Μέσω ενός τριμερούς αφιερώματος, το F1fan.gr κάνει μια αναδρομή στη χρονιά που πέρασε, με σκοπό την υπενθύμιση όλων των συμβάντων που κατέστησαν τη φετινή χρονιά ξεχωριστή.
Το 2019 ήταν μια ακόμα χρονιά βαμμένη στο ασημί. Η Mercedes, η ομάδα που έχει κυριαρχήσει στο άθλημα από το 2014, απ’ όταν και ξεκίνησε η υβριδική εποχή της F1, επέκτεινε το νικηφόρο σερί της στα 6 σερί Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών. Η φετινή χρονιά όμως είχε και εκπλήξεις, αρνητικές και θετικές, καθώς και πρωταγωνιστές, θετικούς και αρνητικούς.
Όπως γίνεται σε κάθε σεζόν, έτσι και φέτος, η αρχή της σεζόν έγινε από την κρύα, χειμωνιάτικη Βαρκελώνη, όπου έλαβαν χώρα οι χειμερινές δοκιμές, το πεδίο που δείχνει τα πρώτα σημάδια δυναμικής των ομάδων. Στη Βαρκελώνη φέτος ήρθαν νέοι οδηγοί (Norris, Russell, Albon, Giovinazzi), ενώ έγινε και ένα μεγάλο comeback, με τον Robert Kubica να κάθεται πίσω από το τιμόνι της Williams, 9 χρόνια μετά το φρικιαστικό ατύχημά του που, κατά πολλούς, κατέστρεψε μια λαμπρή καριέρα για τον Πολωνό.
Οι πρώτες ενδείξεις ήταν θετικές για τη Ferrari, με τον Sebastian Vettel να κάνει ρεκόρ γύρων σε δοκιμές, κάνοντας συνολικά 169 γύρους την πρώτη ημέρα και σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο. Γενικότερα, η Scuderia έδειχνε να έχει το πάνω χέρι στα πρώτα στάδια του 2019. Στο αντίπαλο στρατόπεδο, αυτό της Mercedes, οι ενδείξεις ήταν πιο μετριασμένες. Γενικά, η ομάδα έδειχνε να ψάχνεται ακόμα με τη φιλοσοφία και το στήσιμο του μονοθεσίου, ενώ δεν έλειψαν και οι φωνές που έλεγαν πως αυτή η μεταξύ τους διαφορά ήταν αποτέλεσμα ηθελημένης υποαπόδοσης της W10.
Πέραν των δύο, η Red Bull, για πρώτη φορά με κινητήρα Honda στην πλάτη της, έδειχνε ξεκάθαρα τρίτη δύναμη, λίγο πιο πίσω από Ferrari και Mercedes. Πιο πίσω όμως, στο midfield, τα πράγματα έδειχναν εξαρχής αμφίρροπα. Μεταξύ των Renault, Haas, McLaren, Racing Point, Alfa Romeo και Toro Rosso, οι διαφορές ήταν μικρές και το grid συνεχώς ανακατεμένο. Δυστυχώς όμως, σε αυτό το γκρουπ, δεν βρισκόταν η Williams. Η ιστορική ομάδα του Grove, δεν εμφανίστηκε καν στις πρώτες δύο ημέρες των δοκιμών, ενώ στις επόμενες δύο, περιορίστηκε σε γύρους εκμάθησης του νέου της μονοθεσίου, όντας αρκετά πιο πίσω από τον αμέσως επόμενο.
Με πολλά συμπεράσματα στις βαλίτσες τους, οι ομάδες άρχισαν να οδεύουν προς το εναρκτήριο Grand Prix, αυτό στο Albert Park της Μελβούρνης. Εκεί, τα πράγματα ευθύς εξαρχής φάνηκαν να παίρνουν διαφορετική τροπή για τη μάχη της πρωτιάς. Σε όλο το Σαββατοκύριακο, ομάδες και θεατές είδαν μια Mercedes ξεκάθαρα ανώτερη της Ferrari, η οποία βρισκόταν σταθερά πίσω από τα ασημί βέλη σε ρυθμό, τόσο κατατακτηρίων, όσο και αγώνα, με αποτέλεσμα η μάχη για τη νίκη να έχει δύο μνηστήρες. Της μάχης αυτής, επικράτησε ο Valtteri Bottas, ο οποίος φάνηκε πολύ καλύτερος του Lewis Hamilton και πήρε μια πανάξια νίκη, στην προσπάθειά του να ξεπεράσει τον πολυπρωταθλητή teammate του. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Max Verstappen, δίνοντας στη Honda το πρώτο podium της στην υβριδική εποχή, αφήνοντας πίσω του τις δύο Ferrari.
Συνέχεια στον μαραθώνιο του 2019 δόθηκε με το -νυχτερινό- Grand Prix του Μπαχρέιν. Εκεί, η Scuderia έδειξε για πρώτη φορά τα δόντια της ήδη από τις κατατακτήριες. 1-2 για τους Leclerc και Vettel και ενδείξεις μεγάλης δυναμικής του κινητήρα της Scuderia και του μονοθεσίου της, ειδικά στις ευθείες.
Στον αγώνα όμως, οι εξελίξεις ήταν διαφορετικές. Αν και η Ferrari έδειχνε εκ νέου ανώτερη, ο Leclerc αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του μονοθεσίου του, ένα πρόβλημα που του στέρησε μια άνετη νίκη. Μια νίκη που κατέληξε στα χέρια του Lewis Hamilton, με 2ον τον Bottas και 3ον εν τέλει τον Leclerc. Όσον αφορά την έτερη Ferrari; O Vettel έδειχνε να υστερεί σε ρυθμό έναντι του teammate του, δέχτηκε προσπέραση στα ίσα από τον Hamilton, κάνοντας και τετακέ, ενώ λόγο επαφής με τον Kubica, μπήκε για αλλαγή πτέρυγας, η οποία του κόστισε το βάθρο.
Πιο πίσω όμως, μια παλιά δύναμη έδειχνε σημάδια ζωής. Η McLaren, η οποία τα προηγούμενα χρόνια αντιμετώπισε πολλές και συνεχείς δυσκολίες, είχε βρει σφυγμό. Έδειχνε ανταγωνιστική έναντι της Red Bull και με την πρώτη βαθμολόγησή της για τη χρονιά (6η θέση ο Norris) έγραφε το προοίμιο μιας πολύ θετικής και απαραίτητης για την ίδια την ομάδα χρονιάς.
Συνέχεια στη Formula 1 δόθηκε με το Grand Prix της Κίνας, στην πίστα της Σανγκάη. Εκεί, συνέβη εν πολλοίς μια επανάληψη των όσων είδαν όλοι στη Μελβούρνη. Μια Ferrari που να αδυνατεί να ανταποκριθεί στο επίπεδο της Mercedes, η οποία ήταν άνετα το κορυφαίο μονοθέσιο στο grid.
Μοναδικό ενδιαφέρον στις μπροστινές θέσεις έδινε η μάχη μεταξύ των Hamilton και Bottas. Ο Φινλανδός κατέκτησε το Σάββατο την pole, όμως η νίκη πήγε στον Βρετανό, ο οποίος πήρε βραχεία κεφαλή στο πρωτάθλημα οδηγών. Όσον αφορά αυτό των κατασκευαστών, τα πράγματα άρχισαν να φαίνονται από νωρίς. Η Mercedes είχε αποκτήσει μια υγιή διαφορά έναντι των διωκτών της, την ώρα που στη Scuderia άρχισαν οι εσωτερικές εντολές, με τον Leclerc να αφήνει τον Vettel να τον προσπεράσει μέσα στον αγώνα. Εν τέλει ο Γερμανός, αν και δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τις δύο W10, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Η κυριαρχία των Mercedes επεκτάθηκε και στο Μπακού, μια πίστα που σύμφωνα με πολλούς θα ευνοούσε τη Ferrari εξαιτίας των χαρακτηριστικών της μεγάλων ευθειών. Αυτό έδειχναν και οι χρόνοι από τις ελεύθερες δοκιμές, όμως το ατύχημα του Charles Leclerc στο Q2, του στέρησε τη δυνατότητα να διεκδικήσει την pole position, ενώ ο Vettel έδειχνε πως δε βρισκόταν στην καλύτερη φόρμα του.
Εν τέλει, η pole πήγε στα χέρια του Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός το εκμεταλλεύτηκε αυτό στο έπακρον, νικώντας και στο Grand Prix. αφήνοντας δεύτερον τον teammate του, Lewis Hamilton, ο οποίος τον πίεσε αρκετά στην αρχή και στο τέλος του αγώνα, βάζοντας έτσι φωτιά στο πρωτάθλημα με τη μεταξύ τους κόντρα. Την τρίτη θέση συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel, ενώ ο Leclerc κατάφερε να ανακάμψει μέχρι την 5η θέση, πίσω από τον Max Verstappen.
Οι Mercedes έδειχναν πολύ δυνατές, ανίκητες θα έλεγαν πολλοί σε αυτό το σημείο. Το πακέτο του μονοθεσίου τους ήταν κορυφαίο, οι στρατηγικές της ομάδας απέδιδαν τα μέγιστα, ενώ και οι αντίπαλες πλευρές έκαναν λάθη. Από το Μπακού και ύστερα, άρχισε να εμφανίζεται η πεποίθηση πως και το φετινό πρωτάθλημα θα καταλήξει στα ασημί βέλη από σχετικά νωρίς.
Οι γνώμες αυτές άρχισαν να επιβεβαιώνονται ήδη από το επόμενο Grand Prix, στην πίστα του Montmelo, έξω από τη Βαρκελώνη. Επρόκειτο για παράσταση ενός ρόλου, τον οποίο ανέλαβε η Mercedes, δια χειρός Lewis Hamilton και δευτερευόντως, Valtter Bottas. Οι δυο τους μονοπώλησαν όλο το Σαββατοκύριακο την κορυφή. Ωστόσο, ο Βρετανός πεντάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έδειχνε ένα βήμα πιο μπροστά. Αν και έχασε την pole από τον ομόσταβλό του, κατάφερε να βγει μπροστά με μια καλή εκκίνηση. Έπειτα, ήταν θέμα διαχείρισης του αγώνα του, κάτι που ο Hamilton έκανε πολύ καλά, κατακτώντας την τρίτη του νίκη για το 2019.
Η τρίτη θέση κατέληξε στον Max Verstappen, ο οποίος ήταν σε θέση να υπερισχύσει των Ferrari. Όσον αφορά τη Scuderia, έδειχνε ανήμπορη να συμβαδίσει με τον ρυθμό των Mercedes, υστερώντας αρκετά σε ρυθμό αγώνα. Μια υστέρηση που άρχισε να επικρατεί η άποψη ότι οφείλεται στη λανθασμένη σχεδιαστική φιλοσοφία της ομάδας του Maranello, η οποία έδωσε βάρος στην χαμηλή αντίσταση και όχι στην αεροδυναμική αποτελεσματικότητα.
Μετά τη Βαρκελώνη, επόμενος σταθμός ήταν το κοσμοπολίτικο και ιστορικό Grand Prix του Μονακό, ένας αγώνας που επισκιάστηκε από τον θάνατο του Niki Lauda, ο οποίος αποτελούσε κομμάτι της ιστορίας του αθλήματος, τόσο ως οδηγός (3 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, 1975,1977,1984) όσο και ως το στέλεχος της Mercedes που έφερε το 2013 τον Lewis Hamilton στην ομάδα, με την ιστορία να είναι γνωστή.
Όλες οι ομάδες απέτισαν φόρο τιμής στον εκλιπόντα Lauda, με το κλίμα να είναι φορτισμένο. Στα του αγώνα, οι Mercedes για ακόμα μια φορά έδειξαν τα δόντια τους. 1-2 στις κατατακτήριες, κλειδώνοντας την πρώτη σειρά του grid, νίκη για τον Hamilton, ύστερα από διαχείριση φθαρμένων ελαστικών για πολλούς γύρους, κρατώντας πίσω του έναν μανιασμένο Verstappen. Ο Ολλανδός αν και τερμάτισε 2ος, δέχτηκε ποινή λόγω συμβάντος στο pitlane με τον Valtteri Bottas, και εν τέλει έπεσε 4ος. Έτσι, οι δύο θέσεις του βάθρου πήγαν στους Vettel και Bottas.
Ο έτερος οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, είχε ένα καταστροφικό εγχώριο Grand Prix. Έμεινε εκτός Q1 λόγω μηχανικού προβλήματος στην SF-90 του, προσπάθησε να ανακάμψει στον αγώνα κόντρα πάντα στη χάραξη της πίστας του Μονακό, η οποία είναι σχεδόν απαγορευτική για προσπεράσεις, ωστόσο, εγκατέλειψε ύστερα και από κλατάρισμα στο πίσω αριστερά ελαστικό του.
Μετά το Μονακό, η διαφορά μεταξύ Hamilton και Bottas έφτασε στους 17 βαθμούς, ενώ η Mercedes στο πρωτάθλημα κατασκευαστών απομακρύνθηκε από τη δεύτερη Ferrari κατά 118 βαθμούς.
Συμπερασματικά, στο πρώτο μέρος της ανασκόπησης, έγινε υπενθύμιση όλων των σημαντικών γεγονότων που συνέβησαν στη Formula 1 το 2019, μέχρι και τον Μάιο. Τα συμπεράσματα που εξήχθησαν μέχρι τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, ήταν τα εξής:
- Η Mercedes έδειχνε πιο δυνατή και αποτελεσματική από ποτέ, όντας σε θέση να έχει ρυθμό, τόσο σε κατατακτήριες, όσο και στον αγώνα, να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα ελαστικά της, να κάνει σωστές αποφάσεις στρατηγικής και να μην αντιμετωπίζει προβλήματα αξιοπιστίας.
- Η Ferrari παρουσίαζε μια αδυναμία όσον αφορά την κατάληψη της κορυφής. Σε αρκετές πίστες δεν είχε καν τον ρυθμό για να το καταφέρει, ενώ σε άλλες δεν το πέτυχε λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, οδηγικών λαθών και στρατηγικών αποφάσεων.
- Η Red Bull έδειχνε πως πλησίαζε τους δύο πρώτους, καθώς προσαρμοζόταν στη σχέση της με τη Honda. Ο Max Verstappen έδειχνε ικανός να ανταγωνιστεί τους οδηγούς των Mercedes και Ferrari, αλλά δεν μπορούσε να ειπωθεί το ίδιο για τον ομόσταβλό του, Pierre Gasly, ο οποίος έδειχνε αρκετά πιο πίσω σε ρυθμό.
- Η McLaren φαινόταν πως παρουσίαζε σημάδια ανάκαμψης στο midfield. Βαθμολογήθηκε σε Μπαχρέιν, Μπακού, Βαρκελώνη και Μονακό, ήταν 4η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και με νέο επικεφαλής, τον Andreas Seidl, ξεκινούσε την προσπάθεια αγωνιστικής ανάτασης.
- Έντονες μάχες μάχες έζησε το midfield. Οι Renault, Toro Rosso, Racing Point, Haas και Alfa Romeo, μαζί με τη McLaren, επιδίδονταν σε έντονες μάχες, σε κάθε Grand Prix, δίνοντας ενδιαφέρον στο άθλημα, καθώς και το στοιχείο του απρόβλεπτου.
- Η Williams, λόγω πολλών εσωτερικών προβλημάτων, δεν είχε καν τον ρυθμό για να πλησιάσει στο midfield, ευρισκόμενη συνεχώς στο τέρμα του grid, με μοναδικό θετικό στοιχείο τις μηδενικές εγκαταλείψεις.
Η συνέχεια στο επόμενο μέρος του αφιερώματος, με τους επερχόμενους αγώνες να αυξάνουν το ενδιαφέρον και να φέρνουν νέους ανταγωνιστές στο παιχνίδι των νικών και του πρωταθλήματος. Μείνετε συντονισμένοι!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!