανοεί όμως είναι το γιατί οι ομάδες παλεύουν ώστε να τις κρατήσουν κρυφές. Πιστεύει επίσης πως η Formula 1 έκανε κακή δουλειά στο να τονίσει το πόσο γρήγορα είναι τα τωρινά της μονοθέσια, τα ταχύτερα της ιστορίας του αθλήματος, στη Formula 1.
“Πρόσφατα μίλησα σχετικά με αυτό με τον Bernie Ecclestone, με τον οποίο περιστασιακά μιλάω στο τηλέφωνο. Η Formula 1 πρέπει να είναι ένα άθλημα που θα πρέπει να επιστρέψει στο να προσφέρει ένα σόου που θα διασκεδάζει τους ενθουσιώδεις με αυτό”, δήλωσε στο Motortsport.com.
“Έχουμε πολύ γρήγορα μονοθέσια με πολύ προηγμένη τεχνολογία. Ωστόσο, κανείς δεν ξέρει σχετικά με αυτά”.
“Φυσικά, αυτό γίνεται επειδή μερικές ιδέες καλύπτονται με άδεια πατέντας. Αλλά ξοδεύουμε τρομακτικά ποσά χρημάτων και ύστερα κρατάμε τα πάντα κρυφά. Εξηγήστε μου ποιο είναι το νόημα σε αυτό”.
“Με τα αποτελέσματα της πανδημίας, μπορείς να ακολουθήσεις τη F1 μόνο από την τηλεόραση. Τρέχουμε με τα ταχύτερα μονοθέσια της ιστορίας, αλλά οι εικόνες που παίρνουμε από την τηλεόραση δεν σου δίνουν την αίσθηση που παίρνεις όταν βρίσκεσαι στην πίστα και όλα είναι πραγματικά. Αυτό που λαμβάνει ο κόσμος και οι φίλαθλοι είναι κάτι διαφορετικό”.
“Υπάρχουν μονοθέσια της F1 που περνάνε τα 330 km/h, αλλά το να τα παρακολουθούμε τηλεοπτικά δεν παίρνουμε το αίσθημα μιας μεγαλύτερης ταχύτητας σε σχέση με έναν αγώνα Formula 2. Δεν είμαι κατά της τεχνολογικής έρευνας, το αντίθετο μάλιστα”.
Από φέτος, η Formula 1 εισήγαγε πλαφόν στα κόστη, με κάθε ομάδα πλέον να μπορεί να ξοδέψει μέχρι 145 εκατ.$ για το μονοθέσιό της. Στη Ferrari όμως θεωρούν πως το κόστος των μονάδων ισχύος, το οποίο είναι πολύ μεγάλο για τα τωρινά δεδομένα, δεν έχει αντιμετωπιστεί.
Η νέα γενιά των κινητήρων της Formula 1 αναμένεται να φτάσει το 2025, με προσήλωση στη μείωση του κόστους και τη μεγαλύτερη αξιοπιστία των μπαταριών.
“Φυσικά, αλλά έχουμε ακόμα δουλειά με τους κινητήρες, οι οποίοι ακόμα κοστίζουν το ίδιο με αυτό που κόστιζαν, αν και περιοριζόμαστε στις τρεις μονάδες ισχύος ανά οδηγό τη σεζόν”, απάντησε ο Ferrari όταν ρωτήθηκε σχετικά με την εισαγωγή του budget cap ως μέρος της προσπάθειας για τη συνολική διαχείριση του κόστους.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!