10 χρόνια στην Οδύσσεια ο καρτερικός αγώνας επιβίωσης προς την επιτυχία έκανε τον Οδυσσέα να περάσει από χίλια βασανιστήρια τα οποία υπέμενε στωικά μέχρι να φτάσει στην Μνηστηροφονία , όπου σκοτώνει τον Αντίνοο και λέει στους μνηστήρες ποιος είναι και ότι τώρα θα πληρώσουν για όλα. Και πλήρωσαν. Κάτι τέτοιο ονειρεύεται και η McLaren μετά την δικιά της Οδύσσεια, μιας και απώτερος σκοπός είναι να πληρώσουν οι αντίπαλες ομάδες με το πρωτάθλημα, κατευθείαν στα χέρια της… Αλλά μνηστήρες δεν υπάρχουν και εχθρός είναι μόνο ο εαυτός της.
Ο τριετής Γολγοθάς της αγγλικής εταιρίας δύσκολα θα έχει το τέλος του ομηρικού έπους, με τον κινητήρα να είναι ο κύριος υπαίτιος και την ανησυχητική απόδοση του Vandoorne να έρχεται αμέσως μετά. Αλληλένδετα προβλήματα; Ίσως. Υπαρκτά; Σίγουρα, και φαίνεται από το γεγονός πως ο Βέλγος κλήθηκε στην κεντρικά να συζητήσουν για την καταστροφική του απόδοση. Θα επανέλθω σε αυτό όμως αφού ξεκαθαρίσω τι σημαίνει μια αλλαγή σε κινητήρας Mercedes, που με κλαυθμό και οδυρμό οι οπαδοί της McLaren ζητούν απεγνωσμένα, ώστε να παρατήσει τον σχιστομάτη κατασκευαστή και να γυρίσει στην γερμανική αυστηρότητα.
Μια θετική λεπτομέρεια είναι οι σταθερές διαστάσεις του μοτέρ και ο τρόπος έδρασης στο πλαίσιο που η FIA έχει επιβάλει. Πιο τυποποιημένα πλέον, δεν αποτελεί ριζικό επανασχεδιασμό μια αλλαγή κινητήρα αλλά δεν είναι και τόσο απλή. Μιας και η συνολική απόδοση δεν έρχεται μόνο από την δύναμη του κινητήριου συνόλου αλλά και ο τρόπος που τα επιμέρους χαρακτηριστικά του κινητήρα δένονται με το πλαίσιο, όπως τούρμπο, κιβώτιο, υδραυλικά κτλ.
Εκεί η McLaren θα πρέπει να ξανανακαλύψει τον τροχό, κάτι που οι Mercedes φυσικά αλλά και Williams όπως και η Force India κάνουν από το 2014. Οι ομάδες αυτές έχουν δοκιμάσει όλα τα πιθανά σενάρια με αυτόν τον κινητήρα, κάτι που η McLaren πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή. Και να καλύψει έδαφος σχεδόν 3 ετών…Η μαμά Mercedes θα δώσει μια χείρα βοηθείας, αλλά όχι πολλά πράγματα. Ανταγωνιστής της είναι άλλωστε!
Αν ποτέ γίνει αυτό, να πάει χέρι-χέρι με τους Γερμανούς, μην περιμένουμε άμεσα πολλά πράγματα. Στην περίπτωση που μέσα σε ένα χρόνο γίνει Williams στην θέση της Williams θα είναι τεράστιο κατόρθωμα, που φυσικά σύσσωμο το διαδίκτυο θα το καταδικάζει κάνοντας ιδιαίτερη μνεία πως από τον 2ο αγώνα με καινούργιο κινητήρα θα έπρεπε να κυνηγάει πρωτάθλημα…
…με τον Vandoorne; Η μεγάλη απάντηση της McLaren στον Verstappen, το νέο υπέρλαμπρο αστέρι που θα βοηθούσε την νέα (πορτοκαλί) ομάδα να χτιστεί, μια άκρως επιτυχημένη πορεία σε όλα όσα έχει διαγωνιστεί – όπως η Formula Renault 2.0 και GP2 – όπου και νίκησε αγώνες σε ότι έχει οδηγήσει, δείχνει να βουλιάζει από το ίδιος του το βάρος.
Με πάνω από 0.6 δέκατα διαφορά μεταξύ αυτού και του Alonso, η διαφορά από τον team mate του είναι τόσο μεγάλη, που τον βάζει στο ίδιο επίπεδο με τους Lance Stroll και Jolyon Palmer που έχουν εξίσου μεγάλες ελλείψεις στην απόδοση από τους ετέρους οδηγούς.
Και αυτό δεν δείχνει καλό…
Παρόλο που η απόδοση – η έλλειψή της μάλλον – του μονοθεσίου της McLaren φταίει σε μεγάλο βαθμό, αυτό δεν εξηγεί τον διαφορετικό αγώνα που τρέχει κάθε φορά σε σχέση με τον Ισπανό. Και η κλήση στο σπίτι του Woking δεν άργησε να έρθει, με την Μακ να ψάχνει τι πάει λάθος.
Ο Eric Boullier δήλωσε πως «όταν έρχεσαι από αυτές τις κατηγορίες, είναι το ίδιο αμάξι για όλους, οπότε έχεις ένα οδηγικό στυλ που το έχεις αναπτύξει να τρέχεις με αυτά τα αμάξια. Η Formula 1 είναι διαφορετική, κάθε Σαββατοκύριακο φέρνουμε και μια καινούργια μπροστά αεροτομή, ένα λίγο διαφορετικό πλαίσιο, μια καινούρια πίσω αεροτομή, ένα νέο πάτωμα, οπότε το πακέτο κάθε φορά είναι διαφορετικό. Οπότε όταν σου λένε κατά την διάρκεια της καριέρας σου οδήγα με αυτό τον τρόπο, στην F1 πρέπει να είσαι πιο ευλύγιστος.»
Προφανώς και για να τα κάνεις όλα αυτά χρειάζεται να γράψεις χιλιόμετρα, κάτι που δεν τον αφήνει το μονοθέσιο. Και φυσικά δεν το παράλειψε το μεγάλο αφεντικό λέγοντας πως «αυτό είναι εμπειρία. Μαθαίνει, η ομάδα πρέπει να κινείται στον τρόπο που φτιάχνει το σασί και το set-up του μονοθεσίου περισσότερο στον τρόπο που οδηγεί, στο φυσικό του τρόπο. Κάθε οδηγός έχει ένα ιδιαίτερο στυλ, και την ίδια στιγμή προσπαθεί να ξεφύγει από αυτό, να οδηγήσει διαφορετικά.»
«Το αμάξι είναι σχεδιασμένο με έναν τρόπο, οπότε είναι πάνω μας να το σχεδιάσουμε προς τον τύπο που θέλει ο Stoffel. Αλλά και αυτό πρέπει να καταλάβει και να κινηθεί σε αυτό το μονοπάτι. Συναντιέσαι στην μέση και προσπαθείς να το κάνεις να δουλέψει.»
Το αποκαλυπτικό στοιχείο είναι πως στον εξομοιωτή θυσιάζοντας ένα δέκατο της απόδοσης του μονοθεσίου ο Βέλγος ήταν κατά 0,35 δέκατα γρηγορότερος, επειδή και μόνο αισθανόταν άνετα με το μονοθέσιο. Τόσο σημαντικό είναι.
«Το να πας από την Formula Renault στην Formula2 είναι το ίδιο πράγμα, εκτός από το γεγονός πως έχει περισσότερη πρόσφυση και περισσότερη δύναμη. Αλλά από την Formula2 στην Formula 1 υπάρχει μια διαφορά, στην αεροδυναμική, στα φρένα, στο τρόπο που λειτουργεί το φρένo, το φρένο του κινητήρα, όλα είναι τελείως διαφορετικά.»
Πάλι στην αρχική υπόθεση δηλαδή. Χιλιόμετρα, χιλιόμετρα, χιλιόμετρα.
Η αλήθεια μάλλον βρίσκεται στην μέση. Λίγο η απειρία, λίγο η κακή απόδοση του μονοθεσίου έχουν φέρει τον Stoffel σε πολύ δύσκολη θέση. Η πραγματική ταχύτητα όμως υπάρχει, όπως έδειξε και στο Μονακό, και μάλλον η McLaren δεν κάνει λάθος που έχει επενδύσει τόσα πολλά. Ο χρόνος περνάει και τα περιθώρια στενεύουν, και η μεγάλη έκρηξη στην ομάδα του papaya orange δεν είναι μακριά. Αν συνεχίσει, δίπλα στον Alonso, να δείχνει οδηγός δεύτερης κατηγορίας τα σκάγια ίσως πάρουν και αυτόν…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!