Τα editorials του F1fan.gr, εν αναμονή της νέας σεζόν στη Formula 1, συνεχίζονται. Σειρά παίρνουν οι πίστες που θα κάνουν ντεμπούτο στο πρωτάθλημα του 2020, αυτές σε Hanoi και Zandvoort. Το αφιέρωμα στις πίστες αυτές είναι διμερές και έχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να είσαι έτοιμος για το πρόγραμμα του 2020.
Όταν πέρυσι ανακοινώθηκε πως το 2020 το πρόγραμμα της F1 θα είχε μια νέα εισαγωγή, αυτή τη φορά από το άγνωστο, ίσως και αντιεμπορικό Βιετνάμ, πολλοί το εξέλαβαν ως άλλη μια πίστα-κομπάρσο, που σκοπός της θα ήταν να μονοπωλήσει για λίγο το ενδιαφέρον και στη συνέχεια να εξαφανιστεί από το προσκήνιο. Αυτή η αντίληψη όμως δεν βρισκόταν στην ατζέντα, τόσο της Formula 1, όσο και της διοργανώτριας κοινοπραξίας και της εταιρείας που τη σχεδίασε, δια χειρός Hermann Tilke.
Στόχος όλων των εμπλεκόμενων πλευρών ήταν η δημιουργία μιας χάραξης με μοναδικά χαρακτηριστικά, που να κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή, να προσφέρει προσπεράσματα, αλλά και τεχνικές δυσκολίες και προκλήσεις σε ομάδες και οδηγούς. Και πραγματικά, η εικόνα που φάνηκε μέσω των σχεδίων της πίστας συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Με το όνομα Đường phố Hà Nội στα βιετναμέζικα, η πίστα αποτελεί ένα υβρίδιο δρόμων πόλης και ανοιχτής πίστας, όλα αυτά εντός αστικού ιστού, όντας χωροθετημένη δίπλα στο Mỹ Đình National Stadium και διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες ευθείες του πρωταθλήματος, μήκους 1.5 km, η οποία προαλείφεται για μεγάλες μάχες μεταξύ οδηγών, ελέω και του DRS.
Ας δούμε την πίστα όμως πιο αναλυτικά, εξετάζοντας τα κάθε επιμέρους τμήματά της. Οι στροφές 1 και 2 θυμίζουν λίγο το σύμπλεγμα πρώτων στοφών στο Nurburging, ίσως και λίγο αυτό στο Μόντρεαλ, στην πίστα Gilles Villeneuve.
Το καμπύλο τμήμα υψηλών ταχυτήτων μεταξύ των στροφών 2 και 3 αποτελεί χαρακτηριστικό των πιστών που έχει σχεδιάσει ο Tilke, καθώς παρόμοιες εκδοχές του βρίσκονται στο Sochi, στο Austin και στην Κωνσταντινούπολη.
To καμπύλο τμήμα ακολουθείται από μια μεγάλη ευθεία, η οποία καταλήγει στο σύμπλεγμα στροφών 6,7,8,9, οι οποίες θυμίζουν μια πεπλατυσμένη “πινέζα”, σημείο που προσφέρεται για προσπεράσεις στο τέλος της ευθείας, αλλά δίνει και την αφορμή για αντεπιθέσεις, καθώς αμέσως μετά ακολουθεί η μεγαλύτερη ευθεία της πίστας, η οποία στο δεύτερο μισό της μετατρέπεται σε καμπύλο τμήμα υψηλών ταχυτήτων, που οδηγεί με τη σειρά του σε μια κλειστή αριστερή στροφή, σημείο που σίγουρα θα τραβήξει το ενδιαφέρον καθώς θα είναι μέρος μαχών, αλλά και πιθανή πρόκληση για τους οδηγούς, με τα φρένα κυριολεκτικά να ψήνονται.
Την κλειστή στροφή 11 ακολουθεί το σύμπλεγμα στροφών 12,13,14,15, με τον Tilke να έχει αντλήσει την έμπνευσή του γι΄αυτό το τμήμα από το Monaco, και συγκεκριμένα από την ευθεία που ξεκινά από τη Sainte Devote και καταλήγει μέχρι τη στροφή Casino.
Ωστόσο, τα συμπλέγματα στροφών δεν σταματούν εκεί, καθώς σειρά παίρνουν οι στροφές 16-19, που στην ουσία είναι ένα σύμπλεγμα γρήγορων στροφών, στα πρότυπα των Esses της Suzuka και των Maggots-Becketts στο Silverstone.
Τέλος, πριν την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, υπάρχει ένα ακόμα σύμπλεγμα στροφών αυτό των 20-23, το οποίο έχει χαραχτεί στα πρότυπα της Sepang (άλλη μια πίστα δια χειρός Hermann Tilke) όπου οι γρήγορες αριστερά (20) και δεξιά (21) στροφές, ακολουθούνται από μια στενή αριστερή στροφή.
Μια καλύτερη άποψη της χάραξης της πίστας, με όλες τις στροφές και τις ευθείες της μπορεί να φανεί στην παρακάτω εικόνα.
Αυτό που σίγουρα τραβάει το ενδιαφέρον είναι οι πολλές στροφές της πίστας, οι οποίες μαζί με τις ευθείες δίνουν συνολικό μήκος 5,607 km στην πίστα, το οποίο μεταφράζεται σε έναν αγώνα 55 γύρων. Τα διαδοχικά συμπλέγματα στροφών σε κάθε περίπτωση αυξάνουν το ρίσκο λαθών από τους οδηγούς και δίνουν την ευκαιρία για ένα μονοθέσιο που ακολουθεί να τα εκμεταλλευτεί αυτά και να μπει στο slipstream του προπορευόμενου μονοθεσίου, με βλέψεις για προσπέραση.
Ο αρχικός σχεδιασμός της πίστας είχε 22 στροφές, με την 23η και τελευταία πριν τη συμπλήρωση του γύρου να προστίθεται αργότερα από τους διοργανωτές, για λόγους ασφαλείας, ενώ και τοπικά το πλάτος της πίστας αυξήθηκε περισσότερο, φτάνοντας τα 15 m. Οι 23 στροφές κατατάσσουν την πίστα στο Hanoi, μαζί με αυτή της Σιγκαπούρης, ως τις πίστες με τις περισσότερες στροφές στο πρόγραμμα της F1.
Οι εργασίες στην πίστα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί εγκαίρως για το Grand Prix του Βιετνάμ, το τριήμερο 3-5 Απριλίου. Η κατασκευαστική περίοδος ξεκίνησε μόλις τον Μάρτιο του 2019, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται πως αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για τους κατασκευαστές, με τις πιο πρόσφατες εικόνες που έχουν βγει στη δημοσιότητα να δείχνουν πως κτήριο των pits, μήκους 300m είναι σχεδόν ολοκληρωμένο.
Ο σχεδιασμός του είναι προσαρμοσμένος στην εγχώρια ιστορία, θυμίζοντας την Αυτοκρατορική Πόλη του Thang Long, ενώ το pitlane είναι αρκετά μικρό, σε μια προσπάθεια να γίνουν πιο ελκυστικές οι στρατηγικές άνω του ενός pitstop, οι οποίες συνήθως οδηγούν σε απρόβλεπτους αγώνες.
Πέρα από τις φωτογραφίες όμως, μπορείς να δεις την πίστα μέσα από το cockpit ενός εικονικού μονοθεσίου, σε ένα γύρο στην πίστα του Hanoi, κάνοντας κλικ εδώ, μέσω ενός βίντεο της Tilke.
Συμπερασματικά, αυτό που προκύπτει από τα παραπάνω είναι πως έχει γίνει αξιόλογη προσπάθεια ώστε να δοθεί σε θεατές, οδηγούς και ομάδες μια πίστα που να είναι “fun to drive”. Η αλήθεια είναι πως στο παρελθόν η φιλοσοφία του Tilke σχετικά με τις πίστες έχει οδηγήσει σε αμφιλεγόμενες χαράξεις (επανασχεδιασμός του Hockenheimring) ή σε πίστες ανιαρές (Buddh International Circuit, Ινδία) ή σε επαναληψιμότητα χαρακτηριστικών. Φαίνεται πως στην περίπτωση του Hanoi, το υβριδικό στοιχείο ανοιχτών δρόμων και δρόμων πόλης, οι μεγάλες ευθείες και οι πολύ ταχείς, κατά κύριο λόγο, στροφές θα δώσουν έναν αγώνα μοναδικό και θεαματικό, όπου οι προσπεράσεις δεν θα είναι η εξαίρεση, μα ο κανόνας.
Αν στο παραπάνω συνυπολογιστεί το στοιχείο της έκπληξης, καθώς όταν πρόκειται για μια νέα πίστα πάντα οι ομάδες θα είναι αναπόφευκτα λιγότερο προετοιμασμένες, τότε όλα συνηγορούν πως στις 5 Μαΐου, όταν σβήσουν τα φώτα θα έχουμε έναν καλό λόγο ώστε να θέλουμε να δούμε το Grand Prix στο Hanoi και τα επόμενα χρόνια.
Σειρά έχει τώρα η έτερη νέα είσοδος στο πρωτάθλημα του 2020, ένας παλιός γνώριμος για τη Formula 1, η πίστα του Zandvoort, δίπλα στους χαρακτηριστικούς αμμόλοφους του ομώνυμου θέρετρου στην Ολλανδία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!