Ο Adrian Newey ενδεχομένως τα βρει σκούρα στο να φύγει άμεσα από τη Red Bull, καθώς το συμβόλαιό του τον αποτρέπει να συνεργαστεί με άλλη ομάδα μέχρι το 2027, εκτός εάν γίνει διαφορετική συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Την περασμένη Πέμπτη, βγήκε η είδηση-έντονη φημολογία πως ο Newey εξέφρασε κατ’ ιδίαν σε κάποια μέλη της Red Bull την επιθυμία του να αποχωρήσει από τον οργανισμό με έδρα το Milton Keynes, στον οποίο και βρίσκεται από το 2006 έως και σήμερα.
Αν και οι Κόκκινοι Ταύροι είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της F1 από το 2022 έως και σήμερα, αποτελώντας θεωρητικά κίνητρο για παραμονή μιας φιγούρας όπως ο κορυφαίος σχεδιαστής, αυτό που βγαίνει προς τα έξω είναι πως ο Βρετανός έχει απογοητευτεί από τα παιχνίδια εξουσίας που γίνονται εντός της ομάδας.
Ωστόσο, δημοσιεύματα του εξωτερικού που επικαλούνται έμπιστες πηγές τους, σχολιάζουν πως δεν είναι τόσο εύκολη και απλή υπόθεση η αποδέσμευση του Newey. Επίσης, δεν έχει, μέχρι στιγμής, υπάρξει επίσημη επικοινωνία με την ανώτερη διοίκηση της αγωνιστικής ομάδας στο Milton Keynes αλλά ούτε και με τη μητρική εταιρεία στην Αυστρία.
Επιπλέον, οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο και για μη ύπαρξη επίσημου εγγράφου παραίτησης για την ώρα.
Celebrating 💯 @F1 Pole Positions… and counting! 💪
We look back at some of our most memorable Poles to date ⏱️👇
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 23, 2024
Η σοκαριστική αυτή είδηση, ωστόσο, ευθύς εξ’ αρχής άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για το ποιος θα είναι ο επόμενος σταθμός στην καριέρα του επιτυχημένου 65χρονου. Μέχρι στιγμής, είναι γνωστό πως Ferrari και Aston Martin προσπαθούν να τον δελεάσουν στις τάξεις τους.
Και οι δυο οργανισμοί δεν διαθέτουν αυτή τη στιγμή μια προσωπικότητα όπως ο Newey, από την οποία ασφαλώς μπορούν να επωφεληθούν, μιας και έχουν θέσει μακρόπνοα σχέδια για κυνήγι του τίτλου.
Η Ferrari, έχει στα χέρια της και το χαρτί “Hamilton”, με τον Βρετανό επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να τρέχει με την κόκκινη στολή από του χρόνου. Μια πιθανή μετακίνηση του Newey στο Maranello θα τον έφερνε στη διπλά ευχάριστη θέση να δουλέψει τόσο για τη Ferrari όσο και με τον Βρετανό οδηγό. Και τα δύο αυτά αποτελούν ευσεβείς πόθοι του Newey, όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν.
Ωστόσο, είναι αμφίβολο το κατά πόσο ο Newey θα ήθελε μια τόσο μεγάλη αλλαγή στη ζωή του, όπως η μετακίνηση από τη Βρετανία στην Ιταλία. Επίσης, το περιβάλλον εντός της Ferrari παραδοσιακά περιλαμβάνει και πολλά politics, κάτι που δείχνει να είναι και ο παράγοντας που τρέπει σε φυγή τον Newey από τη Red Bull αυτή τη στιγμή.
Η Aston Martin, μια ομάδα της οποίας το εργοστάσιο απέχει λίγα μόλις χιλιόμετρα από την τωρινή “κατοικία” του Newey προσπαθεί επίσης να δελεάσει τον Βρετανό σχεδιαστή, ενώ προσφάτως έγινε απόπειρα οικονομικής προσφοράς από τον ιδιοκτήτη της ομάδας, Lawrence Stroll.
Ο Stroll έχει ένα φιλόδοξο πλάνο εν ισχύ, μέρος του οποίου ασφαλώς θα μπορούσε να είναι ο Newey. Η αλλαγή περιβάλλοντος θα ήταν ασφαλώς πιο ομαλή για τον ίδιο, ενώ θα συνεργαζόταν στενά και με τον Dan Fallows, με τον οποίο στους Κόκκινους Ταύρους συνυπήρξαν και συνεργάστηκαν για αρκετά χρόνια.
RB20 already gaining admirers 👀 pic.twitter.com/Uow15vOYyO
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 24, 2024
Η κατάσταση γύρω από την υπόθεση Newey, ωστόσο, είναι αρκετά θολή για την ώρα, ειδικά αναφορικά με τις δεσμεύσεις του από το υπάρχον συμβόλαιο.
Όπως αποσαφήνισε και η Red Bull την Πέμπτη, το παρόν συμβόλαιο του Βρετανού, το οποίο υπεγράφη πέρυσι, τον δεσμεύσει στο Milton Keynes μέχρι και το τέλος του 2025. Ωστόσο, γίνεται αντιληπτό πως υπάρχουν επιπλέον ρήτρες που απαγορεύουν στον Newey να εργαστεί για άλλη ομάδα για ακόμα 12 μήνες μετά το 2025.
Αυτή η ρήτρα σημαίνει πως το νωρίτερο που θα μπορούσε μια ομάδα να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες του Newey είναι το (μακρινό) 2027.
Αυτή η καθυστέρηση ασφαλώς και θα καθυστερούσε τη συνεισφορά του σχεδιαστή στα project της ομάδας έως και το 2028, έτος στο οποίο οι ομάδες θα βρίσκονται βαθιά μέσα στο νέο κύκλο κανονισμών και θα έχουν εξελίξει αρκετά τα μονοθέσιά τους.
Τότε, ο Newey θα βρίσκεται αρκετά κοντά στην ηλικία των 70, σκεπτόμενος πιο έντονα πιθανώς τη συνταξιοδότηση, μετά από μια αστραφτερή και γεμάτη τίτλους καριέρα.
Το άλλο πιθανό σενάριο είναι πως ο Newey, μετά τη Red Bull, δεν πρόκειται να συνεχίσει σε άλλη ομάδα, επιλέγοντας να βγει στο περιθώριο με μια τελευταία κυρίαρχη περίοδο ενός ασυναγώνιστου (για την ώρα) μονοθεσίου.
Είναι γνωστό πως τον ενθουσιάζουν και του τραβούν το ενδιαφέρον κι άλλα project πλην της F1, όπως η RB17, το Hypercar της Red Bull. Η εμπλοκή του σε αυτό το project, ωστόσο, αναμένεται να τον κρατήσει στο Milton Keynes, και όχι εκτός αυτού.
Ο μόνος τρόπος με τον οποίο ο Newey θα μπορούσε να επιταχύνει τη μετακίνησή του σε άλλη ομάδα θα ήταν μόνο με κοινή συναίνεση όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών, δηλαδή του ίδιου, της Red Bull και της νέας του ομάδας.
Ωστόσο, μια τέτοια συμφωνία θα ήταν αρκετά ακριβή για τον μνηστήρα του Βρετανού, καθώς η Red Bull γνωρίζει την αξία του και δεν πρόκειται να τον αφήσει να φύγει εύκολα, μιας και θα δώσει σε έναν αντίπαλο ένα πολύ σημαντικό όπλο και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μέχρι και σήμερα απολαμβάνει.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!