Μετά από μια μόλις σεζόν, το βαθμολογικό σύστημα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, με σκοπό να δοθεί περισσότερη έμφαση στη σημασία της νίκης.
Όπως αναμενόταν εδώ και καιρό, το βαθμολογικό σύστημα του WRC θα αλλάξει για ακόμα μια φορά ενόψει του 2025, καθώς η παραλλαγή που δοκιμάστηκε φέτος δεν ευδοκίμησε, αποκομίζοντας αρκετή δόση κριτικής από πληρώματα, ομάδες και φίλους του σπορ.
Υπενθυμίζουμε πως ενόψει του 2024 το WRC επέλεξε να φύγει από την πεπατημένη του βαθμολογικού μοντέλου “25-18-15-12-10-8-6-4-2-1”, από τον 1ο έως και τον 10ο της γενικής μετά το τέλος ενός event, υιοθετώντας το format της απονομής δυνητικών βαθμών ήδη από το Σάββατο των Rally.
Η κίνηση αυτή έγινε με σκοπό να δίνονται επιπλέον βαθμοί για τις ειδικές της Κυριακής, ως μέτρο για πιο ανταγωνιστικές Κυριακές, στις οποίες ήταν συχνό φαινόμενο αρκετά πληρώματα να τρέχουν στο “ρελαντί” ενόψει της Power Stage.
Έτσι, για φέτος, οι 7 ταχύτεροι των ειδικών της Κυριακής, καρπώνονταν βαθμούς σε format 7-6-5-4-3-2-1, ενώ το bonus της Power Stage έμεινε απαράλλαχτο.
Το μάξιμουμ των βαθμών παρέμενε στους 30, με 18 να παίρνει ο ταχύτερος του Σαββάτου. Ωστόσο, αυτή η συγκομιδή θα πήγαινε στον πρώτο μόνο εάν τερμάτιζε την Κυριακή και δεν εγκατέλειπε.
Αυτό το πρωτοφανές format δημιούργησε ορισμένες περίεργες περιστάσεις, όπου ο πρώτος ενός Rally δεν θα ήταν απαραίτητα και αυτός με τους περισσότερους βαθμούς στο σακούλι το μεσημέρι της Κυριακής. Το συγκεκριμένο σενάριο προέκυψε συχνά μέσα στο 2024 και δεν έγινε ιδιαίτερα καλοδεχούμενο.
Έτσι, για το 2025 το βαθμολογικό σύστημα αναμένεται και “με τη βούλα” να αλλάξει, μιας και συμφωνήθηκε στη συνάντηση του WMSC της περασμένης Τετάρτης.
Πλέον, ο νικητής του Rally θα λαμβάνει κατευθείαν την Κυριακή 25 βαθμούς, όπως γινόταν και την περίοδο 2010-2023 στο WRC.
WRC will debut a refined points system in 2025, aimed at enhancing the competition while ensuring rally winners are more likely to claim the biggest haul of points 👇 pic.twitter.com/R85pAkOn16
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) December 11, 2024
Η τροποποίηση έρχεται στη Super Sunday, ωστόσο, τη mini γενική των ειδικών μόνο της Κυριακής. Εκεί, οι πέντε ταχύτεροι οδηγοί της ημέρας (και όχι οι 7) θα λαμβάνουν επιπλέον βαθμούς με τη λογική του 5-4-3-2-1. Στο ίδιο μοτίβο χωρίς καμία αλλαγή μένει και η Power Stage.
Αυτό σημαίνει πως το μέγιστο που μπορεί να πετύχει το ταχύτερο πλήρωμα ενός Rally είναι 35 βαθμοί. Επίσης, όποιο πλήρωμα εγκαταλείπει πριν την Κυριακή, δεν θα μπορεί πλέον να συλλέξει πάνω από 10 βαθμούς. Φέτος, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 12.
Και πάλι θα υπάρχει σενάριο ο νικητής του Rally να μην είναι αυτός με τη μεγαλύτερη συγκομιδή, καθώς εάν δεν πάρει κανέναν βαθμό την Κυριακή, τότε θα μπορούσε θεωρητικά με 25 μόνο βαθμούς να ξεπεραστεί από κάποιο άλλο πλήρωμα.
Επιβεβαιώνοντας την εν λόγω απόφαση, εκπρόσωπος της FIA δήλωσε: “Το αναθεωρημένο format φέρνει απλοποίηση, αφαιρώντας τους βαθμούς του Σαββάτου, κάτι που μειώνει τις πιθανότητες ο νικητής του Rally να πετύχει λιγότερους βαθμούς από τον δεύτερο. Επίσης, η ανταγωνιστικότητα τις Κυριακές παραμένει ενισχυμένη. Το format της ‘Super Sunday’ θα διατηρήσει τον ρόλο του ως σημαντική μέρα για ανταγωνιστικότητα, ενώ και η Power Stage παραμένει βασικό στοιχείο για τις τηλεοπτικές μεταδόσεις και τους φίλους του σπορ”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!