Η Renault σχεδιάζει έναν ολοκαίνουριο κινητήρα της Formula 1 για το 2019 στην προσπάθειά της να καλύψει τη διαφορά από τη Mercedes και τη Ferrari.
Παρόλο που υπήρχαν υποψίες ότι ο γαλλικός κατασκευαστής αυτοκινήτων θα χρησιμοποιήσει την πιο πρόσφατη έκδοση Spec-C ως βάση της μονάδας ισχύος του 2019, αποκαλύφθηκε ότι έχει πραγματοποιηθεί μια συνολική αναδιαμόρφωση στη βάση της, Viry-Chatillon.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault F1, Cyril Abiteboul, δήλωσε ότι η απόφαση για έναν ολοκαίνουριο κινητήρα λήφθηκε επειδή τα κέρδη ήταν περιορισμένα από την τρέχουσα αρχιτεκτονική – κάτι που είχε φανερωθεί με τον Spec-C.
«Είναι ένας καινούριος κινητήρας», δήλωσε ο Abiteboul στο Motorsport.com σχετικά με τα σχέδια του 2019. «Ένας από τους λόγους για αυτό, και γιατί ο Spec-C δεν προσφέρεται πλέον από πλευράς απόδοσης, είναι επειδή δεν συγκρατούμε τους διαρθρωτικούς περιορισμούς του [τρέχοντος] κινητήρα.»
Ο Abiteboul είπε ότι η Renault πιέζει σκληρά για να κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός με τη μονάδα ισχύος το 2019, αλλά είχε επίγνωση της εξισορρόπησης της προσπάθειας για μεγαλύτερη ταχύτητα ενάντια στην πλήξη της αξιοπιστίας.
«Λαμβάνοντας υπόψη τη φιλοδοξία για βελτίωση της ισχύος για το επόμενο έτος, σχεδόν όλος ο κινητήρας θα είναι καινούριος», πρόσθεσε ο Abiteboul. «Όχι μόνο το ERS, επειδή υπάρχει μικρή ισχύς και λίγη απόδοση για να εξαχθεί από εκεί, αλλά και το υπόλοιπο μέρος του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα είναι καινούριο.
«Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί και γι’ αυτό πρέπει να είμαστε εξαιρετικά δραστήριοι και να έχουμε μεγάλη πειθαρχία στον προγραμματισμό και στα ορόσημα για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση στην αρχή της σεζόν.»
Ωστόσο, η Renault έχει ενθαρρυνθεί από την πρόοδο που επιδεικνύει στο δυναμόμετρο [dyno] – με τον Abiteboul να πιστεύει ότι οι πρόοδοι της εταιρείας το 2018 έχουν συγκαλυφθεί από το γεγονός ότι δεν είναι σε θέση να εισαγάγει καλύτερα εξαρτήματα λόγω του ορίου των εξαρτημάτων του κινητήρα ανά σεζόν.
«Είμαστε πολύ προχωρημένοι στο dyno», είπε. «Έχουμε καλύψει πολλά χιλιόμετρα στο dyno.
«Είχαμε δύο μέρη που ήταν πρόβλημα αυτό το έτος, τον υπερσυμπιεστή και την MGU-K. Με την MGU-K, δουλεύουμε, δεν είχαμε προβλήματα μέχρι στιγμής και δεν έχουμε δει κανένα, ούτε στο dyno ούτε στην πίστα.
«Το τελευταίο spec των turbo φαίνεται να είναι εντάξει, αλλά δεν είναι σε όλα τα αυτοκίνητα λόγω της κατάστασης όπου τα μέρη που εισάγονται σημαίνουν ποινή.
«Αυτό είναι ανόητο με τους ισχύοντες κανονισμούς, ακόμα κι αν έχεις ένα καλύτερο κομμάτι που δεν μπορείς να αντέξεις οικονομικά να το εισαγάγεις λόγω όλων των κυρώσεων και όλων των αθλητικών συνεπειών. Αυτό είναι τρελό.
«Ξοδεύεις χρήματα για να βελτιώσεις τα κομμάτια σου, τα εγκρίνεις στο dyno, είναι διαθέσιμα, κατασκευασμένα, είναι εκεί [στην πίστα] και δεν μπορείς να το βάλεις στο μονοθέσιο.
«Αυτό είναι τρελό. Υπάρχει πραγματικά κάποιο λάθος εδώ. Αλλά ούτως ή άλλως, αυτός είναι ο λόγος – αυτά τα δύο θέματα αντιμετωπίζονται.»
Ο Abiteboul εξήγησε ότι η απόφαση να προχωρήσει με μια νέα μονάδα ισχύος το 2019 προκλήθηκε από την πεποίθηση ότι όλοι οι κατασκευαστές βρίσκουν ακόμα περιθώρια για μεγάλα κέρδη με τους υβριδικούς turbo V6 κινητήρες – που σημαίνει ότι κανείς δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά να καθίσει και να εδραιωθεί όπου βρίσκεται.
«Κατά τη γνώμη μου, αυτό που πληρώνει περισσότερο στην F1 είναι η σταθερότητα, η σταθερότητα του στόχου, του οράματος, της οργάνωσης, των προτεραιοτήτων», ανέφερε. «Αλλά ταυτόχρονα, το να είσαι αρκετά γενναίος για να δεις τι δεν είναι αρκετά καλό ή τι δεν λειτουργεί.
«Αυτό ακριβώς είμαι υπεύθυνος να κάνω με την υπόλοιπη ομάδα διαχείρισης. Και ένα πράγμα που με εκπλήσσει είναι ότι δεν βλέπουμε απολύτως καμία ισοπέδωση στην καμπύλη ανάπτυξης του κινητήρα, και αυτό είναι φανταστικό.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!