Οι ομάδες της Formula 1 θα πρέπει να ανακτήσουν γύρω στο μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο για το 2023, καθώς οι νέοι κανονισμοί για τα πατώματα που αποσκοπούν στη μείωση των αναπηδήσεων θα έχουν αντίκτυπο και στην απόδοση.
Οι υπερβολικές και ανά περιπτώσεις βίαιες αναπηδήσεις, το λεγόμενο porpoising, προέκυψαν την προηγούμενη χρονιά ως απόρροια των νέων ground effect σχεδιασμών. Επικαλούμενη την ασφάλεια και υγεία των οδηγών και κατόπιν επικλήσεων, η FIA τελικά επενέβη επιχειρώντας να τις περιορίσει.
Η πρώτη, βραχυπρόθεσμη αλλαγή ήρθε υπό τη μορφή ενός τεστ ταλάντωσης, με την αρχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού να αναμένει τη νέα χρονιά πριν κάνει πιο σημαντικές και επιδραστικές αλλαγές στους κανονισμούς.
Μια από τις σημαντικότερες εξ αυτών είναι η αύξηση της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά, καθιστώντας πολύ πιο δύσκολο να «χαμηλώσει» αρκετά ένα μονοθέσιο ώστε να ξεκινήσει αναπηδήσεις. Η κίνηση αυτή βέβαια επηρεάζει αρνητικά τη συνολική αεροδυναμική του μονοθεσίου.
Ο τεχνικός διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είναι βέβαιος ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς ήταν αναγκαίες.
«Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι κάναμε το σωστό. Προσπαθήσαμε να βρούμε μια πρακτική, βραχυπρόθεσμη λύση και μία μεσοπρόθεσμη λύση,» δήλωσε σχετικά.
«Δε θα εξαλείψει υποχρεωτικά τις αναπηδήσεις, αλλά είναι ένα βήμα προς τα κει.»
Όταν ερωτήθηκε πόση κάθετη δύναμη αναμένεται να χάσουν οι ομάδες, ο Τομπάζης δεν ήταν απόλυτος στους λογαριασμούς του.
«Όχι πάρα πολλή. Θα έλεγα ότι πρόκειται να χάσουν 15 με 20 μονάδες κάθετης δύναμης που αντιστοιχεί ίσως σε μισό δευτερόλεπτο, ή κάπου εκεί. Ίσως.
Αλλά μετά προφανώς η εξέλιξη θα το ξεπεράσει αυτό.»
Αν και υπήρξαν κάποιοι που προέβλεψαν, βασισμένοι και στην ιστορία του αθλήματος και τα παλιά ground effect μονοθέσια που είχε πρωτοπαρουσιάσει στα τέλη της δεκαετίας του ’70 η Lotus, ότι οι αναπηδήσεις θα έπαιζαν σημαντικό ρόλο, ο Τομπάζης πιστεύει ότι κανείς δεν περίμενε πραγματικά να είναι το πρόβλημα όσο σοβαρό αποδείχτηκε στην αρχή της σεζόν.
«Εξέπληξε άπαντες. Είχα μερικά αυτάρεσκα σχόλια από μερικούς στο ιστορικό μας τμήμα και ιστοριοδίφες και ούτω καθεξής. Αλλά στην πραγματικότητα, κανείς δεν το είχε στ’αλήθεια προβλέψει σωστά,» είπε ο διευθυντής.
«Αλλά αφότου είχε γίνει κατανοητό το πως προκύπτει το πρόβλημα, πήραμε κάποια μέτρα και εν τω μεταξύ οι ομάδες έμαθαν πολλά γι’αυτό,» πρόσθεσε.
«Νομίζω ότι συνολικά ναι, ξεκάθαρα έχει υπάρξει τεράστια, τεράστια αλλαγή μετά το Baku, για πράδειγμα, όπου ξέρουμε τι συνέβη.»
Παρά τις εξελίξεις αυτές πάντως, ο Τομπάζης δεν περιμένει ότι το πρόβλημα θα εξαφανιστεί.
«Νομίζω ότι θα μειωθεί με τις αλλαγές. Αλλά το κατά πόσο θα έχουμε απομακρυνθεί αρκετά από αυτό ή αν περιστασιακά θα το ξαναέχουμε, μένει να το δούμε.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!