Η Aston Martin φαίνεται ότι έχει πάλι μερικές ιδιαίτερες λύσεις, βάσει δηλώσεων από τους αρμόδιους για το μονοθέσιο του 2023.
Η ομάδα του Silverstone ετοιμάζεται να αποκαλύψει την AMR23 στο εργοστάσιό της στις 13 Φεβρουαρίου, με τον ενδιαφέρον γύρω από την ομάδα να έχει αυξηθεί χάρη και στην υπογραφή συμβολαίου με τον Fernando Alonso το περασμένο καλοκαίρι.
Αν και, αναμενόμενα, λεπτομέρειες δε δίνονται ακόμα γύρω από το νέο μονοθέσιο, ο τεχνικός υποδιευθυντής της Aston Martin Eric Blandin αναφέρθηκε σε ενδιαφέρουσες ιδέες που έχουν εφαρμοστεί και που ίσως να εκμεταλλεύονται παραθυράκια στους κανονισμούς, παρά την αυστηροποίηση αυτών για το 2023.
«Έχουμε εφαρμόσει μερικές εξυπνές καινοτομίες στο νέο μονοθέσιο – είναι το κερασάκι στην τούρτα. Είναι ωραίο να τις έχουμε, αλλά δεν είναι και αναγκαίες,» δήλωσε ο Blandin σε συνέντευξη που ανάρτησε η ομάδα στην ιστοσελίδα της.
«Είναι καλό όταν έχεις ένα μικρό παραθυράκι και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ως πλεονέκτημα, αλλά συνήθως δεν μπορείς να βασίσεις ένα ολόκληρο μονοθέσιο γύρω από αυτό. Αντίθετα, είναι απαραίτητο να πετύχεις τα βασικά και μετά μπορείς να κάνεις προσθήκες.»
Τέτοιες κινήσεις ενέχουν κινδύνους, οπότε μια συνέχεια από την προηγούμενη χρονιά είναι χρήσιμη κατά τον υποδιευθυντή.
«Όταν έχεις να φτιάξεις ένα νέο μονοθέσιο, ταυτοποιείς τους περιορισμούς σου από την προηγούμενη χρονιά – και πως μπορείς να τους ξεπεράσεις με το νέο σχέδιο – και ορίζεις την αρχιτεκτονική που θα σου δώσει τις περισσότερες δυνατότητες για το μέλλον.
Αν ακολουθήσεις τη λάθος ιδέα, μπορεί να καταλήξεις αυτοπεριορισμένος – ξεμένεις από δυνατότητα εξέλιξης – και αυτή είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση για να ανακάμψεις.»
Η Aston Martin εκμεταλλεύτηκε παραθυράκι στους κανονισμούς και το 2022, με την ιδιαίτερη πίσω αεροτομή που παρουσίασε στο Grand Prix Ουγγαρίας το 2022.
Η λύση της ομάδας, που δανειζόταν χαρακτηριστικά από παλαιότερες πτέρυγες προκειμένου να παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη, παρέκαμπτε έξυπνα τους κανονισμούς που αποσκοπούσαν στον περιορισμό των ομάδων στο συγκεκριμένο τομέα και είχε κριθεί καθ’όλα νόμιμη. Ωστόσο, αυτό δε θα ισχύει και για το 2023, καθώς το σχέδιο έχει απαγορευτεί κατόπιν αλλαγών σε αυτούς τους κανονισμούς.
Συνολικά, η AMR23 αναμένεται να είναι αρκετά διαφορετική από το μονοθέσιο της προηγούμενης σεζόν, το οποίο χρειάστηκε επανασχεδίαση προς το μέσον του πρωταθλήματος καθώς η ομάδα αποφάσισε ότι η αρχική κατεύθυνση ήταν λάθος.
Οπότε τα μαθήματα του περσινού σχεδίου έχουν οδηγήσει σε μια εντελώς νέα προσέγγιση κατά τον Blandin.
«Πήραμε όλα τα μαθήματα από το μονοθέσιο της προηγούμενης χρονιάς και τα εφαρμόσαμε στο μονοθέσιο αυτής της χρονιάς.
Είναι πολύ μεγάλο το μέρος της AMR23 που είναι καινούργιο, είναι εντελώς διαφορετική από την AMR22. Έχουμε αλλάξει περισσότερο από το 90% των μερών και περισσότερο από το 95% των αεροδυναμικών επιφανειών είναι διαφορετικές.»
Ο Blandin επιβεβαίωσε επίσης ότι, όπως και το 2022, η Aston Martin θα αποκαλύψει το πραγματικό της σχέδιο στην παρουσίαση και όχι το παλιό με νέα χρώματα.
«Θα αποκαλύψουμε το πραγματικό μονοθέσιο, όπως κάναμε την προηγούμενη χρονιά. Το μονοθέσιο που θα αποκαλύψουμε στο νέο μας εργοστάσιο στο Silverstone στις 13 Φεβρουαρίου θα είναι η αληθινή AMR23. Δε θα απογοητεύσουμε τους οπαδούς.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!