Γίνεται ολοένα και δυσκολότερο για τη Ferrari να αρνηθεί σύνδεση ανάμεσα στην Τεχνική Οδηγία 39 και στην υψηλή φθορά ελαστικών που κατατρέχει την F1-75 τους τελευταίους αγώνες.
Η ντιρεκτίβα εφαρμόστηκε στο Spa και η ιταλική ομάδα αντιμετωπίζει έκτοτε ξεκάθαρο πρόβλημα.
Η F1-75 ξεχώρισε το πρώτο μισό της σεζόν ως το ίσως καλύτερο μονοθέσιο της νέας ground effect εποχής. Τα αποτελέσματα μπορεί να μην το έδειξαν εμφατικά, αλλά την ευθύνη για αυτό φέρουν τα προβλήματα αξιοπιστίας, τα στραβοπατήματα των οδηγών και, κυρίως, τα πολλαπλά στρατηγικά λάθη.
Έτσι o Charles Leclerc βρέθηκε με τρεις νίκες, με άλλη μία να πηγαίνει στον Carlos Sainz, ενώ άνετα η Scuderia θα μπορούσε να έχει εξασφαλίσει περισσότερες. Μετά το καλοκαίρι ωστόσο, η Red Bull έχει κερδίσει όλους τους αγώνες έχοντας εμφανώς λιγότερο ανταγωνισμό από τη Ferrari στον αγώνα. Οι κατατακτήριες εξακολουθούν να είναι πολύ πιο αμφίρροπη υπόθεση, αλλά σε βάθος πολλών γύρων υπάρχει σαφής πτώση.
Η φθορά των ελαστικών, η οποία είχε σημαντική αύξηση για τους Ιταλούς μετά το Spa, είναι ο κυριότερος υπαίτιος του μειωμένου ρυθμού τις Κυριακές. Και η σημαντικότερη αλλαγή που είδε το Spa ήταν η εφαρμογή της Τεχνικής Οδηγίας 39.
Η οδηγία αυτή αποσκοπούσε στη μείωση του porpoising και στην εξάλειψη μιας γκρίζας ζώνης στους κανονισμούς που επέτρεπε στις ομάδες να έχουν υπερβολικά ευλύγιστα πατώματα. Εικαζόταν ότι Ferrari και Red Bull θα είχαν τις σημαντικότερες απώλειες από αυτήν την ντιρεκτίβα, αλλά τελικά μόνο ένα γκαράζ φαίνεται να πάσχει.
Τόσο ο Mattia Binotto όσο και ο πρόεδρος της Ferrari John Elkann έχουν δηλώσει ότι η ντιρεκτίβα δεν τους επηρέασε ιδιαίτερα, παρά την πτώση της απόδοσής τους. Ωστόσο, σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, μάλλον έχουν αρχίσει να αναθεωρούν τη στάση τους.
«Οι φήμες λένε ότι υπήρχε ένα μικρό κενό ανάμεσα στο κάτω μέρος του μονοθεσίου και το σασί και ότι εκεί υπήρχε υλικό για την απορρόφηση των κραδασμών.
Σύμφωνα με αυτήν τη θεωρία, η Ferrari ήταν έτσι πιο ανθεκτική στις ανωμαλίες και τις αναπηδήσεις.
Αληθεύει; Μόνο η Ferrari και οι επιθεωρητές της FIA γνωρίζουν σίγουρα.»
Επιβεβαίωση δεν υπάρχει λοιπόν, αλλά είναι δύσκολο να μην υποπτευθεί κάποιος συσχέτιση.
«Ένα πράγμα είναι σίγουρο – η πτώση στο επίπεδο διαχείρισης των ελαστικών και η τεχνική οδηγία ήρθαν μαζί. Η Ferrari δυσκολεύεται όλο και περισσότερο να αγνοήσει τη σύνδεση.
Ο ανταγωνισμός υποστηρίζει ότι το ύψος του κόκκινου μονοθεσίου έχει αυξηθεί, το οποίο στοιχίζει σε κάθετη δύναμη και ισορροπία.»
Για να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα φθοράς, η Ferrari έφερε νέο πάτωμα στην Ιαπωνία, πιθανότατα την τελευταία αναβάθμιση για τη φετινή σεζόν. Οι συνθήκες βέβαια δεν ήταν ακριβώς ιδανικές για μια γενική αξιολόγηση, λόγω της βροχής που έπεφτε το μεγαλύτερο μέρος του τριημέρου, αλλά ο Binotto δήλωσε ακόμα και έτσι ευχαριστημένος.
«Δουλεύει όπως αναμενόταν,» είπε στο Auto Moto. «Το δοκιμάσαμε στη βροχή την Παρασκευή. Πήραμε κάποιες περιορισμένες εμπειρίες από εκεί. Μάθαμε περισσότερα την τρίτη περίοδο δοκιμών με στεγνή πίστα.
Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν το βήμα εξέλιξης.»
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!