Αν και μεγάλο μέρος του μονοθεσίου της Ferrari έμεινε ίδιο από το 2020 στο 2021, αρκετά νέα εξαρτήματα και αλλαγές μπορούν να φανούν από τις πρώτες φωτογραφίες της SF21.
Τερματίζοντας στην 6η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών πέρυσι, το 2020, η Ferrari διένυσε τη χειρότερη σεζόν της μέσα στα τελευταία 40 χρόνια. Φέτος, πρωταρχικός στόχος που τέθηκε είναι το να ξεφύγει η ομάδα απ’ την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει, προσπαθώντας να βαδίσει προς την κορυφή του grid.
Μετά την αποκάλυψη του νέου μονοθεσίου που έγινε λίγες ώρες πριν από τη Scuderia, ανώτερα στελέχη της ομάδας εξήγησαν το τί άλλαξε με το νέο αυτό μονοθέσιο, καθώς και το πώς ελπίζουν πως αυτές θα οδηγήσουν σε ένα βήμα προόδου.
“Όταν ξεκινήσαμε με το project της SF21, πρώτη μας δουλειά ήταν να βρούμε σε ποια περιοχή του μονοθεσίου θα έπρεπε να εστιάσουμε ώστε να πετύχουμε ριζική αλλαγή”, δήλωσε ο Enrico Cardile, επικεφαλής του τμήματος σασί.
“Επιλέξαμε το πίσω μέρος, σχεδιάζοντας νέο κιβώτιο και ένα νέο σύστημα ανάρτησης. Αυτά, μαζί με τις προσπάθειες που έγιναν από τους συναδέλφους μας στη μονάδα ισχύος οδήγησαν σε ένα αρκετά πιο συμπιεσμένο πίσω μέρος.
“Επίσης, εξετάσαμε το σύστημα ψύξης, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα του κεντρικού εναλλάκτη και σχεδιάσαμε το σώμα με περισσότερο downwashing (η αλλαγή κατεύθυνσης του αέρα που ανακλάται από την αεροδυναμική δραστηριότητα γύρω από το μονοθέσιο)”.
“Η αεροδυναμική ήταν μια από τις περιοχές που επηρεάστηκαν περισσότερο από τις φετινές αλλαγές κανονισμών, με στόχο τη μείωση της ικανότητας των μονοθεσίων να παράγουν κατακόρυφα φορτία, ώστε να μην εφαρμόζονται μεγάλες πιέσεις στα ελαστικά”.
“Γι’ αυτό, καθώς ξεκινήσαμε να εξελίσσουμε την αεροδυναμική του μονοθεσίου, θέσαμε στους εαυτούς μας δύο στόχους: το να ανακτήσουμε περισσότερη κάθετη δύναμη απ’ ότι χάσαμε απ’ την αλλαγή κανονισμών και το να μειώσουμε την αντίσταση του μονοθεσίου (drag)”.
“Λόγω των κανονισμών, στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου μπορούσαν να γίνουν λιγότερο δραστικές αλλαγές”.
“Έτσι, εξελίξαμε μια νέα εμπρός πτέρυγα η οποία δουλεύει σε συνεργασία με τη νέα μας φιλοσοφία σχετικά με το ρύγχος. Αλλά το σασί και η ανάρτηση (εμπρός) είναι τα ίδια από την περσινή SF1000”.
Άλλη μια προφανής περιοχή που υστερούσε η περσινή Ferrari ήταν το κομμάτι του κινητήρα. Ωστόσο, μέσα στον χειμώνα κατασκευάστηκε ένας εντελώς νέος κινητήρας για το 2021. Στη Scuderia έχουν ήδη δει τα δεδομένα που έχουν βγει από τις δοκιμές του. Σύμφωνα με αυτά, το συνολικό πακέτο έχει βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με πέρυσι”.
“Ως μηχανικοί κινητήρα, η περσινή σεζόν έδωσε μια ξεκάθαρη εικόνα για το από πού θα έπρεπε να ξεκινήσουμε”, δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος μονάδας ισχύος, Enrico Gualtieri.
“Ήταν αυτή η επίγνωσή μας, σε συνδυασμό με την αποφασιστικότητά μας, τα ταλέντα μας και αυτά των συνεργατών μας που οδήγησαν στη δημιουργία της 065/6 μονάδα ισχύος για τη σεζόν 2021”.
“Ακολουθήσαμε μια συστηματική προσέγγιση, με όλα τα τμήματα, σχεδιασμός, προσομοίωση, ανάπτυξη, πίστα, συνεργαζόμενοι ώστε να βρούμε οποιαδήποτε ευκαιρία για βελτίωση”.
“Μαζί με τους συνεργάτες μας στο κομμάτι του σασί, δουλέψαμε πολύ στη διαρρύθμιση της μονάδας ισχύος, ώστε να φτιάξουμε ένα συνολικό σχέδιο του μονοθεσίου που θα ήταν όσο πιο αποδοτικό γίνεται”.
“Με τη ΜΕΚ, εστιάσαμε στο να αυξήσουμε το επίπεδο θερμικής απόδοσής της, σε συνδυασμό με τον συνεργάτη μας, τη Shell, και αυτό παρήγαγε μια βελτίωση στο γυρολόγιο που εκτιμούμε πως θα είναι πάνω από ένα δέκατο του δευτερολέπτου”.
“Επίσης κάναμε περαιτέρω εξέλιξη στο υβριδικό σύστημα και τα ηλεκτρονικά, ώστε να αναθεωρήσουμε και να βελτιστοποιήσουμε όλα του τα εξαρτήματα. Όλα αυτά σε μια σεζόν όπου ο χρόνος δοκιμών των κινητήρων στις κλίνες δοκιμών έχει μειωθεί ακόμα περισσότερο”.
Μέσα στις επόμενες μέρες, η δουλειά των ανθρώπων της Ferrari αναμένεται να φανεί εντός πίστας, όταν και η SF21, μαζί με τα άλλα 9 μονοθέσια, αναμένεται να λάβει μέρος στις δοκιμές του Μπαχρέιν, το τριήμερο 12-14 Μαρτίου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!