Η καλοκαιρινή διακοπή στη Formula 1 έχει φέρει μια παύση στη δράση εντός πίστας. Γι’ αυτό και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνουμε μια αναδρομή στις επιδόσεις των ομάδων ακριβώς ένα χρόνο πριν και να τις συγκρίνουμε με τις φετινές τους, σε μια προσπάθεια να βρούμε τους νικητές και τους χαμένους.
Mercedes
Σύνολο βαθμών φέτος: 438Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 345Διαφορά: +93
Πάνω που η κυριαρχία της Mercedes στην υβριδική εποχή είχε πείσει όλους πως δε θα μπορούσε να γίνει ακόμα μεγαλύτερη, η γερμανική ομάδα τους διέψευσε όλους. Σε μια χρονιά που βρίσκεται τις περισσότερες φορές τουλάχιστον ένα σκαλί μπροστά από τους διώκτες της, έχει καταφέρει να κερδίσει 10 από τους 12 αγώνες.
Ένα σερί πέντε διαδοχικών 1-2 στους πρώτους πέντε αγώνες, έδωσε ώθηση στα ασημί βέλη, τα οποία με ένα άθροισμα 438 βαθμών φέτος, δείχνουν ότι δε μπορούν με τίποτα να χάσουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Και οι δύο οδηγοί της ομάδας, Lewis Hamilton και Valtteri Bottas, είναι αρκετά βελτιωμένοι φέτος, σε μια σεζόν που τα πράγματα δείχνουν πως στο Brackley θα καταλήξουν και οι δύο τίτλοι.
Ferrari
Σύνολο βαθμών φέτος: 288Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 335Διαφορά: -47
Για τη Scuderia, η φετινή σεζόν δεν εξελίσσεται καλά. Η πρώτη πολυπόθητη νίκη για το 2019 δεν έχει έρθει ακόμα (αν και σε κάποιες περιπτώσεις ήταν πολύ κοντά), το μονοθέσιο δεν δείχνει στο ίδιο επίπεδο με αυτό της Mercedes, εσχάτως ίσως και της Red Bull και οι ατυχίες συχνά χτυπούν την πόρτα του Maranello.
Κάποιες φορές είναι θέματα αξιοπιστίας, άλλες είναι οδηγικά λάθη, άλλες κάποια κακή στρατηγική αγώνα. Σχεδόν σε κάθε Σαββατοκύριακο θα υπάρχει κάτι στο οποίο αντιμετωπίσουν πρόβλημα τα κόκκινα μονοθέσια, ενώ το πλεονέκτημα που αποδεδειγμένα έχει η SF-90 στην τελική στις ευθείες, δεν είναι αρκετό, με την αεροδυναμική να είναι το αδύναμο σημείο του φετινού μονοθεσίου. Η αλήθεια είναι πως αν η Red Bull είχε έναν δεύτερο οδηγό πιο συνεπή ως προς τους βαθμούς, η Ferrari δε θα βρισκόταν στη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Απομένουν 9 αγώνες ώστε να αποδείξει η Scuderia αν μπορεί φέτος να ανέβει στην κορυφή του βάθρου.
Red Bull
Σύνολο βαθμών φέτος: 244Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 223Διαφορά: +21
Η αλλαγή κινητήρα στη Red Bull, η οποία από τη Renault επέλεξε τη Honda, αποδείχτηκε τελικά μια καλή επιλογή. Καλή από το γεγονός πως η διαφορά πόντων είναι θετική, με τη Honda να δείχνει πως έχει ξεπεράσει τα προβλήματα αξιοπιστίας της. Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, η ομάδα με έδρα το Milton Keynes δεν έχει βρεθεί εν μέσω εκπλήξεων, έχοντας καταφέρει να ανέβει 2 φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, με τον Max Verstappen να δείχνει πολύ ικανός στο να διεκδικεί νίκες.
Η δυσκολία της ομάδας έγκειται στο να βρει έναν 2ο οδηγό που να συνεισφέρει αρκετά στο κομμάτι των βαθμών. Ο Pierre Gasly, έχει δώσει φέτος στην ομάδα μονάχα 63 βαθμούς, και αυτός ήταν ο κύριος λόγος που αντικαταστάθηκε. Αν αναλογιστούμε ότι στο τιμόνι της έτερης Red Bull βρισκόταν ο Daniel Ricciardo με 118 βαθμούς και 4 εγκαταλείψεις, τότε είναι ξεκάθαρος ο λόγος απομάκρυνσης του Γάλλου.
McLaren
Σύνολο βαθμών φέτος: 82Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 52Διαφορά: +30
Είναι ενθαρρυντικό που μια τόσο ιστορική ομάδα όσο η McLaren βρίσκει τα πατήματά της μετά από αρκετές πολύ δύσκολες χρονιές. Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα προς την πλήρη ανάκαμψη, όμως τα πρώτα βήματα έχουν στεφθεί με επιτυχία.
Το οδηγικό δίδυμο της ομάδας φέτος είναι πολλά υποσχόμενο και σχετικά σταθερό ως προς την είσοδό του στο top-10. Οι Carlos Sainz και Lando Norris, έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου, ενώ και η έλευση νέου επικεφαλής είναι σημαντική, με τον Andreas Seidl να δείχνει ικανός να τρέξει σωστά την ομάδα και να ξεδιαλύνει τα θολά σημεία στο Woking. Έχοντας ήδη ξεπεράσει το περσινό άθροισμα βαθμών, που ήταν 62, και έχοντας ένα μονοθέσιο που δείχνει πως είναι συνολικά το καλύτερο από το midfield, η ομάδα αρχίζει να κοιτάει προς το επόμενο βήμα για το 2020.
Toro Rosso
Σύνολο βαθμών φέτος: 43Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 28Διαφορά: +15
Η 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι το καλύτερο νέο για την Toro Rosso μέχρι τώρα στη σεζόν. Μια 5η θέση που εν πολλοίς οφείλεται στο βάθρο που κατάφερε να πάρει η ομάδα στο Hockenheim, με τον Daniil Kvyat.
Ωστόσο, και πριν τη Γερμανία, η ομάδα είχε να επιδείξει ορισμένους πολύ καλούς και δυνατούς αγώνες, ενώ είχε και το προνόμιο να απολαμβάνει το ταλέντο του rookie, Alexander Albon. Οι επιδόσεις του νεαρού ανταμείφθηκαν με μια θέση στη Red Bull για τους εναπομείναντες 9 αγώνες. Μένει να αποδειχτεί εάν η ομάδα είναι ικανή για επιπλέον καλά αποτελέσματα.
Renault
Σύνολο βαθμών φέτος: 39Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 82Διαφορά: -43
Πιθανότατα, όταν πέρυσι ο Daniel Ricciardo συμφωνούσε με την ομάδα του Enstone, δεν υπήρχε στο μυαλό του η φετινή πορεία. Η Renault φέτος δείχνει να μην μπορεί να βρει το περσινό πολύ καλό της πρόσωπο, που της είχε δώσει τον άτυπο τίτλο της best of the rest ομάδας. Και ενώ στο τέλος της περσινής χρονιάς, τα βλέμματα ήταν προς τα πάνω, φέτος η ιστορία είναι τελείως διαφορετική. Η McLaren, που έχει τον ίδιο κινητήρα με την εργοστασιακή Renault, είναι σε πολύ πιο ανοδική τροχιά, γεγονός που εγείρει πολλές ερωτήσεις μέσα στην ομάδα, ενώ σε αρκετούς αγώνες τα μονοθέσια δεν ήταν αρκετά ανταγωνιστικά προκειμένου να τερματίσουν μέσα στη βαθμολογούμενη 10αδα.
Στη Renault πρέπει να βρουν άμεσα το τί ευθύνεται γι’ αυτό εάν θέλουν να έχουν ελπίδες για την 4η θέση φέτος.
Alfa Romeo
Σύνολο βαθμών φέτος: 32Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 18Διαφορά: +14
Φέτος η Alfa έχει κάνει ένα θετικό άλμα προς τα πάνω, το οποίο έχει και ονοματεπώνυμο. Η έλευση του Kimi Raikkonen έχει βοηθήσει πολύ την ομάδα. Ο Φινλανδός, χωρίς τις πιέσεις της Ferrari, αποδίδει πολύ καλά, όντας κοντά στο κύκνειο άσμα του. Ωστόσο, ευρισκόμενος σε ανάλογη θέση με τον Max Verstappen, είναι ουσιαστικά ο μόνος που συνεισφέρει σε βαθμούς για την ομάδα του. Ο Raikkonen θεωρεί πως οι 32 βαθμοί είναι λίγοι για τις δυνατότητες του μονοθεσίου και την πρόοδο που έχει κάνει η ομάδα.
Μένει στο υπόλοιπο της σεζόν να αποδειχθεί αν η θέση τους είναι ψηλότερα ή χαμηλότερα στην κατάταξη.
SportPesa Racing Point
Σύνολο βαθμών φέτος: 31Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 59Διαφορά: -28
Πρόκειται για μια διαφορά εν πολλοίς αναμενόμενη. Τους τελευταίους 12 μήνες η ομάδα βιώνει μια απότομη μεταβατική περίοδο, της οποίας οι επιπτώσεις είναι ακόμα παρούσες.
Η όλη υπόθεση καθυστέρησε πολύ την ανάπτυξη του μονοθεσίου του 2019, γι’ αυτό και η ομάδα προσπαθεί να προλάβει όλους τους από πάνω της. Τα καλά νέα ωστόσο, είναι πως τα χειρότερα πέρασαν. Υπάρχουν αρκετοί πόροι πλέον ώστε η ομάδα να είναι πιο επιθετική στις εξελίξεις που φέρνει μέσα στο υπόλοιπο της σεζόν. Και σίγουρα τα περιθώρια βελτίωσης είναι μεγάλα. Μένει να αποδειχτεί πόσο ψηλά μπορούν να τους φέρουν αυτές οι βελτιώσεις μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν.
Haas
Σύνολο βαθμών φέτος: 26Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 66Διαφορά: -40
Η αμερικάνικη ομάδα αντιμετωπίζει φέτος ένα βουνό από δυσκολίες. Αρχικά, είναι τα περί μονοθεσίου. H VF-19 έχει αποδειχτεί πολύ περίεργη, με την απόδοσή της να παρουσιάζει αρκετές διακυμάνσεις, μέσα και στο ίδιο Σαββατοκύριακο πολλές φορές. Η διαχείριση των ελαστικών είναι πολύ κακή, και στην ομάδα ακόμα προσπαθούν να βρουν τον λόγο.
Σε όλα αυτά προσθέστε και την υπόθεση με τον χορηγό της ομάδας, την Rich Energy και την εσωτερική διαμάχη μεταξύ των δύο οδηγών, οι οποίοι σε πολλούς αγώνες είχαν μεταξύ τους συμβάντα τα οποία στέρησαν πολύτιμους βαθμούς ενδεχομένως, και έχετε μια τέλεια συνταγή για αποτυχία.
Στη Haas απαιτείται καθαρό μυαλό και σκέψη αν θέλουν να έχουν ελπίδες για μελλοντική βελτίωση,
Williams
Σύνολο βαθμών φέτος: 1Σύνολο βαθμών ίδια περίοδο πέρυσι: 4Διαφορά: -3
Δυσκολίες και φέτος στην Williams. Στην περίπτωση της ιστορικής ομάδας του Grove, ισχύει η λαϊκή ρήση ‘η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται’. Όταν δεν κατάφεραν να συμμετάσχουν στην πρώτη περίοδο χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη, τα πράγματα άρχισαν να σκουραίνουν για την ομάδα. Έχουν μείνει πολύ πίσω σε σχέση με όλους στην κούρσα του πρωταθλήματος και της εξέλιξης του μονοθεσίου.
Η αποδέσμευση του Paddy Lowe ξεκαθάρισε τα πράγματα, ωστόσο το μόνο που μπορεί φέτος να κάνει η ομάδα είναι να μάθει από τα φετινά της λάθη ώστε να μην πέσει ξανά σε τέτοια επίπεδα.
Η αλήθεια είναι πως, περιμένουν πως και πως το 2020.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!